פסטיבל דוקאביב ייצא לדרך ב-23 במאי ויימשך עשרה ימים, עם הקרנות ואירועים בסינמטק תל אביב וברחבי העיר. היום (ג') התפרסמה התוכנית הישראלית בפסטיבל המוערך.
4 צפייה בגלריה
ספיר ברגמן, מתוך "ספיר"
ספיר ברגמן, מתוך "ספיר"
ספיר ברמן, מתוך "ספיר"
(צילום: אוריאל סיני)
13 סרטים יתחרו השנה בתחרות הישראלית לקולנוע תיעודי, בהם "מוות באום אל-חיראן" של דורון ג'רסי על פינוי כפר בדואי שהופך לאירוע מדמם; "פרנצ'ישקה" של לינה צ'פלין של רקדנית בלט שהורגת קצין אס אס בתאי הגזים באושוויץ; "הדונם של סבתא" סרטם של ירמי שיק בלום ואלעד אורנשטיין המספר על אבא ובן שיוצאים להשיב את ירושתם היחידה - דונם וחצי בשטחים, שנכבש על ידי מתנחלים; "ספיר" של לירן עצמור המתאר את סיפורה של ספיר ברמן; "הרבי קפוארה" מאת ברק הימן על סיפורו המפתיע של סטודיו מיוחד במינו ללימודי קפוארה השוכן בלב לבה של בני ברק; "מבוקש: רוני קלדרון" - סרטם של ארז לאופר והילה מדליה על אגדת הכדורגל הישראלי רוני קלדרון, שהפך לברון סמים שנמלט מבתי כלא בישראל ובברזיל עד שנעלם, ו"מונוגמיה" מאת אוהד מילשטיין שהינו מסע אישי העוסק בשאלה האם ישנה דרך לשמור על ניצוץ במערכת יחסים ארוכת-טווח.
4 צפייה בגלריה
מתוך "רבי קפוארה"
מתוך "רבי קפוארה"
מתוך "רבי קפוארה"
(צילום: אדי ישראל)
עוד יוקרנו בתחרויות אחרות סרטים על דמויות בולטות בתרבות ובהיסטוריה הישראלית, בהם הסרט הפותח של הפסטיבל - "אבי נשר: מילים להחלפה" העוסק בחיי הבמאי המצליח; "אפקט שטייף", סרט המתלווה לצמתים הגדולים בחייה של העיתונאית הוותיקה הדס שטייף אשר הקדימה את מהפכת MeToo; "אם העולם הזה הוא ים" המגולל את סיפור חייו של המשורר נתן יונתן, ו"הצדיק האחרון: שושלת אבוחצירא" - סרטו של רפאל בלולו המתאר איך הפכה משפחת רבנים מאזור ספר במרוקו למשפחה הרבנית-ספרדית החשובה בישראל.
4 צפייה בגלריה
מתוך "אבי נשר: מילים להחלפה"
מתוך "אבי נשר: מילים להחלפה"
מתוך "אבי נשר: מילים להחלפה"
(צילום: יוני המנחם)
בפסטיבל שמציין השנה את מהדורתו ה-26, יתייחסו כמובן גם לאירועי 7 באוקטובר במסגרת האירועים המיוחדים. במסגרת שנקראת "רסיסים" יוקרנו ארבעה סרטים תיעודיים קצרים, שהופקו ביוזמת ובתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה ונוצרו במסגרת מועד בזק. ההקרנות ילוו בשיחות עם היוצרים על משמעות התיעוד בזמן שהעצבים עדיין חשופים. אירוע נוסף, "המודרניים בשירות הסרטים הישראלי", יתקיים לרגל יציאתו לאור של ספרו של ד"ר שמוליק דובדבני, "המודרניים הראשונים - עלייתו של הקולנוע התיעודי האמנותי בישראל" ויערוך מחווה ליוצרים ולסרטים פורצי הדרך של שירות הסרטים הישראלי שמלווה מזה שבעה עשורים את היצירה התיעודית בישראל. (גילוי נאות: דובדבני הוא ממבקרי הקולנוע של ynet).
4 צפייה בגלריה
מתוך "מונוגמיה"
מתוך "מונוגמיה"
מתוך "מונוגמיה"
(צילום: אוהד מילשטיין)
אירוע נוסף בשיתוף הפורום הדוקומנטרי בישראל, יעסוק בשילוב בינה מלאכותית ביצירת סרטים דוקומנטריים, ויכלול שיחה עם יוצרי הסרט "רצח במגדל המים" - דניאל נחסון, עודד פרבר וארז הרוש, המפרקים את הסרט לגורמים ומדגימים כיצד השתמשו בכלי בינה מלאכותית לאורך כל שלבי העבודה על הסרט.