בוקר טוב, אלכימאים שונצים שכמוכם. קחו את הזמן, אין צורך למהר לשום מקום. הישענו אחורה, תרשו לעצמכם להציץ רגע בנייד או בעיתון או באנציקלופדיה העברית בכל הערכים שבין האות מם לסמך. ידענו שזה יגיע ועכשיו אנחנו בעיצומו של האירוע: פרק בהילוך איטי. זה כולל את הבילד-אפ הממושך ביותר אי פעם למהלך אסטרטגי, או בשמו היותר מוכר - "גדי מפרגן לעצמו בנדיבות על משהו שעוד לא קרה". אם הייתם חייזרים שנחתו הרגע על כדור הארץ והגעתם מכוכב נחות יותר, שבו עדיין צופים ב"הישרדות ישראל", הייתם מנסים לברר אם גדי פנוי להשאלה לקדנציה או שתיים של טפיחה עצמית על השכם. לא אטעה אם אגיד שכולנו, בשלב כלשהו בחיינו, נשמח לקחת את מה שגדי לוקח על בסיס יומי בפיליפינים.
אבל למה להיות קטנוניים? גדי לפחות מנסה להניע מהלך. בין אם הוא בובת הגרב של תחקירן כלשהו מההפקה ובין אם באמת פענח בעצמו את מצבת הכוחות בשבט, והבין שהוא חייב לגייס אליו את היגעים, העניים, חסרי הברית וסחופי הברזנט כדי לא להיות הבא בתור בבקתה - הוא באמת מנסה להזיז משהו בין חרופ לשנ"צ. אז גדי, לך על זה, אני בעדך. אין לי בעיה שתדיחו את מעיין. בינתיים אומנם עוד לא קרה בפועל כלום חוץ מזה שאוהד שלח את גדי לדבר עם זוהר כמו הורים מסוכסכים שצריכים לתקשר דרך הילד, וזוהר הזהיר את גדי שידבר בשקט או שהוא מושיב אותו בפינה, אבל אני בהחלט אשמח להתקדם עם ברית שתכלול את שירה, זוהר, גדי, אלה ואולי אפילו תסחוף אליה את קובי - והדגש הוא על "להתקדם".
2 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך, רשת)
אחרי שסיימנו לעת עתה את הדיון על מזרחים ואשכנזים, עברנו לקורס במגדר. אוהד בוחר לדו-קרב שלו את מעיין אשכנזי, והיא והאוואטים למיניהם מתלוננים שהוא בחר בשחקנית שהוא עשוי לנצח בדו-קרב שיחרוץ את המשך דרכו במשחק, במקום במישהו שהוא עלול להפסיד לו וללכת הביתה. הגיוני בסך הכל. כבר היינו שם כשג'קי קבעה בנחרצות ש"המשחק זה רק במשימות" אז מה לנו כי נלין עכשיו? באמת רק היה חסר שג'קי ודודו יבקשו מזוהר להניח את הראש היפה שלו תחת הגיליוטינה (ותודה לנותן החסות הכי פופולרי בעונה הזאת, "תצא גבר!") ולהציל מתמודדת מהברית שלהם. בעצם רגע, לא משנה.
הדו-קרב בקטגוריית מחול מודרני בין אוהד למעיין תפס את מה שנשאר מהפרק אחרי שגדי עף על עצמו. זו-ארץ, מהנדס תודעה שכמותו, הנחה אותו ברצינות כאילו הוא מנחה את ועידת האקלים, קיבלנו גל נוסף של תלונות על גדי ישן ולא עושה כלום (אל תתקשרו, זה שידור חוזר!) וגם ביף קטן בין קובי לג'קי, כי באמת עבר פרק זמן בלתי נסבל מאז שג'קי הרעילה איזו באר ומה לעשות שהיא כילתה את כל האנשים שמחוץ לברית שלה, אז הגיע הזמן לירות בתוך הנגמ"ש.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך, רשת)
כדי שהמהלך של גדי יצליח והוא יהפוך לאחד השורדים שהצליחו לשרוד עם פחות מ-40 שעות שינה ביממה, נשאר רק לשכנע את אלה להצביע נגד מעיין (משימה לסילבוס של גדי) ושזוהר יצדיק לפחות חלק מהקרדיט שהוא נוטל על המהלך של גדי וישלח ממו לשירה שהיא אמורה להצביע איתם - מה שלא אמור לגזול ממנו יותר מדי כוחות שכנוע כי שירה היא קול צף - ויש לנו פיצוח. אחר כך השבט צריך לעשות למעיין צדק אחרון ולשלוח את אוהד הביתה מהש"ג שלו בבקתה, כדי שלא נאלץ להיחשף שוב לבשורה על פי בוזגלו. רחמנות על הכנרת, זה נובמבר יבש ואני לא יכולה להתקלח עשר פעמים ביום. כולי תקווה שלפחות העורכים של העונה הזאת מזדהים איתי ומעריכים את המאמץ השבועי להוציא יש מאין. עד ההדחה הקרובה, תהיו חזקים.