לגוליסט? לגולוג? קיקו ידיד הפך את אהבתו ללגו למקצוע, כשהוא יוצר בעצמו דמויות מתרבות הפופ וסלבס, ולא רק נהנה מכל רגע - אלא גם נחשב לסיפור הצלחה בתחום. הוא החל כאיש מכירות, אך בגיל 30 נאלץ לעבור ניתוח לב פתוח וכחלק מתהליך ההתאוששות הארוך שלו, הוא מצא מפלט בלבנים הצבעוניות. "הלגו היה חלק מרכזי מאוד בהתאוששות שלי, הוא מה שהקים אותי מהרגליים, הוא השותף שלי למה שהקמתי והצלחתי לייצר", מספר ידיד. "כשאני בשיקום, חצי מת, פתאום נהייתי סופרמן. לקחתי ארגזי לגו, אחרי ניתוח לב עם סיכות בחזה, כמו חולה רוח. אני זוכר ששפכתי את הארגז ופתאום הרגשתי שיש לי חיים, הרגשתי שאני חי". עכשיו, אחרי כמה מאות דמויות, ידיד כל הזמן שואף לאתגר את עצמו ולייצר מלגו פסלים, דמויות ומבנים יוצאי דופן. צפו בכתבה המלאה.
הפוקוס העיקרי של ידיד הוא ביצירת להקות מטאל מלגו תחת המותג "בלוקס אנד מוקס", שרץ כבר ארבע שנים. כחובב מטאל מושבע, ידיד אפילו מחזיק בפרנצ'ייז של להקת סליפנוט, כשיצר את דמויות הלהקה הרשמיות מלגו בכל אחד מהאלבומים האחרונים שלהם. לדבריו, לא מדובר במלאכה פשוטה, שכן חברי הלהקה הרבים מחליפים תלבושות ומסכות בכל כריכת אלבום.
ידיד התחיל את דרכו בתחום הלגו ממבנים, ולאחר מכן יצר דמויות ולהקות מטאל, כשבמקביל החל לקבל אלפי תגובות ושיתופים מעוקביו בעמוד האינסטגרם שפתח. השיא מבחינתו היה כשלהקת מסטודון פרסמה את היצירה שלו בעמוד האינסטגרם שלה: "איזה גאווה זאת הייתה, אני הייתי בהלם. ואז המתופף פנה אליי, וזה היה הרגע המשמעותי מבחינתי. פתאום כל עולם המטאל התעניין בי, 'מי זה הבחור שעושה מיני-פיגרס ממטאל?'. התחלתי להתנהל מול האנשים האלו וזה היה מטורף".
4 צפייה בגלריה
קיקו ידיד
קיקו ידיד
קיקו ידיד
(צילום: ירון שרון)
4 צפייה בגלריה
יצירות לגו של קיקו ידיד
יצירות לגו של קיקו ידיד
עושה הכול מלגו. היצירות של קיקו ידיד בביתו
(צילום: ירון שרון)
בתחילת דרכו ידיד היה יוצר דמויות ביד עם פינצטה ומצייר עם הלק של אשתו. "היו לי חתכים וכוויות בידיים, הכנסתי לתנור את הדמות הראשונה, זה היה ג'ייסון מ'יום שישי ה-13' אני מסתכל ואומר, 'לא רע!'. ואז התחלתי לפסל ועשיתי את Two Face מ'באטמן' וזה יצא ממש קריפי, מפחיד אבל טוב! אמרתי שחייבת להיות דרך להדפיס את זה". מנקודה זו ובמשך שנה ידיד לימד את עצמו לא פחות מ-12 תוכנות גרפיקה שונות. ללא תואר או אפילו בגרות מלאה הוא התחיל לפתח את עצמו בתחום, ועד היום הוא לא יודע לומר אם המניע היה נחמה בלב או שעמום.
כמה דמויות כאלו יצרת? "יצרתי קרוב ל-350 או 400 דמויות שונות, והיד עוד נטויה. אני עושה את זה כי זה כיף. זה משהו שרואים אותו ואומרים 'וואו, זה לא רגיל'. אני עושה את כל הדברים שאנשים לא ממש עושים עם לגו, כי זה צעצוע נחמד אז אני עושה ההפך, קורע את זה לגזרים ומראה שלגו יכול להיות אקשן-פיגר ולא רק נחמד לילדים. גיליתי שיש שוק וזה הפך להיות משהו ייחודי לי".
ידיד לא רק בונה ומעצב לגו. בביתו יש חדר שלם שמוקדש ליצירה הכי גדולה שלו - עיר הלגו, שביקור בה לא ישאיר אף אדם אדיש, בטח אם גדלתם בשנות ה-80 וה-90. "אני מבלה פה הרבה שעות, זה כיף, זאת עיר ענקית שהייתה בתערוכות וכל פעם אני מוסיף עוד דברים". קיקו לא רק בונה את העיר, הוא גם משחק איתה כמו אחרון הילדים: "איזה כיף זה לקחת אופנוע, לשים עליו דמות... ואני נוסע איתו בכל העיר וככה אני מבין גם מה חסר בה".
4 צפייה בגלריה
יצירות לגו של קיקו ידיד
יצירות לגו של קיקו ידיד
פניווייז מהסרט "זה"
(צילום: ירון שרון)
4 צפייה בגלריה
יצירות לגו של קיקו ידיד
יצירות לגו של קיקו ידיד
הג'וקר מ"האביר האפל"
(צילום: ירון שרון)
חשבת על זה שאם לא היית עובר את האירוע הקשה שעברת, אולי לא היית מגיע למה שאתה עושה היום? "אני חושב שזה סמלי. הוציאו חלק אחד מקולקל ושמו חלק אחד תקין. זה כמו קובייה שמתאימה ליצירה שלי, אז אולי זאת הייתה הלבנה שהשלימה אותי עם השנים. כך או כך היו צריכים לפתוח אותי, זה לא משהו שיכולתי להימנע ממנו, אבל המפגש עם זה כנראה שינה אותי לחלוטין".