הבלאק אייד פיז מאוד אוהבים את ישראל, אפשר כמעט לטעות ולחשוב שהם הגיעו לארץ לביקור מולדת אם לשפוט לפי ההופעה שלהם אמש (ב') בהיכל ארנה בירושלים. זה לא ניחוש או הגזמה פרועה שכן בין להיט אחד למשנהו הם דאגו לומר כמה הם אוהבים את ישראל ווויל איי אם צעק עשרות פעמים לקהל: "ישראל זה משפוחה!"
באיחור לא מוצדק של 45 דקות ובלי מופע חימום (ציפינו לסטטיק ובן אל אחרי הלהיט המשותף יחד), הלהקה עלתה לבמה בהרכב המשולש – וויל איי אם, טאבו ואפל די אפ ובלי משחק מקדים, פתחה מבערים עם הלהיט Let's Get it Started. כשהגיעו ל-Boom Boom Pow ולצעקה הקלאסית של פרגי, הגיחה לבמה הצלע הרביעית והטרייה בהרכב - ג'יי ריי סול. היא נתנה את כל כולה, אבל ספק אם היא באמת יכולה לפצות על הכוכבת שעזבה את ההרכב כבר ב-2018 וחסרונה הורגש מאוד. וויל איי אם וריי סול ביצעו את קטעי המקור שלה אבל להיטים גדולים כמו My Humps ו-Don't Phunk With My Heart נעדרו מהמופע כנראה משום שהם נשענים על השירה שלה.
"אנחנו אוהבים את ישראל, כיף לנו לחזור לפה. הסיבה שאנחנו אוהבים את ישראל היא שזו באמת כמו משפחה בשבילנו. אחד השירים הראשונים שלנו נכתבו כאן בישראל", אמר וויל איי אם והמשיך עם עיבוד לטיני ל-Imma Be מתוך האלבום האלקטרוני The E.N.D. ובכלל הטרנד הלטיני הנחה את הלהקה לאורך כל ההופעה וגם הלהיטים היותר פאנקים אימצו את אווירת הרגאטון. הסיבה לכך היא ככל הנראה האלבום האחרון שלהם Translation שכל כולו מסיבה לטינית בה הם מארחים את האמנים הלטינים הגדולים בעולם כמו שאקירה, ג'יי באלווין, מאלומה, אוזונה, ניקי ג'אם ואחרים. אבל רגע לפני שהם פצחו במחרוזת הלטינו הם העניקו לקהל המרוצה רגע של נוסטלגיה עם Pump It.
2 צפייה בגלריה
בלאק אייד פיז בהופעה בירושלים
בלאק אייד פיז בהופעה בירושלים
בלאק אייד פיז בהופעה בירושלים
(צילום: סיון וסאן פרג')
2 צפייה בגלריה
בלאק אייד פיז בהופעה בירושלים
בלאק אייד פיז בהופעה בירושלים
בלאק אייד פיז בהופעה בירושלים
(צילום: סיון וסאן פרג')
באלבום החדש בולט גם הקשר הישראלי של הלהקה - המפיק ג'וני גולדשטיין הפיק כמה שירים ממנו וזכה לאזכור על הבמה. "הפקנו את השיר הזה מרחוק. הוא (ג'וני -מ"ח) היה בתל אביב, אני הייתי בלוס אנג'לס, זה היה בינואר 2020 והעברנו ביטים דרך הטלפון, וזה הלך ככה", סיפר וויל איי אם ונתן את האות ל-Hit It למרות שהשיר שעליו עבדה הלהקה עם ג'וני היה בכלל Mamacita - "האמת שזה השיר שעבדנו עליו עם ג׳וני" אמר וצחק. קשה שלא להעריך את הכנות שלו, אבל וויל איי אם לא נראה מרוכז במיוחד במהלך ההופעה. הוא אמנם פיזר אין סוף אהבה לקהל, אבל מרבית המופע ידו הייתה קבורה בכיס הסווטשירט שלבש, הוא לא התאמץ להישמע טוב וזייף לא מעט אפילו תחת מעטה האוטו-טיון הכבד על קולו. הוא אפילו התעסק מעט בטלפון (לא יפה, אנחנו משפוחה).
צריך לומר, שלא במפתיע, הקהל הישראלי לא התלהב יותר מדי מהמסיבה הלטינית. הוא בא לשמוע את הלהיטים הגדולים וזוכר ללהקה ימים טובים יותר. אמש בלט חוסר הסנכרון בין חבריה - כשאחד מהם שר, השאר עמדו מהצד וזזו כאחרון הצופים במקום להרים את הקהל באוויר. בעיות הסאונד במקום הקשו עליהם להיות נינוחים על הבמה וניכר היה שהמסיבה שהבלאק אייד פיז באו להרים לא הצליחה להתרומם בהיכל הסגור ועמוס הבאסים.
"מאז המגיפה, התגעגענו להופיע, התגעגענו אליכם. המשימה שלנו היום היא לפזר אהבה" אמר טאבו והמשיך לשיר Mi Gente ברצף שבו כל אחד מחברי הלהקה שר לבד שיר על הבמה. אחריו עלה אפל די אפ עם Bebot וכדי להציל את הקהל המנומנם בשלב הזה, עלה וויל איי אם עם הלהיטים Omg (במקור עם אשר), The Power (במקור עם ג'סטין ביבר) ו-Scream and Shout (עם בריטני ספירס) שהחזיר את הקהל לטירוף על אף שהוא לקח על עצמו לשיר את כל התפקידים בעצמו, בלי פלייבק וכאמור, עם לא מעט זיופים.
בשליש האחרון של המופע הקהל הדליק פנסים ושר יום הולדת שמח לאפל די אפ שחגג את יום הולדתו. ואז הגיע הרגע של בלוטות הדמעות עם Where is the Love. "בפעם קודמת הופענו במלזיה, כשהם שרו את השיר הזה, 80 אלף איש צעקו 'מזל טוב!'"' סיפר וויל איי אם בהתרגשות. "זה היה מרגש לראות איך אמירה כזאת של חגיגה, חוצה מדינות ותרבויות. אף אחד מאיתנו לא יהודי, אבל יש לנו חברים יהודים ובשבילנו זה משפחה ואני ידעתי שהלילה הזה יהיה מיוחד". הקהל הריע במחיאות כפיים והלהקה סיימה את הערב עם הלהיט I Gotta Feeling, ערימות של קונפטי וברכת "חנוכה שמח".
זו לא הייתה הופעה רגילה, הלהקה הגיעה לארץ במסגרת ועידת החדשנות של חברת Improvate שבה השתתף וויל איי אם והעובדה שהם לא עלו על במה זמן רב בלטה – הדינמיקה קצת חורקת וההופעה לא מספיק מהודקת. על העובדה שמדובר במכונת להיטים משומנת אין חולק, אבל הייתה תחושה שהקהל הישראלי התגעגע לימי השיא ולכוכבת אחת שהיעדרותה הורגשה.