השחקן והקומיקאי ראמי יוסף הנחה הלילה (בין שבת לראשון) לראשונה את תוכנית הסאטירה והמערכונים הוותיקה "סאטרדיי נייט לייב" ברשת NBC (ושמשודרת בארץ ב-yes וב-+STING), ובמונולוג הפתיחה שלו התייחס למלחמה בין ישראל לעזה ולבחירות בארצות הברית.
יוסף, המככב בסדרה "ראמי" מבית הולו ושלאחרונה השתתף גם בסרט המדובר "מסכנים שכאלה", פתח את המונולוג בכך שציין כי "זהו סוף שבוע רוחני להפליא. אנחנו בחודש הרמדאן הקדוש, מחר חג הפסחא, ואתמול ביונסה הוציאה אלבום חדש. יש כל כך הרבה דתות שחוגגות בבת אחת". הקומיקאי המוסלמי הוסיף כי "אני אוהב את הרמדאן כי אני אוהב לבלות עם מוסלמים. אנחנו טיפוסים כל כך אוהבים ואני מרגיש שאנשים לא יודעים את זה עלינו. הם יודעים את כל הדברים האחרים האלה. אבל בן אדם, אנחנו אוהבים לאהוב ואנחנו כל כך חופשיים עם זה".
בהמשך המונולג חשף יוסף כי הוא אחד מהיחידים מחבריו שנוהג להתפלל, ולכן חבריו, שלהם קרא בבדיחות "חוטאים ואנשים מגעילים", מבקשים ממנו להתפלל עבורם כשהם נקלעים לשלל צרות. הוא ציין מקרה אחד בו חבר התקשר אליו בזמן שהוא והאקסית שלו רבו מי יקבל את הכלב שלהם אחרי הפרידה, ובניגוד אליו מקרה שבו התקשר אליו חבר שכל משפחתו נמצאת בעזה.
2 צפייה בגלריה
ראמי יוסף. מתוך "סאטרדיי נייט לייב"
ראמי יוסף. מתוך "סאטרדיי נייט לייב"
ראמי יוסף. מתוך "סאטרדיי נייט לייב"
(צילום: באדיבות NBC)
"הוא אמר לי, 'ראמי. הם סובלים. אני לא יודע איפה חצי מהם. אני לא יודע מה לעשות. בבקשה תתפלל עבורם. זה הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות'", שיתף יוסף והמשיך: "אז באותו לילה באתי להתפלל והתפילות שלי... מסובכות. יש לי הרבה דברים לשלב בהן. אלוהים, בבקשה, בבקשה עזור למשפחתו של אחמד. בבקשה תפסיק את הסבל. תפסיק את האלימות. אנא, שחרר את אנשי פלסטין. אנא", בשלב זה הוא זכה למחיאות כפיים רמות מהקהל. לאחר מכן הוסיף "ובבקשה שחרר את החטופים, את כל החטופים, בבקשה", לקול מחיאות כפיים מתחזקות. "ואם אתה כבר עושה את זה, שחרר גם את מר בוג'אנגלס. הוא כלב יפה. אני מתפלל עבור הכלב הזה", צחק.
זו אינה הפעם הראשונה שבה יוסף מתבטא למען הפסקת אש בין ישראל ועזה, כאשר בתחילת הוא אף נמנה בין האמנים שענדו את הסיכה האדומה הקוראת להפסקת אש בטקס האוסקר.
2 צפייה בגלריה
ראמי יוסף עונד את הסיכה למען הפסקת אש בטקס האוסקר
ראמי יוסף עונד את הסיכה למען הפסקת אש בטקס האוסקר
ראמי יוסף עונד את הסיכה למען הפסקת אש בטקס האוסקר
(צילום: Richard Shotwell/Invision/AP)
יוסף התייחס במונולוג גם לפוליטיקה בארצות הברית ולבחירות, והביע דאגה מכך שלמועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, יש תומכים בכל מקום ולא רק בדרום ארצות הברית. "אני גר בניו יורק; אנחנו בבועה הזו חושבים שכל מה שאנחנו לא מסכימים איתו - נמצא בדרום, אבל אני לא מאמין בדרום. אין דרום. הדרום נמצא במרחק של 45 דקות מכל מקום שאתה נמצא בו. הייתה לי הופעה בצפון מדינת ניו יורק. טיילתי בשכונה, ויש שם את כל הדברים האלה של טראמפ - דגלים, כובעים אדומים. הייתי כאילו, 'יו, הלכתי צפונה אבל אני דרומה'. הייתי יכולת להרגיש את זה".
יוסף התבדח גם על חשבונו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שמתמודד כעת להיבחר מחדש מטעם המפלגה הדמוקרטית, ואמר: "אני יודע שביידן יתקשר אליי. טוב, הוא כנראה ישכח, אבל אני חושב שמישהו יתקשר. כמו ב-2020, קיבלתי טלפון ממוחמד ביידן. הוא אמר, 'ראמי, חביבי, אנחנו אוהבים אותך. אנחנו אוהבים את כל מה שעשית עבור אמריקה הערבית', הוא אמר את זה כאילו זו מדינה. 'כולם בקמפיין מעריצים גדולים של העבודה שלך. וג'ו מודע לכך'. זה ענק, נכון? כי לג'ו יש בעיית מודעות. כלומר, ג'ו מודע - זה בערך פרס נובל לשלום".
עוד הוא הוסיף כי בקרב בין טראמפ לביידן הוא לא אוהב אף אחת מהאפשרויות, ואמר לקול תשואות רמות מהקהל כי הוא חושב שהנשיא הבא צריך להיות אישה, ואז חידד כי הוא מתכוון לאישה טרנסית. "חשבתי עליה. באמת דמיינתי את הנאום שלה. זה יהיה כל כך מעורר השראה. היא תהיה כזה, 'הרבה פוליטיקאים מדברים על שינוי'. ואתם יכולים לראות את הסטיקר, נכון? 'שינוי אמיתי'".