מי שצופה באדיקות בריאליטי השידוכים של נטפליקס, Love is Blind ("האהבה היא עיוורת"), יודע שאת הפרקים הראשונים - שכוללים גברים ונשים שיוצאים לדייטים אחד עם השנייה בתאים כשביניהם חוצץ קיר - ממלאים עורכי הסדרה לרוב בדרמות של משולשי אהבה; ההוא מעוניין בהיא, שבכלל מעוניינת בהוא שאולי לא בא לתוכנית מהסיבות הנכונות כי הוא עוד לא ממש מוכן לזוגיות. אבל במקביל לכל אלה ישנו בדרך כלל זוג אחד שעושה את דרכו אל הצעת הנישואים (שחותמת את השלב הראשון בתוכנית) מהר יותר מכל הזוגות. הפעם, בעונתה השלישית של התוכנית, המשבצת הזאת הייתה שייכת לאלכסה וברנון, שעל הקליק הראשון בכלל אחראית אהבתם המשותפת לשקשוקה, מה שכבש את ליבה הישראלי של אלכסה בסערה.
7 צפייה בגלריה
מתוך "האהבה היא עיוורת"
מתוך "האהבה היא עיוורת"
האהבה והשקשוקה. אלכסה וברנון מתוך "האהבה היא עיוורת"
(צילום: PATRICK WYMORE/NETFLIX)
"כבר ביום השני כתבתי ביומן שלי 'ברנון' עם סימן של לב", היא מספרת בריאיון זום ל-ynet, בעודה מציירת לב עם האצבעות. "רק הוא עניין אותי. בהתחלה את נפגשת עם הרבה אנשים בתאים (Pods), אבל כבר ביום השלישי ביטלו לי את הפגישות עם כולם כי הודעתי שאני לא רוצה לדבר עם אף אחד אחר. כל דייט כזה נמשך שעות, ולא רציתי לבזבז זמן על מישהו שאני לא אוהב. אז מהיום השלישי ברנון היה האדם היחיד שדיברתי איתו. השיחות עם כל שאר הבנים שדיברתי איתם היו ברמת 'מה סוג הצ'יפס האהוב עליך? ומה המסעדה האהובה עליך?', זה אף פעם לא היה משהו עמוק מזה".

"ישראלים הם פשוט מוזרים"

אלכסה אלפיה בת ה-27 היא יהודייה-אמריקנית מטקסס, בת למשפחה עם שישה אחים. יש לה בני משפחה רבים בישראל והיא אפילו חיה פה ארבע שנים וסיימה תואר באוניברסיטת תל-אביב, בתוכנית בינלאומית שבמסגרתה למדה תקשורת ופסיכולוגיה. למרות שלמדה שנתיים באולפן היא מודה שהעברית שלה לא כל כך טובה כרגע והריאיון מתקיים באנגלית. לפני שחזרה לארצות הברית ב-2016 היא גרה תחילה במעונות ולאחר מכן עברה למרכז תל אביב וגרה במפגש הרחובות דיזנגוף-בן גוריון. גם היום, כשהיא מספרת על אותם ימים, היא צוחקת על כך שהיא עדיין יכולה להזיל ריר כשהיא נזכרת בחנות הסנדוויצ'ים שאהבה מול הדוכן של "תמרה".
7 צפייה בגלריה
מתוך "האהבה היא עיוורת"
מתוך "האהבה היא עיוורת"
דיזינגוף פינת בן גוריון. מתוך "האהבה היא עיוורת"
(צילום: באדיבות NETFLIX)
הביקור האחרון שלה בישראל היה לפני כשנתיים, עמוק לתוך תקופת הקורונה, כשסבתא שלה נפטרה. "סבתא שלי לא נפטרה מקורונה אבל זה היה מאוד לא צפוי. היא למעשה בדיוק עמדה לעבור לכאן, לארצות הברית, ובגלל זה זה היה קשה. אני נסעתי לישראל להלוויה כי יש לי אזרחות ישראלית, אז יכולתי להיכנס למרות המגבלות. אבל רבים מהמשפחה שלי לא יכלו. בגלל זה לא חזרתי מאז לישראל, זה היה קשה".
למרות זאת היא מודיעה כעת שהיא מתכוונת להגיע לביקור ממש בקרוב, אבל הפעם - זהירות ספוילר - היא לא תעשה זאת לבד, אלא עם בעלה ברנון, אליו נישאה בתוכנית לפני שנה וחצי ומאז השניים בלתי ניתנים להפרדה. "בעלי (היא אומרת עם חיוך, א"ח) והמשפחה שלו מאוד רוצים לבקר בישראל, אז אנחנו מתכננים שהקיץ הזה זה יקרה. אני מרגישה שזה יהיה יותר קל, אני חושבת שזה המקום הכי טוב בעולם".
היהדות והישראליות של אלכסה מהווים מוטיב מרכזי בעונה הזו, כשהדבר בולט בעיקר בחתונתם שמתרחשת כדת משה וישראל - עם רב, כוס, Mazal-Tov וסימן טוב. מבחינתה טקס כזה היה כמעט מובן מאליו. "רצינו שיהיו בחתונה אלמנטים משנינו. ברנון לא דתי בכלל, אז לא היה אכפת לו שזו לא תהיה חתונה נוצרית. הוא אמר שאין לו בעיה לחתום על הכתובה, שהייתה קצת שונה מכתובה מסורתית, והוא היה מאוד בעניין וממש התרגש. הוא כן לבש את הכיפה שלו הפוך כי אף אחד לא הסביר לו איך. יש אנשים שהגדילו את התמונה מהחתונה ושלחו לי שרואים את החלק הפנימי של הכיפה", היא צוחקת. "אבל זה בסדר. הוא נהנה מזה, הוא אהב לשבור את הכוס. למעשה, קנינו שתי כוסות כי הוא רצה להתאמן בלשבור אותה בצורה נכונה".
7 צפייה בגלריה
מתוך "האהבה היא עיוורת"
מתוך "האהבה היא עיוורת"
"קנינו שתי כוסות כי הוא רצה להתאמן". מתוך "האהבה היא עיוורת"
(צילום מסך)
אמה של אלכסה נעדרת מהמסך, "אין לי קשר איתה", היא אומרת בלי להרחיב. אביה נשוי בשנית למורגן, אותה היא מגדירה "החברה הכי טובה". "הרבה אנשים כנראה לא יבינו את זה, זה באמת לא רגיל, יש בינינו הפרש של שש שנים, אבל אנחנו מאוד מאוד קרובות. אני חושבת שהמשפחה שלנו פשוט מוזרה. ישראלים הם מוזרים, כולם פשוט חמים. אצלנו זה פשוט הגיוני שהאמא החורגת שלי תהיה מבוגרת ממני בשש שנים ושנהיה מאוד קרובות. הרבה אנשים חושבים שאנחנו אחיות כי אנחנו די דומות, וזה גם מוזר. לה ולאבא שלי יש בת משותפת, אמה, וכשהיא נולדה זה אפילו קירב עוד יותר את המשפחה שלנו. בתוכנית מציגים אותה כ'אחותי החורגת', אבל זה לא נכון, היא אחותי לכל דבר. היא אהבת חיי, היא ממש כמו ילדה שלי. כשהיא נולדה עברתי לגור איתם ועזרתי לגדל אותה".
לעוד כתבות במדור טלוויזיה:
אבא שלך שואל בתוכנית את ברנון אם הוא מבין ש"גדלת בצורה מסוימת" מבחינה כלכלית, ואם הוא חושב שהוא יוכל לספק לך את אותה רמת חיים. ככה באמת גדלת? "לא, החיים שלנו השתנו מאוד וגדלתי בכל מיני דרכים. אבא שלי התחיל מכלום - בנה משהו - איבד אותו - מכר אותו - התחיל משהו חדש ומכר גם אותו. היו זמנים שהיינו עניים מאוד. אני זוכרת פעם אחת שאבא שלי התחיל לבכות כי היו לו שבעה דולרים בחשבון הבנק וארבעה ילדים. לאבא שלי הייתה משמורת מלאה עלינו והוא לא ידע מה לעשות. היו גם זמנים שגרנו בדירת שני חדרים. אז כן, לאבא שלי יש הרבה כסף עכשיו, אבל זה לא תמיד היה ככה. ואם מישהו ישתמש בזה בצורה שלילית כדי להפיל את המשפחה שלי זה באמת מגוחך כי אבא שלי עבד כל כך קשה בשביל כל מה שיש לו. וגם - זו לא אשמתי שלאבא שלי יש כסף. אנשים מכניסים אותי לקופסה ואומרים שאני מישהי מסוימת כשאני לא.
"חוץ מזה אבא שלי יהודי, ואם יש לך הורה יהודי אתה יודע שההורים שלך לא פשוט נותנים לך כסף, אלא הם גורמים לך לעבוד בשביל זה. פעם לוויתי מאבא שלי 30 דולר והוא העלה את זה שבועיים אחר כך ושאל 'היי, מתי אני אקבל את ה-30 דולר שלי בחזרה?' הוא לא שכח. אני רוצה שכולם ישלחו עכשיו הודעה לאבא שלי ויגידו לו לתת לי כסף!".
7 צפייה בגלריה
מתוך "אהבה היא עיוורת"
מתוך "אהבה היא עיוורת"
אל תגידו לה שאבא שלה חתיך. מתוך "אהבה היא עיוורת"
(צילום מסך)
חווית תגובות אנטישמיות? "בטח. היו לא מעט. אבל בסך הכול רוב התגובות הן של אנשים שממש מתרגשים לראות מישהו יהודי בתוכנית. הם שמחים לראות שמדברים על זה כל הזמן כי זה מוזכר הרבה פעמים בתוכנית. יש לי חתונה יהודית, 'אבא' ו'סבא' (היא אומרת במבטא כבד בעברית, א"ח) שלי שם. יש הרבה אנשים שלוקחים את זה לכיוונים פוליטיים וכותבים לי על פלסטין ודברים בסגנון, אבל התגובה שלי היא - 'מה אתם רוצים שאני אעשה? אתה רוצים שאני אלך לשם?'. אני מאוד גאה להיות יהודייה ואני מאוד גאה להיות ישראלית. אני לעולם לא אהיה לא גאה בזה".
זה הפך אפילו ליותר רלוונטי בימים אלו, כשקניה ווסט תופס כותרות עם אמירות נגד הקהילה היהודית. "זה נכון שאנטישמיות היא תמיד דבר וזה לא משהו שאי פעם נעלם לגמרי, אבל זה באמת מדהים. זה צולם לפני שנה וחצי ולא ידעתי כמה זה יהיה בכותרות. זה קרה ממש באותו שבוע שהתוכנית עלתה. זה חשוב להעביר את המסר שלאנטישמיות כזאת פשוט אין מקום, קניה ווסט לא יכול להגיד דברים כאלו. אני שמחה שאני מדברת בתוכנית על זה שאני יהודייה גאה ושאני מציגה צד חיובי, כשבצד השני יש את קניה ווסט. אני חושבת שאני אדם נהדר ואני חושבת שהמשפחה שלי מדהימה, ואנחנו גאים להיות יהודים בצורה מאוד לא מתנצלת".

"ברנון אמר ישר 'כן, הילדים שלנו יהיו יהודים'"

אלכסה מדברת במלא צחוק ושמחת חיים. בשיחה, שמתקיימת כשאני יושבת בתל אביב שהיא כל כך אוהבת והיא בביתה בדאלאס, ניכר שהיא אדם נטול פילטרים - מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל. מאפיין שניכר כבר בפעם הראשונה שרואים אותה על המסך.
7 צפייה בגלריה
מתוך "האהבה היא עיוורת"
מתוך "האהבה היא עיוורת"
"כולנו כל כך יפים ויפות בדרך שלנו". מתוך "האהבה היא עיוורת"
(צילום: באדיבות NETFLIX)
בשתי עונותיה הקודמות ספגה Love is Blind לא מעט ביקורת על כך שהציגה רק מודל יופי אחיד. גם אם לרגע הפציעה על המסך בחורה עם קימורים, היא לא המשיכה מעבר לשלב ההתחלתי של התוכנית, שבו כאמור נפגשים בתאים מבלי לראות אחד את השנייה עד להתאהבות ולהצעת הנישואין. לרוב בחורות מעל מידה 40 לא הגיעו לשלב השני, שם הזוגות כבר חיים יחד ארבעה שבועות או לשלב האחרון כשעומדים בחתונה מול כל הקרובים ומחליטים אם להגיד I Do או I Don't.
"זה אף פעם לא היה משהו שהעסיק אותי. כולנו כל כך יפים ויפות בדרך שלנו. אף אחת מאיתנו לא אותו דבר, אני יהודייה-ישראלית, זנאב חצי פקיסטנית-חצי בריטית, קולין לבנה, ננסי היספנית ורייבן חצי שחורה-חצי לבנה", היא מספרת על שאר הנשים שהמשיכו לשלבים מתקדמים של התוכנית. "כולנו כל כך שונות אבל כל כך יפות, כל אחת בדרך שלה. אני שמחה שאני יכולה לייצג משהו אחר, לייצג את היותי יהודייה ולייצג את היותי עם קימורים. אם יש אפשרות כזאת, אני בפנים! אני לא עושה את זה בכוונה, אני תמיד גאה להיות כל מה שאני. זה לא בשביל אף אחד, זה בשבילי. לכל אחד יש גוף שונה ולא כולם נמשכים לאותו הדבר, יש אנשים שנמשכים לאנשים רזים ויש כאלו שנמשכים לאנשים מלאים. במקרה ברנון אוהב נשים מלאות והוא אפילו לא ידע שאני נראית ככה כשנפגשנו".
נראה שהכול הלך לכם ממש חלק. "זה היה מוזר, חשבנו, 'אולי אנחנו עושים את זה לא נכון?'. ניהלנו את השיחות הגדולות וחשבתי שיש כל כך הרבה דברים שיכולים להשתבש. למשל שהמשפחה שלי לא תאהב אותו - אבל הם אהבו אותו. גם המשפחה שלו אהבה אותי. הדת הייתה יכולה להיות בעיה - אבל הוא אהב את זה. הוא אמר ישר 'כן, הילדים שלנו יהיו יהודים, אין בעיה'. המשפחה שלו יכלה שלא לאהוב את זה, אבל גם הם ישר אמרו שהם אוהבים את התרבות. כשהיה חג הפסחא, שזה באותה תקופה של פסח, אמא שלו הביאה גם מרק עם קניידלך ועשינו את כל המנהגים ולימדתי אותם על זה. אז גם הדת לא הייתה בעיה...אפילו חוזה השכירות שלו הסתיים באותו שבוע שנגמרה התוכנית אז הוא מיד עבר לגור איתי. כל דבר שיכל להיות בעיה ממש גדולה פשוט לא יצר בעיות. אז התמזל מזלנו, אני מניחה. אני לא יודעת, אולי פשוט אלוהים אוהב אותנו".
7 צפייה בגלריה
מתוך "האהבה היא עיוורת"
מתוך "האהבה היא עיוורת"
"אולי פשוט אלוהים אוהב אותנו". מתוך "האהבה היא עיוורת"
(צילום: באדיבות NETFLIX)
זה לא היה מאוד קשה להסתיר את זה? "מאוד! כשפגשנו אנשים לפני שהתוכנית שודרה והם שאלו איך נפגשנו אז פשוט ענינו 'ספיד דייטינג'. שזה סוג של האמת. אבל במהלך השידורים זה היה יותר קשה. לפני זה אף אחד לא ידע מי אנחנו והייתה לנו האפשרות להתנהג נורמלי, אבל עכשיו היינו צריכים להסתתר".
איך את מסכמת את החוויה בתוכנית? "זה היה מדהים. אני עדיין מרגישה מוזר כשאנשים ניגשים אליי ברחוב ומזהים אותי. אנשים אומרים לי 'שלום' ואני לא מבינה על מה הם מדברים, ואז אני נזכרת. אבל זה ברור שהחוויה שלי הייתה אחת החוויות היותר טובות של אנשים שם. אני פגשתי את אהבת חיי. לחלק מהמשתתפים הדעה השתנתה גם מאז שהתוכנית עלתה לעומת חודש לפני כן, למשל. אבל שלי נשארה זהה, לא הייתי משנה שום דבר בחוויה שלי".
7 צפייה בגלריה
מתוך "האהבה היא עיוורת"
מתוך "האהבה היא עיוורת"
"אנשים אומרים לי 'שלום' ואני לא מבינה על מה הם מדברים". מתוך "האהבה היא עיוורת"
(צילום: PATRICK WYMORE/NETFLIX)
ואפילו הצלחת לשים את השקשוקה על המפה. "כן! אנשים שולחים לי תמונות של איך הם מכינים את זה ואיך הם מנסים את זה במסעדות שונות. כולם כל כך מוטרדים מהיכן הגיעה השקשוקה ואומרים לי שזה לא מאכל ישראלי. אבל זה מצחיק כי כל אחת מהתגובות האלה טוענת שהשקשוקה באה ממקום אחר - אף אחד לא מסכים שזה בא ממקום אחד. ואני יודעת שאם אתה נוסע לישראל ואוכל ארוחת בוקר אז שקשוקה זה מה שאתה אוכל. זה כל העניין בשקשוקה שהיא שילוב של הכול וזה בכלל לא משנה מאיפה זה - זה טעים וכולם צריכים לאכול את זה, ואולי אם אנשים יאכלו שקשוקה אז הם לא יחפשו לשנוא יהודים כל הזמן".