אחרי שהתקיים בשנה שעברה וירטואלית וללא קהל, טקס פרסי ה-MTV הלוא הוא ה-VMA, חזר השנה למתכונתו הרגילה והתקיים אמש (ראשון) בברוקלין שבניו יורק - עם כל הכוכבים החמים של השנה, שלל הופעות ססגוניות וקהל במסכות.
6 צפייה בגלריה
ליל נאס אקס ב-VMA
ליל נאס אקס ב-VMA
כוכב. ליל נאס אקס ב-VMA
(צילום: AP)
את האירוע הנחתה הראפרית דוג'ה קאט שגם הופיעה כשהיא עפה ומרחפת מעל הקהל בשמלה אדומה. רשימת ההופעות היתה ארוכה והכילה גם כמה שמות שלא הופיעו בטקס הרבה זמן, כמו ג'סטין ביבר שעלה על הבמה לראשונה משנת 2015. ביבר שהוביל עם שבע מועמדויות הצליח לגרוף את פרס אמן השנה המכובד ופרס נוסף על שיר הפופ הטוב ביותר עם Peaches. גם אוליביה רודריגו הרשימה בהופעה ולקחה שלושה פרסים: האמן החדש הטוב ביותר, הופעת הדחיפה ושיר השנה על Drivers License.
אולם כוכב הערב היה ללא ספק ליל נאס אקס בן ה-22 שלקח בצדק את הפרס הגדול - קליפ השנה - על Montero (Call Me By Your Name) (השיר זכה גם בפרס על הבימוי ואפקטים ויזואלים ויש לו גם פן מקומי - המנהל המוזיקלי שלו ישראלי) וגבר על קארדי בי ומייגן די סטליון, קאליד ודרייק, דוג'ה קאט ו-SZA, דה וויקנד ואד שירן. נאס אקס גם העניק הופעה נהדרת לשיר עם תזמורת מצעדים ותפאורת כלא ורודה ומנצנצת. כשקיבל את הפרס על ההמנון שלו למען זכויות הקהילה הגאה קרא: "Let's go gay agenda!"
6 צפייה בגלריה
ג'סטין ביבר ב-VMA
ג'סטין ביבר ב-VMA
ג'סטין ביבר ב-VMA
(צילום: AP)
בין המופיעים היתה אלישיה קיז ששרה את Empire State of Mind מחוץ לאולם, על רקע קו האופק של ניו יורק כשבמקביל דוג'ה קאט, אד שירן, הראפר באסטה ריימס, קמילה קביו, שון מנדס ומאשין גאן קלי שרים על הבמה בפנים מול הקהל המריע.
לציון 40 שנה ל-MTV פסלון איש הירח שונה ושולבו בטקס כמה מחוות נוסטלגיות. כמו מדונה שפתחה את האירוע וסיפרה על הגעתה לניו יורק ועל תחילת עידן MTV, ולאחר מכן גם העניקה ביצוע ללהיט שלה משנת 1990 - Vogue, כשהיא עוטה תלבושת עור קטנה. וכן השילוב של Video Killed the Radio Star - הקליפ הראשון שאי פעם שודר בערוץ - בסיום הטקס. גם סינדי לאופר, שזכתה בטקס הראשון של ה-VMA עלתה לבמה והזכירה לנוכחים ש"בנות עדיין רוצות לכייף, אבל אנחנו גם רוצות כספים, שכר שווה ושליטה על גופנו, אתם יודעים, זכויות בסיסיות".
6 צפייה בגלריה
אוליביה רודריגו בטקס VMA
אוליביה רודריגו בטקס VMA
אוליביה רודריגו. זכתה והופיעה
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
דוג'ה קאט ב-VMA
דוג'ה קאט ב-VMA
דוג'ה קאט. הנחתה
(צילום: AP)
השנה ניתן בטקס פרס חדש לאייקון השנה, בו זכתה להקת הפו פייטרס על 26 שנות פעילות. החבורה של דייב גרוהל גם ביצעה מחרוזת שירים על הבמה שכללה את Learn to Fly ו-Everlong. בין הזוכים בפרסים הנוספים היו בילי אייליש ורוזליה שלקחו את הפרס על Lo Vas A Olvidar השיר הלטיני הטוב ביותר; ג'ון מאייר לקח את פרס הרוק על Last Train Home; ברונו מארס ואנדרסון פאאק גרפו את פרס הארנ'בי על שיתוף הפעולה הנהדר שלהם Leave The Door Open; פרס שיתוף הפעולה הטוב ביותר ניתן לדוג'ה קאט ו-SZA על Kiss Me More; מי שלקחו שוב את פרס להקת השנה היו BTS שגם זכו איך לא, בפרס על שיר הקיי-פופ הטוב ביותר. השידור הערוך והמתורגם של הטקס ישודר ב-MTV ישראל הערב בשעה 21:00.
6 צפייה בגלריה
מדונה בטקס VMA
מדונה בטקס VMA
מדונה נוסטלגית
(צילום: Bennett Raglin/GettyImagesIL)
6 צפייה בגלריה
בילי אייליש ב-VMA
בילי אייליש ב-VMA
בילי אייליש
(צילום: AP)