מכירים את זה שאתם צופים בסרט, מגיעים לסוף ואומרים לעצמכם, "למה זה לא הסתיים בצורה שונה?" – כמובן שכל סרט שאי פעם צפינו בו עבר שכתובים, שינויים ושיפורים שהפכו אותו למוצר המוגמר והמוצלח (לפעמים לא ממש) שהוא. ככה זה בהוליווד, תעשייה תובענית שתעשה הכול כדי לרצות, אם זה את הבוסים למעלה או את הצופים באולמות – לרוב במטרה למקסם רווחים.
לעיתים מה שקורה הוא שהתוצאה הסופית שונה באופן מהותי ממה שהתסריטאים והיוצרים התכוונו וכיוונו לו. למעשה, סרטים רבים כבר הושלמו ולאחר מכן קיבלו הנחייה לבצע צילומי השלמה כדי ליצור ולהחליף סצנות קיימות באחרות או אפילו לצלם סופים שונים לחלוטין. חזרנו אל הסרטים שהיו אמורים להסתיים לגמרי אחרת ממה שאנו מכירים.
אחת מהדוגמאות המפורסמות ביותר היא זו של "חנות קטנה ומטריפה", שמסתיים בצורה הוליוודית קלאסית: סימור ואודרי מנצחים את הצמח, מתחתנים ועוברים לגור בבית החלומות שלהם. אבל הסיום המקורי שצולם לסרט היה הרבה יותר אפל, מורבידי ויקר להפקה, כזה שגרם לצופים לצאת מזועזעים מהקרנות המבחן.
1 צפייה בגלריה
מתוך "מלך האריות"
מתוך "מלך האריות"
מתוך "מלך האריות"
תופתעו לשמוע, אבל גם "מלך האריות" היה צריך להסתיים בצורה שונה ואפלה, בהתאם למחזה הטראגי עליו הוא מבוסס, המלט - ואלו שמכירים את הסיפור, כבר מבינים למה הכוונה. הדוגמאות רבות ומגוונות, אז קבלו את המיטב שבמיטב. צפו בווידאו המלא.