לאחר שהואשמה באווירה רעילה על הסט, הסדרה "איידול" (The Idol) - בכיכובם של המוזיקאי דה וויקנד והשחקנית לילי-רוז דפ - ממשיכה להתמודד עם סערה נוספת. מבקרים מכלי תקשורת שונים שנכחו אמש (א') בהקרנת הבכורה של שני הפרקים הראשונים בפסטיבל קאן, מדווחים כי בסדרה החדשה מבית היוצר סאם לוינסון ("אופוריה") ו-HBO הוצגו בעיקר סצנות מיניות וגרפיות קשות לצפייה.
2 צפייה בגלריה
מתוך The Idol
מתוך The Idol
מתוך The Idol
(צילום: באדיבות HBO)
על פי הדיווחים, הסדרה כוללת סצנות שבהן נראית הגיבורה, בגילום ביתו השחקנית של ג'וני דפ, מענגת את עצמה עם קוביית קרח, או נופלת קורבן להפצת סרטון פורנו-נקמה גרפי במיוחד, ונאלצת להתמודד עם בעלי מועדוני לילה מושחתים לצד סוציופתים מתעשיית הבידור ההוליוודית. "נראה שהתסריט נכתב במטרה להטעות את הקהל ולגרום לו לחשוב שהוא מקבל הצצה לאופן שבו הוליווד פועלת", נכתב באתר "וראייטי". "הוא מסתכם בערמה של קלישאות מטומטמות. סדרות טלוויזיה יכולות להיות אמצעי להעברת ביקורת חברתית, אבל הצרה היא שתפיסת עולמו של לוינסון מושחתת. אין צורך בהשפלה ובכאב בשביל להעביר את המסר. ייתכן שקהל הצופים של 'אופוריה' לא יופתע יותר מדי מהאופן המביש שלוינסון, יחד עם דה וויקנד, מתייחסים לדמויות".
"במקום להציג בעדינות את האופי המיזוגני והדורסני של התעשייה ההוליוודית, 'איידול' הופכת להיות בעיקר דימוי לפנטזיה גברית רעילה", כתבו ב"הוליווד רפורטר". "שני הפרקים הראשונים מכריזים על כוונת הסדרה לעסוק בסקס כנושא מוכר, כאשר רק לעיתים מוצגות סצנות שבהן לא רואים את ישבנה או שדיה של הגיבורה".
הביקורות מגיעות כחודשיים לאחר שפורסם במגזין "רולינג סטון" תחקיר שטען כי בדומה לסדרה "אופוריה" של לוינסון, גם הפקת "איידול" התאפיינה בסביבת עבודה רעילה, בעיות תקציביות ושכתובים של תסריט ברגע האחרון. בנוסף, הוא כלל 13 ראיונות עם חברי צוות הסדרה, שחשפו כי העיכוב המשמעותי בצילומים נבע בעקבות כניסתו של לוינסון לתפקיד הבמאי, שלדבריהם החליש את המסר של הסדרה והתמקד בתוכן מיני מטריד במטרה שיתאים לסדרה המצליחה שכתב, "אופוריה".
2 צפייה בגלריה
קאסט "האליל" בפסטיבל קאן
קאסט "האליל" בפסטיבל קאן
קאסט הסדרה בפסטיבל קאן.
(צילום: Scott Garfitt/Invision/AP)
בנוסף, ארבעה מקורות מההפקה סיפרו כי לוינסון בסופו של דבר ביטל את גישתה של סיימץ לסיפור, והפך אותו מנרטיב שעוסק באישה שנופלת קורבן לדמות דורסנית, לסיפור אהבה משפיל עם מסר רדוד, שכמה מחברי ההפקה הגדירו כפוגעני. "לעולם לא אעבוד אצלו יותר", אמר מקור מההפקה. "אני לא חושב שאצפה יותר בסדרה 'אופוריה' אחרי שעבדתי אצל לוינסון, ואני יודע איך הוא מתייחס לצוות שלו".
זמן קצר לאחר שעלה התחקיר, הגיב אייבל טספיי, המוכר בתור דה וויקנד, ואמר "זה לא סוד שהוליווד הוא מקום חשוך. זה התחיל בתור סדרה על אישה שמגלה את עצמה מינית, והסתיים כסדרה על גבר שמנצל אישה שנהנית מזה". עוד פרסם הזמר בעמוד הטוויטר שלו וידאו מתוך הסדרה וכתב, "'רולינג סטון', הרגזנו אתכם?". גם HBO הגיבו בזמנו להאשמות ואמרו כי "לאורך כל התהליך, הצוות היה מחויב ליצור סביבת עבודה בטוחה, שיתופית ומכבדת".
את "איידול" כתבו יחד לוינסון ודה וויקנד, והיא עוקבת אחר מנהיג כת מודרנית (בגילום דה וויקנד, בתפקיד משחק ראשון) שפוצח במערכת יחסים מורכבת עם כוכבת פופ עולה, בכיכובה של לילי-רוז דפ (בתו של ג'וני דפ, גם היא בהופעת הבכורה הטלוויזיונית הראשונה שלה). היא מנסה לנווט את דרכה בתוך התעשייה ונופלת בקסמו של הגיבור, שהוא לא רק בעלים של מועדון לילה בלוס אנג'לס, אלא גם מנהיג כת, שאותה הוא מנהל בחשאי.
כאמור לאורך כל צילומי הסדרה, נתקלה ההפקה בבעיות שונות, כאשר באפריל 2022 נאלצו לעצור את הצילומים בעקבות השתתפותו של דה וויקנד בפסטיבל קואוצ'לה. מאוחר יותר הוכרז כי הסדרה תתחיל צילומים מחודשים בעקבות "שינוי כיוון יצירתי", מה שגרר את הפקתה לשלב מאוחר מהצפוי, כשרק בחודש יולי סיימו את הצילומים במלואם.