זמרת הפאדו הפורטוגזית, מריזה, תחזור לארץ להופעה אחת בהיכל התרבות בתל אביב. זו תתקיים ב-8 בפברואר 2022, בליווי תזמורת האופרה הקאמרית ובניצוחו של דורון סולומון והיא המופע השני בסדרת המופעים Symphony Project. מחיר כרטיס להופעה יתחיל ב-220 שקלים, לפי מקום הישיבה באולם.
1 צפייה בגלריה
מריצה
מריצה
מריזה
(צילום: Miguel Angelo)
מריזה בת ה-47 תחגוג 100 שנים להולדתה של זמרת הפאדו האגדית עמליה רודריגז, גדולת זמרות פורטוגל שכונתה גם "מלכת הפאדו" והפכה לסמל תרבות. כמי שהוכתרה לא מכבר כיורשת של רודריגז, מריצה תחגוג בקונצרט את המוזיקה של רודריגז ותבצע את הקלאסיקות שלה בעיבודים חדשים.
היא נחשבת לאחת מהזמרות הגדולות של פורטוגל בשנים האחרונות והספיקה להיות מועמדת לפרס גראמי, לזכות בתואר האמן האירופי הטוב ביותר במוזיקת עולם ולמכור מעל מיליון עותקים מאלבומיה. בין האמנים שאיתם שיתפה פעולה ניתן למנות ענקים כמו סטינג, ז'ילברטו ז'יל, רנה פלמינג ואחרים.
מריזה נולדה במוזמביק ובגיל 3 עברה לליסבון. כילדה אביה חשף אותה לפאדו וחיבר אותה למקורות הפורטוגלים שלה דרך מוזיקת הנשמה המקומית. היא הוציאה 8 אלבומי אולפן ושרה באירועים חשובים שהתקיימו בפורטוגל כמו המונדיאל ב-2002 ותחרות האירוויזיון ב-2018.