פרסום ראשון: בצה"ל ביקשו לקיים רענון נהלים באשר להופעות האמנים בבסיסים, ובחיל האוויר אף הקפיאו את ההופעות ליממה.
1 צפייה בגלריה
אביהו פנחסוב
אביהו פנחסוב
אביהו פנחסוב
(צילום: עמית ראם)
בשל אמירות שונות של אמנים והתנהגויות שלא עולות עם ערכי הצבא, בצה"ל הודיעו כי הם מבקשים לעשות סדר בכל הקשור להופעות האמנים בבסיסים.
לכתבות נוספות במדור מוזיקה:
לפי גורמים חלק מהמפקדים הביעו חוסר שביעות רצון מכך שנערכות הופעות ללא תיאום מראש, ובנוסף, מספר התבטאויות של אמנים גרמו לצבא לבקש לשוחח עם האמנים בטרם הגעתם.
רק אתמול נודע כי במהלך הופעה של אביהו פנחסוב שהתקיימה בשבוע שעבר חיילים שיחקו בנשק והושעו, קובי פרץ שר "שיישרף לכם הכפר" בהופעה, והזמר ליאור נרקיס אף הודה בהופעה שהתבקש על ידי דובר צה"ל לא לקלל בהופעה, אולם באותה הופעה הוא המשיך לקלל את עזה. בצה"ל ביקשו לחדד בפני האמנים שיש להשתמש בשפה מכבדת, נאותה ולהימנע מאמירות פוליטיות. גם חנן בן ארי, שנחשב לאחד האמנים המופיעים והמתנדבים ביותר בהופעות לחיילים, קרא באחת מהופעותיו לחזור לגוש קטיף.
גם בחיל האוויר ביקשו לעשות סדר בהופעות אחרי שאמנים כמו אביב גפן, אייל גולן ונועה קירל הופיעו בפני החיילים המשרתים. לפי גורמים נדרשה ההקפאה בשל שיבושים במערך "הלוגיסטי טכני", והזכירו אף את ביטחון המידע שעלול היה להיפגע.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לא חל שינוי בנהלי כניסת אמנים לבסיסי צה"ל במהלך המלחמה. מופעים של אמנים חיצוניים בצה"ל מאושרים מראש. לפני כל מופע האומן אשר מופיע מתודרך. מופעים שבמהלכם היו חריגות מפקודות הצבא מתוחקרים ומטופלים בהתאם. הופעות בחיל האוויר הוקפאו ליום וחצי. לאחר רענון נהלים מול היחידות, ההופעות מתקיימות".