"המצלמה של דוקטור מוריס", סרטם של איתמר אלקלעי ומיטל צביאלי הוא הזוכה הגדול בתחרות הישראלית של פסטיבל דוקאביב. מלבד המענק הכספי בסך של 70 אלף שקל, אם ירצו, יוצרי הסרט יוכלו להגיש מועמדות לפרס האוסקר בקטגוריית הסרט התיעודי.
3 צפייה בגלריה
מתוך "מהמצלמה של דר' מוריס"
מתוך "מהמצלמה של דר' מוריס"
מתוך "מהמצלמה של דר' מוריס"
"זוכה הסרט הטוב ביותר לדוקאביב 2022 הינו מבע של קולנועיות טהורה, כזו המנצלת עד תום את כל הכלים הזמינים לה באוצר המילים הקולנועי", נכתב בנימוקי השופטים. "בניית סרט באורך מלא על בסיס חומרי ארכיון בלבד, וכאלה בעלי אופי כה אישי בפרט, הינה מעשה נועז - אך היוצרים היטיבו לקחת חומרים אלו ולרומם אותם מעבר להנאה הסינפילית הכרוכה בעיסוק בחומריותו של הפילם או לחילופין בנוסטלגיה הקיימת לזמנים עברו".
עוד נכתב: "בהענקת חיים חדשים למשפחה אחת במקום אחד, אנו מתוודעים לאופן שבו האושר, העצב והאינטנסיביות של חיי היום יום נכרכים האחד בשני ביצירה של מעין רוח חלוצית אלטרנטיבית בארץ ישראל. זהו הקסם הקולנועי במהותו שהעניק לחבר השופטים חוויה ייחודית ובלתי נשכחת".
3 צפייה בגלריה
"1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם"
"1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם"
"1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם"
(צילום: מיכה ברעם )
הסרט סובב סביב ד"ר מוריס, רופא וצלם, ואשתו, פיי, זוג בריטי בשנות החמישים שמחליט להשתקע דווקא באילת. לאורך עשרות שנים הוא מצלם את קורות המשפחה המתרחבת, על השמחות, הטרגדיות והדרמות המשפחתיות, את קורותיה של העיר שקמה אל מול עיניהם וגם את קורותיו של התנין קלרנס, שהפך לשם דבר באיזור. לאחר מותו מתגלות מאות שעות הצילומים שלו, אותם עיבדו אלקלעי וצביאלי לסרט תיעודי באורך מלא.
"1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם" סיים עם שלושה פרסים, כולל פרס הבימוי לרן טל, ופרסי העריכה וקרן כדר לסרט בהשראת תולדות המדינה והחברה הישראלית.
בפרס לסרט הבינלאומי הטוב ביותר זכה "ילדי הערפל" של דיאם הא לה ובנימוקי חבר השופטים נכתב בין היתר: " במבט צלול ולב פתוח, בגרות ורגישות – ומבלי להתפשר על איכות העשייה הקולנועית – מצליחה דיאם לספר סיפור ייחודי סוחף ועם זאת אוניברסלי ורלוונטי. כל האמור לעיל, יחד עם הצילום האינטימי ומלא החיות של הבמאית והעריכה האינטליגנטית, הופכים את 'ילדי הערפל' לסרט הבולט ביותר בתחרות הבינלאומית השנה".
3 צפייה בגלריה
מתוך "בת האמן"
מתוך "בת האמן"
מתוך "בת האמן"
(צילום: יניב לינטון)

רשימת הזוכים המלאה:

הסרט הישראלי הטוב ביותר: "המצלמה של דוקטור מוריס".
בימוי: רן טל ("1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם").
פרס חבר השופטים: "שבע השנים של אבשלום".
פרס סרט הביכורים: "בת האמן".
צילום: רן אביעד ("לוס אנג'לס דרום").
עריכה: נילי פלר ("1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם").
תחקיר: "טנטורה".
פרס קרן כדר: "1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם".
הסרט הבינ"ל הטוב ביותר: "ילדי הערפל".
ציון לשבח בתחרות הבינ"ל: "זיכרון חמקמק".