כשהיה בן 37, מצא את עצמו השחקן המרוקאי-צרפתי אסעד בואב מתמודד פתאום עם פרסום ותהילה, ועם הפיכתו לשובר לבבות וסמל סקס. הגבר המרשים והשרמנטי הצטרף לעונה השנייה של הסדרה הצרפתית הפופולרית "10 אחוז" (Call My Agent) בתפקיד הישאם ז'נובסקי, המיליונר הסקסי, המזוקן והיהיר והבעלים החדש של סוכנות הטאלנטים הפריזאית, ואף אחד - ובעיקר אחת - לא נשאר אדיש. אפילו אנדריאה, סוכנת השחקנים הלסבית, נשבית בקסמיו ומתמסרת.
"משחק זה מסע ארוך, כך שאני לא יודע אם אני מפורסם באמת", מצטנע בואב ל-ynet בריאיון זום. "הסדרה מפורסמת, ואולי אפילו הדמות שלי, אבל אני לא בטוח לגבי עצמי. אני לא קם כל בוקר ואומר: 'הו, וואו'. אני לא כמו נרקיסוס (הדמות המיתולוגית המאוהבת בבואתה, א"ק). מה שמעניין בעיניי זו הדרך: מה שאני לומד במהלכה והסדרות והמחזות השונים שיוצא לי להשתתף בהם. אני שמח על הקצב שבו הדברים מתקדמים".
5 צפייה בגלריה
אסעד בועב
אסעד בועב
שמח על הקצב שבו דברים מתקדמים. אסעד בואב
(צילום: AFP)
בעקבות ההצלחה מגיעות כמתבקש גם ההצעות והכיבודים, וכך בואב הפך לאחד מחברי השופטים של אחת מתחרויות Canneseries, פסטיבל הסדרות של קאן, שנערך החודש. "כמובן ש'10 אחוז' הייתה הזדמנות ענקית מבחינתי. הסדרה פותחת בפניי המון דלתות ואני מקבל הצעות לעשות פרויקטים באנגלית. לכן אני מוקיר מאוד את ההזדמנות הזאת שניתנה לי".
אחד התפקידים היותר משמעותיים שקיבל לאחרונה היה ב"המרדף אחרי האהבה", מיני-סדרה רומנטית תוצרת BBC שמגיעה אלינו היום (ג', HOT), ושנוצרה, נכתבה ובוימה על ידי אמילי מורטימר, המשתתפת גם היא בסדרה בתפקיד משני. העלילה מסתמכת על רב מכר נועז ואוטוביוגרפי באותו השם מאת הסופרת ננסי מיטפורד, על הרפתקאותיה באליטה הלונדונית בשנות ה-20 הסוערות והעליזות של המאה הקודמת. "אני משחק דוכס צרפתי בשם פבריס דה סובטר, המאהב השלישי והכריזמטי של לינדה, גיבורת הסדרה, שאותה מגלמת לילי ג'יימס, שהיא שחקנית ובן אדם נהדר כאחד", הוא מחמיא. "הצילומים היו הרפתקה מדהימה ואני שמח שהם יצאו לפועל. לא היינו בטוחים בכלל שזה יקרה. בגלל הקורונה היינו אמורים לצלם באפריל 2020 ואז כמובן שנאלצנו לבטל הכול, אבל בסופו של דבר, צילמנו את הסדרה בין שני הסגרים. אני שמח מאוד על תפקידים כמו הדוכס השרמנטי - גם השתדלתי מאוד לחרוג מגבולות הקלישאות של 'המאהב הצרפתי' - אם כי אני לא אפנה עורף גם לתפקידים אחרים. אני תמיד מנסה לעבוד על פרויקטים מגוונים".
5 צפייה בגלריה
מתוך "המרדף אחרי האהבה"
מתוך "המרדף אחרי האהבה"
הייתה ביניכם כימיה מצוינת. ג'יימס ובואב מתוך "המרדף אחרי האהבה"
(צילום: באדיבות HOT)
איך היה לנהל מערכת יחסים רומנטית באנגלית מול מצלמות? "כפי שאתה רואה, אני לא מרגיש לגמרי בנוח עם אנגלית", הוא מודה במבוכה, "אני יכול להבין די טוב את השאלות שלך, אבל לענות עליהן זה סיפור אחר לגמרי. מאחר ולמדתי את התפקיד שלי ב'המרדף אחרי האהבה' ואת השורות שלי, יכולתי לעבוד עליהן גם עם לילי וגם עם אמילי, ולשחק סצנות פיתוי ורומנטיקה. אבל אני חייב להתוודות שהייתי לחוץ בהתחלה, בגלל החשש לעבוד עם שחקנים ושחקניות מפורסמים. זה היה אתגר לא פשוט בכלל".
אתה בחור רומנטי? "האם אני בחור רומנטי? אני חושב שכן. לא כל הדמויות שלי כאלה, אבל אני? כן".

"כשיש מתאם אינטימיות אפשר להירגע ולהתחיל לשחק. בסך הכול מדובר בסיפור, אין צורך להתאהב באמת"

"המרדף אחרי האהבה" הגיע לכותרות באוקטובר 2020 - אבל לא בגלל ציפיות גבוהות מצד המבקרים או הקהל, אלא דווקא בשל סקנדל עסיסי וצהוב במיוחד. בעיצומם של הצילומים ברומא, לילי ג'יימס (שזה עתה נפרדה מבן זוגה, כוכב "הכתר", מאט סמית) נתפסה על ידי צלמי הפפראצי מתנשקת עם השחקן הנשוי פלוס ארבעה, דומיניק ווסט ("הרומן", "הסמויה"), שמגלם בסדרה את אביה. זה קרה במהלך ארוחה רומנטית, שבה הם לא הפסיקו להחזיק ידיים. הם גם נתפסו דוהרים יחד על קורקינט חשמלי, ונטען גם שהם בילו יחד שני לילות בבית מלון. היו שתהו אם מדובר בסצנה מתוך הסדרה, אולם במסעדה לא נראה זכר לסט צילומים. השערורייה המתוקשרת עשתה לא מעט צרות לחיי הנישואים של ווסט, וג'יימס נאלצה להתקשר למפיקה קתרין פיצג'רלד, רעייתו של ווסט, כדי להרגיע אותה ולומר שלא קרה שום דבר. בהמשך, ווסט ופיצג'רלד אף יצאו יחד מחוץ למשכנם כדי להרגיע את התקשורת הרוגשת והנסערת.
5 צפייה בגלריה
מתוך "המרדף אחרי האהבה"
מתוך "המרדף אחרי האהבה"
התחמק באלגנטיות מהנושא. דומיניק ווסט מתוך "המרדף אחרי האהבה"
(צילום: באדיבות HOT)
כשאני מתחקר את בואב ומנסה לחלץ ממנו מידע על מה שבאמת קרה שם ואם היה עד לפרשייה הסקסית, בואב חומק בדיפלומטיות. החיוך הנבוך והכובש משתלט על מסך הזום והוא ממהר לשנות את נושא השיחה לפיקוח על סצנות הסקס ב"מרדף אחרי האהבה". "בימינו יש על הסט מתאם אינטימיות שמקל על כל התהליך. אפשר לדבר איתו ולשאול אם מותר לי לנשק פה ולגעת שם. הכול מאוד ברור וזה מאוד עוזר. אפשר להירגע ולהתחיל לשחק, בגלל שבסך הכול מדובר בסיפור, אין צורך להתאהב באמת. החוויה עם מתאם האינטימיות הייתה טובה, בגלל שאתה יכול לומר לו ממה אתה חושש או מה מפחיד אותך, למשל 'אני לא מרגיש עם הדבר הזה בנוח' או 'זה קצת מביך אותי' ו'אני לגמרי בסדר עם זה' - וכך הדברים ברורים. אין סיבה לפחד או להרגיש לא בנוח, בגלל שכבר הבהרת את הגבולות שלך - וגם הצד השני - כך שיכולנו להתחיל לעבוד משם. מתאם אינטימיות זה דבר נהדר והייתה בהחלט כימיה ביני לבין לילי".
במסגרת ההצעות שבואב מוצף לאחרונה הוא מצא את עצמו בסט של "להמציא את אנה" (Inventing Anna), היצירה החדשה של אושיית הטלוויזיה שונדה ריימס ("האנטומיה של גריי", "סקנדל"), בכיכובה של אחת השחקניות החמות של התקופה - ג'וליה גארנר החצי-ישראלית ("אוזרק", "עוזרת אישית"), שתעלה בנטפליקס. "אני מופיע בפרק אחד בעונה הראשונה וזה היה כיף. אפילו שאני בן 41 אני תמיד מחשיב את עצמי עדיין ילד - אז כשיוצא לך להגיע לסט ענק עם המוני אנשים אתה עדיין רועד מפחד. אבל מאחר וכולנו בני אדם זה לא משהו שלדעתי צריך להתבייש בו. שמחתי מאוד להשתתף בסדרה הזאת ונתתי את ההכי טוב שלי, אין ספק שזה היה רגע קסום".
בואב בן ה-41 גדל ברבאט, בירת מרוקו. בנעוריו התעניין בספורט, אבל כשהיה בן 15, אחיו הגדול שכנע אותו להצטרף לתיאטרון בית הספר. "פירוש השם אסעד זה האדם המאושר מכולם, ובואב זה אדם ששומר על הדלת. כלומר אני השומר הכי שמח שיש", הוא צוחק. "אבא שלי מרוקאי ואמא שלי צרפתייה, כך שאני תמהיל של שתי התרבויות הללו. הגעתי לפריז בגיל 18 והתחלתי ללמוד בבית ספר למשחק, אז הרקע הזה שלי תמיד איתי - זה מי שאני. לכן גם נוגעים בי סוגים שונים של סיפורים, דרכים שונות לספר סיפור וסוגי הומור מגוונים. אני משתדל לגוון כמה שאני יכול, בין הפקות מרוקאיות לצרפתיות ולהפקות דוברות אנגלית. אני מאוד אוהב לעבור מפרויקט אחד לאחר ובכך לראות ולעבוד כל פעם על משהו חדש".
בואב חי על קו פריז-רבאט, שם חיה בתו הקטנה. במהלך השנים, עבד בתיאטרון ובקולנוע (כולל "מלכת המדבר" הכושל של ורנר הרצוג, שבו כיכבה ניקול קידמן) והתארח בסדרות (בהן "הומלנד", שבה גילם את מפקד חיזבאללה למשך פרק אחד) - ואז, ב-2017, הגיעה "10 אחוז". "לא חששתי לגלם את הישאם. אני חושב שזה בדיוק מה שמעניין, לשחק את השמוק - מי שמגיע לסוכנות ולא נחמד לאף אחד, אבל גם מי שלאט לאט אנחנו זוכים להבין ולראות כמה הוא פגיע ואנושי. ממש נהניתי לשחק את התפקיד".
5 צפייה בגלריה
מתוך "10 אחוז"
מתוך "10 אחוז"
לאט לאט זוכים להבין כמה הוא פגיע ואנושי. בואב (מימין) מתוך "10 אחוז"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
איך אתה מסביר את ההצלחה הגדולה של "10 אחוז"? "אולי הסיבה נעוצה בעניין שיש לכולנו בתעשיית הסרטים והטלוויזיה. '10 אחוז' נתנה ההזדמנות לראות מה קורה בסוכנות מהסוג הזה - גם אם מדובר בבדיה ולא בחיים האמיתיים. זה הפן שלדעתי הצופים הכי אהבו בסדרה, והפלטפורמה של נטפליקס אפשרה להנגיש את הסדרה לעולם כולו".
צופי נטפליקס מכירים את בואב גם מ"איש הניסים" (Messiah), סדרת מתח מ-2020 שעוקבת אחר סוכנת CIA היוצאת לחקור מנהיג כריזמטי של תנועה רוחנית, שמעורר סערה פוליטית. גם הסדרה הצליחה לעורר סערות פוליטיות - היא הרגיזה מוסלמים סונים ואילו נציבות הקולנוע המלכותית של ירדן ביקשה מענקית הסטרימינג להימנע מלשדר את הסדרה בירדן, בשל הנושאים הפרובוקטיביים והתוכן הדתי השנוי במחלוקת. בסדרה משתתפים לא מעט שחקנים ישראלים, כמו אורי פפר, רונה-לי שמעון ודביר בנדק. "צילמנו בירדן ובארצות הברית, זו הייתה הרפתקה אחת גדולה. למען האמת, ממש חבל לי שלא תהיה לה עונה שנייה. אני לא בטוח למה אפילו, לא ברור לי מה השתבש. זו סדרה נהדרת עם סיפור מורכב ולמייקל פטרוני (יוצר הסדרה, א"ק) יש עוד המון מה לומר ומה לפתח בהקשר שלה. אולי הקורונה גרמה לביטול הסדרה".
5 צפייה בגלריה
מתוך "איש הניסים"
מתוך "איש הניסים"
לא ברור לו מה השתבש. בואב מתוך מתוך "איש הניסים"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
יצא לך לבלות על הסט עם השחקנים הישראלים? "רק עם תומר סיסלי, ישראלי שחי ופועל בצרפת. עבדתי הרבה לצידו וגם לצד מישל מונאהן ("בלש אמיתי"), אז ביליתי בעיקר איתם. עדיין לא ביקרתי בישראל. הלוואי שהייתי יכול להגיע לבקר או לעבוד אצלכם".