אמזון פריים שחררה היום (ה') טריילר ראשון לסדרה "שר הטבעות: טבעות הכוח", שצפויה לעלות ב-2 בספטמבר בשירות הסטרימינג. העלילה, כמו זו של הטרילוגיה המקורית ושל טרילוגיית "ההוביט", מתרחשת בעולם הממלכה התיכונה של הסופר ג'יי. ר. ר. טולקין, אלפי שנים לפני ההתרחשויות המתוארות ב"שר הטבעות".
אחד הגמדים בטריילר אומר "זו יכולה להיות תחילתו של עידן חדש" ונראה שהוא בהחלט צודק. קרבות אפיים על סוסים, הרים מושלגים, נבלים (כנראה) שעשויים מאש ובעיקר ויזואליה עוצרת נשימה - זה מרגיש לגמרי כמו הארץ התיכונה.
זו הפעם הראשונה שבה עולמו של טולקין מגיע למסך הקטן, ואכן, מדובר בסדרה היקרה ביותר בהיסטוריה של המדיום, עם תג מחיר של 465 מיליון דולר לעונה הראשונה. חלק מהסכום הזה מושקע גם בהפקת עונותיה הנוספות של החברה, ואמזון התחייבה לחמש עונות לפחות עם אפשרות לסדרות ספין-אוף.
2 צפייה בגלריה
מתוך "שר הטבעות: טבעות הכוח"
מתוך "שר הטבעות: טבעות הכוח"
מתוך "שר הטבעות: טבעות הכוח"
(צילום מסך, באדיבות אמזון פריים)
ב-2017 רכשה אמזון את הזכויות להפקת סדרה מכתביו של טולקין ב-250 מיליון דולר כשהם ניצחו במאבק גם את HBO ונטפליקס שהביעו עניין בפרויקט. לאחר שהעסקה נסגרה פרסם מנכ"ל החברה, ג'ף בזוס, בחשבון הטוויטר שלו: "אמזון בדרך לארץ התיכונה".
שנתיים לאחר מכן חשף אחד מהמומחים שעובדים על הסדרה כי בעלי עזבונו של הסופר הגבילו באופן נחרץ את האפשרויות של אמזון להשתמש ברעיונותיו. לפי הדיווחים, אמזון לא תוכל למקם את עלילת הסדרה בכל זמן שאינו העידן השני של הארץ התיכונה. במילים אחרות, אירועי הסדרה לא יוכלו להתייחס לעידן השלישי, שבו מתרחשת העלילה של ספריו הנקראים ביותר של טולקין - "שר הטבעות" ו"ההוביט", שהיוו כאמור את הבסיס לשתי הטרילוגיות המצליחות של פיטר ג'קסון.
2 צפייה בגלריה
מתוך "שר הטבעות: טבעות הכוח"
מתוך "שר הטבעות: טבעות הכוח"
מתוך "שר הטבעות: טבעות הכוח"
(צילום מסך, באדיבות אמזון פריים)
ההיסטוריה של הארץ התיכונה המתוארת בכתבי טולקין נחלקת לארבעה עידנים. העידן השני מתייחס לתקופה בדיונית של אלפי שנים, שתחילתה בגירוש של לורד מורגות' וסופה במותו הראשון (אך לא האחרון) של סאורון, הנבל הראשי של "שר הטבעות". במהלך אותו עידן חושלו גם 20 טבעות הכוח (שלושה לאלפים, שבעה לגמדים, תשעה לבני האדם ואחת לסאורון כמובן), שאמורות להיות מרכז הסיפור. המשמעות היא שבמהלך העלילה אנו צפויים לראות את סאורון עולה לגדולה ומתחזק.