אסטה ג'ונסון, העוזרת לשעבר של כוכב הקולנוע וין דיזל, תובעת אותו על תקיפה מינית שאירעה לכאורה ב-2010, כשעבדה עבורו בזמן הצילומים ל"מהיר ועצבני 5", כך מדווח היום (ה') TMZ.
1 צפייה בגלריה
וין דיזל
וין דיזל
וין דיזל
(צילום: Jesse Grant/GettyimagesIL)
ג'ונסון טוענת כי היא התארחה בסוויטה של ​​דיזל במלון סנט רג'יס באטלנטה, בזמן שהוא אירח מספר נשים. כאשר האישה האחרונה עזבה, ג'ונסון הייתה אמורה להוציא את דיזל מהמלון ולהימנע מצלמים. במקום זאת, לדבריה השחקן תפס אותה בכוח, מישש את החזה שלה ונישק אותה. למרות שהיא נאבקה להשתחרר, הוא המשיך לכפות את עצמו עליה, לכאורה.
ג'ונסון טוענת שהתקיפה הסלימה כאשר דיזל הרים את שמלתה וניסה להפשיט ממנה את התחתונים. אחר כך הצמיד אותה לקיר, תפס את ידה והניחה אותה על איבר מינו. לטענתה, לאחר מכן הוא הוריד את תחתוניו והחל לאונן בעודו עדיין נשען עליה. על פי ג'ונסון, בשלב זה היא עצמה את עיניה כדי "להתנתק". כשהוא סיים הוא לבש מכנסיים ואמר, "אף אחד לא יכול ללכלך על אסטה" ויצא מהחדר.
שעות לאחר מכן, ג'ונסון טוענת שסמנתה וינסנט - אחותו של דיזל ונשיאת חברת ההפקות One Race - התקשרה אליה ופיטרה אותה, ואמרה שהם כבר לא זקוקים לעזרתה. בתביעה, ג'ונסון אומרת שהיא מאמינה שפוטרה בגלל שהתנגדה לדיזל במהלך התקיפה שהתרחשה לכאורה.
על פי התביעה, ג'ונסון אומרת שהיא שמרה על שתיקה במשך זמן רב כי חששה מהכוח הרב שיש לכוכב בהוליווד, ובגלל מעמדה כמהגרת עם גרין קארד - אך תנועת MeToo העצימה אותה. במסמכי התביעה היא מוסיפה ומצוטטת את חוק Speak Out של קליפורניה - המאפשר לקורבנות להגיש תביעות בגין תקיפה מינית מ-2009.
העוזרת לשעבר תובעת את דיזל, את אחותו ואת חברת ההפקה One Race Films על פגיעה מינית, פיטורין שלא כדין וסביבת עבודה עוינת.
מטעמו של דיזל טרם נמסרה תגובה.
דיזל, בן ה-56, מוכר בעיקר בזכות תפקידו האיקוני בתור דומיניק טורטו בזיכיון "מהיר ועצבני". בעשור האחרון הצטרף ליקום הקולנועי של מארוול וגילם את גרוט בסרטי "שומרי הגלקסיה".