להקת הדייר סטרייטס אקספיריינס אמורה להופיע בשבוע הבא בישראל - אלא שמשרד הבריאות דורש מחברי הלהקה להיכנס לבידוד מיד עם הגעתם לישראל. אם הצדדים לא יגיעו להסדר - קיומן של ההופעות מוטל בספק.
הלהקה, שנוסדה על ידי כריס ווייט, סקסופוניסט שעבד במשך שנים רבות עם להקת הדייר סטרייס - אמורה להופיע החל מה-11 באוגוסט בישראל, בבאר שבע, פארק אריאל שרון, חיפה ותל אביב.
1 צפייה בגלריה
הדייר סטרייטס אקספיריינס
הדייר סטרייטס אקספיריינס
הדייר סטרייטס אקספיריינס
(צילום: STEVE VS)
בהפקת המופע הישראלית ניסו להחריג את חברי הלהקה מבידוד, וכשלא הצליחו אמרו בזעם: "לצד האחריות הלאומית שנדרשת לשמירה על בריאות כולנו, וההקפדה המוצדקת, ניתן להפעיל שכל ישר ושיקול דעת. אם ניתן לקיים בדיקות סרולוגיות לספורטאים, אז ניתן לקיים גם לאמנים שמגיעים מחו"ל, שכן מדובר באפקט עצום על אלפי רוכשי כרטיסים בארץ, הכרח קיום מנגון התרבות לצד הקורונה וניסיון שמירת שיגרת חיים לצד הקורונה. האטימות וקלות הדעת בה פועל משרד הבריאות וחוסר הכוח מצד משרד התרבות משאיר אותנו המפיקים המומים. חלם זה כאן".
גורמים בהפקת המופע הוסיפו כי לטובת ספורטאים שחזרו מטוקיו כן ניתנה האפשרות לשוב לארצה עם בידוד, אבל עד לבדיקה שלילית.
גורם במערכת הבריאות הבהיר כי הספורטאים הישראלים חוסנו בארץ, ובנוסף התקנות בין בריטניה ליפן שונות. עוד הוסיף הגורם כי בריטניה מדינה אדומה בוהקת בשל התחלואה הגבוהה שקיימת בה, ולכן לא ניתן להחריג אנשים שמגיעים ממנה, גם אם מדובר בלהקה.
באופן רשמי נמסר בתגובה ממשרד הבריאות: "אכן נקבע בתקנות שאנגליה הינה מדינה בסיכון מירבי. ככלל, אין אישורים לזרים להיכנס ארצה. כאשר באופן חריג יש אישור כניסה, ישנה חובת בידוד של לפחות שבוע ללא החרגות. בהתאם לכך, לא ניתן להופיע במהלך בידוד. הספורט מוחרג בחוק מטעמים אחרים. לפני שאנגליה נכנסה לסיכון מירבי, מחוסנים יכלו להופיע לאחר בדיקה סרולוגית חיובית".