משפחתו של אהוד יונאי, עיתונאי וסופר ישראלי שחתום על ההשראה לסרט "אהבה בשחקים" (1986), תובעת את פאראמאונט, האולפן שאחראי על הפקת ההמשך המצליח, "אהבה בשחקים: מאווריק", בטענה להפרת זכויות יוצרים.
התביעה, שהוגשה בבית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס, טוענת כי פאראמאונט לא רכשה מחדש את הזכויות על מאמרו של יונאי ז"ל משנת 1983 "Top Guns" ממשפחתו לפני ששחררה את סרט ההמשך.
שוש, אלמנתו של יונאי, ובנו יובל, דורשים פיצויים וחלק מרווחי "אהבה בשחקים: מאווריק", כמו גם להפסיק את הפצתו של הסרט או המשכונים נוספים.
2 צפייה בגלריה
מתוך "אהבה בשחקים: מארוויק"
מתוך "אהבה בשחקים: מארוויק"
מתוך "אהבה בשחקים: מארוויק"
מפאראמאונט נמסר בתגובה: "הטענות הללו חסרות כלל בסיס ואנו נגן על עצמנו נמרצות".
ראוי לציין שמאז צאתו, ההמשך בכיכובו של טום קרוז, שזכה לביקורות מפרגנות, מנפץ קופות ותוך עשרה ימים הרוויח כבר 548.6 מיליון דולר ברחבי העולם, מה שהפך אותו כבר עכשיו לסרט הרווחי בהיסטוריה בו קרוז השתתף.
עוד נכתב בתביעה כי פאראמאונט רכשו את הזכויות הבלעדיות על המאמר המדובר לפני צאת "אהבה בשחקים" ואף נתנו קרדיט ליונאי. אך הפעם, כך על פי המשפחה, האולפן התעלם מהם באופן מופגן ומהעובדה שהזכויות שבו אליהם ב-2020, ובכך עבר על חוק זכויות היוצרים הפדרלי.
2 צפייה בגלריה
אהוד יונאי
אהוד יונאי
אהוד יונאי
משפחת יונאי סיפרה בכתב התביעה כי היא שלחה לפאראמאונט מכתב ב-11 במאי ובתגובה האולפן דחה את העובדה שהתסריט מבוסס על המאמר שנכתב לפני 39 שנים. בנוסף נטען כי פאראמאונט השיבו כי בינואר 2020 (תאריך פקיעת הזכויות), הסרט כבר כמעט הושלם – מה שלדעתם של התובעים היה "ניסיון לא הגון" להפריך את טענותיהם, כשבמקביל נכתב שהסרט הושלם רק במאי 2021.