לאחר ההתבטאות מעוררת המחלוקת של השדר והמגיש אברי גלעד אתמול (ד') בתוכניתו "השיח" בגל"צ, חברת הכנסת ממרצ והקונסולית הבאה של ישראל בסין, ג'ידא רינאווי זועבי, ביקרה את דבריו בחריפות וצייצה: "האזנתי לתכנית של אברי גלעד והזדעזעתי למשמע אוזני כשכינה את הרמדאן 'רמאדם' וטען שהחג יוביל לפיגועים נוספים".
1 צפייה בגלריה
אברי גלעד
אברי גלעד
אברי גלעד
(צילום מסך)
עוד הוסיפה רינאווי זועבי: "זוהי אמירה מכוערת, גזענית ומסיתה כנגד האוכלוסייה הערבית כולה דווקא בתקופה קשה זו בה יש צורך להנמיך להבות. כתבתי לשר התקשורת ולמפקדת גל"צ - אברי צריך להתנצל".
במרכז הערבי לחרות המדיה, "אעלאם", אמרו בתגובה לדבריו של גלעד כי "הקישור שנעשה בין חודש הרמדאן לבין האירוע הקשה שאירע בבאר שבע הינו הכתמה של אוכלוסייה שלמה בביצוע 'רצח', ומשום כך נחשב להסתה... כנראה גלעד מנצל כל במה ציבורית כדי להשמיע התבטאויות גזעניות ופוגעניות, שאין להם מקום בשידור הציבורי ואינן עולות בקנה אחד עם הוראות הדין אשר גם תחנת גלי צה"ל מחויבת אליהם".
במהלך שיחה עם אחד המאזינים בתוכניתו בנושא הפיגוע בבאר שבע, שאירע בשלישי האחרון, התייחס גלעד לדבריו של המאזין ואמר: "הרמאדם בדרך. זה לא הפיגוע האחרון, אנחנו מתחממים על הקווים. עוד לא התחלנו".
מגל"צ נמסר: "העניין בבדיקה". אברי גלעד סירב להגיב לדברים.
זו לא ההתבטאות הבעייתית הראשונה של גלעד בנוגע לאוכלוסייה הערבית. לפני כשנתיים בתוכנית "העולם הבוקר" ברשת אמר כי "כיהודי לערבי, המצב הקבוע שלהם זה זעם, ולא סתם. כל פעם יש יום זעם, תמיד הכעס, אין בארגז הכלים הרגשי שום דבר אחר חוץ מכעס וזעם. ראית פעם הומור, חיוך, אהבה, נתינה, קבלה? משהו? תמיד הכעס הזה. בסדר, כועסים מעצם קיומנו". את הדברים הוא אמר במהלך שיחה עם איש מפלגת העבודה אחסן חלאילה.