בצל עננת איומי הסגירה של שר התקשורת קרעי, תאגיד השידור כאן השיק היום (ד') באירוע חגיגי את לוח השידורים לשנה הקרובה. "השבועות האחרונים הוכיחו גם לגדולי הספקנים - אין גוף ציבורי בישראל, אולי מלבד צה"ל, שאהוב כמו תאגיד השידור הישראלי, עם אהדה והערכה חוצת מגזרים וגילאים", אמר מנכ"ל כאן גולן יוכפז. "הרוח הגבית חסרת-התקדים הזו נותנת לנו כוח אדיר להמשיך להיאבק למען קיומו וחופש הפעולה המוחלט של כאן".
2 צפייה בגלריה
כאן פברואר גולן יוכפז
כאן פברואר גולן יוכפז
מנכ"ל כאן גולן יוכפז באירוע חשיפת לוח השידורים
(צילום: מוטי קמחי)
אתמול (ג') הודיע שר התקשורת שלמה קרעי על מסיבת עיתונאים שבה הבטיח להציג את "הרפורמה בשוק התקשורת" לדבריו, אולם כמה שעות לאחר מכן הודיע על דחייתה ללא נימוק. ל-ynet נודע כי ביטולה של מסיבת העיתונאים הגיע אחרי בקשה מכיוונו של ראש הממשלה נתניהו, שכבר בשבוע שעבר ביקש להקפיא את התוכניות לסגירת התאגיד.
יוכפז לא נותר שאנן ואמר כי "האיום לא הוסר, העננה לא התפוגגה, המטרה עודה מסומנת – ואנחנו נמשיך להילחם למען עצמאות השידור הציבורי בכל כוחנו".
נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג שלח מסר לכבוד האירוע ואמר כי: "אבות השידור הציבורי שהתחילו כאן בארץ הקודש לפני שהייתה מדינת ישראל לא דמיינו שכעבור כמעט מאה שנה נראה כזה עושר של תכנים בשידור הציבורי בתקופה הזאת". הנשיא אף הוסיף אמירה עדינה לסיטואציה ואמר כי תכני התאגיד "מזכירים לציבור את העבר ומסתכלים לעתיד".
גם יושב ראש מועצת התאגיד גיל עומר התייחס לאיומי הסגירה. "בלי שידור ציבורי ייפגע חוסנה של החברה הישראלית. בלי שידור ציבורי אין חדשות נטולות אינטרסים ועצמאיות שאינן נשלטות על ידי בעלי הון. תהייה פגיעה אנושה בתרבות, ביצירה הישראלית וביוצרים. בלי שידור ציבורי לא ניתן לשדר לאזרחים המתקשים בהבנת עברית ולבני מיעוטים שונים, המרכיבים את החברה בישראל ושצריכים להיות ולהרגיש חלק ממנה. בלי שידור ציבורי אין הנגשה ראויה לבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים, אין שידור איכותי לילדים ונוער".
עומר הוסיף כי "תחת איומים השכם והערב, אנחנו כאן, ממשיכים בשליחות הציבורית שלשמה הוקמנו – ביסוס יצירה ישראלית, מגוונת ואיכותית שזוכה לחשיפה, להישגים ולפרסים. אנחנו גאים בתכנים שלנו, שמביאים הכרה ויוקרה בינלאומית למדינה ופרנסה לאלפי משפחות בישראל".
2 צפייה בגלריה
כאן 2023 יהודה לוי
כאן 2023 יהודה לוי
יהודה לוי, המככב בסדרה "איסט סייד", באירוע חשיפת תכני כאן לשנה הקרובה
(צילום: מוטי קמחי)
סמנכ"לית הטלוויזיה טל פרייפלד הבטיחה כי רק בשנה הקרובה צפויים לשדר בכאן כ-80 הפקות מקור. בין התכנים שעליהם הוכרז היו הדרמה הקומית "שישה אפסים" שעוסקת בזוכי לוטו שכתנאי לקבלת הכסף נאלצים לעבור סדנה מיוחדת שתלמד אותם כיצד להתמודד עם הזכייה, דרמת האימה "מלאך משחית" שתעלה בחודש מרץ הקרוב ומתרחשת בקרב קהילה חסידית בירושלים, ודרמה נוספת המתרחשת בירושלים - "איסט סייד", על אודות סוכן שב"כ לשעבר, בגילומו של יהודה לוי, המנווט דרך שוק הנדל"ן הנפיץ של מזרח העיר.