מיה דגן ועירית קפלן יגלמו את חוה יערי ואביבה גרנות ב"חוה ואני", מחזמר מאת ימי ויסלר, המבוסס על סיפור הרצח המסוקר של התיירת האמריקנית מלה מלבסקי בשנות ה-80. הבימוי הופקד בידיה של נועה רבן, כך עולה מהרפרטואר המסקרן של התיאטרון הקאמרי לשנה הקרובה, שהוצג היום (א') בפני עיתונאים ואנשי תקשורת.
3 צפייה בגלריה
מיה דגן ועירית קפלן כחוה יערי ואביבה גרנות ב"חוה ואני"
מיה דגן ועירית קפלן כחוה יערי ואביבה גרנות ב"חוה ואני"
מיה דגן ועירית קפלן כחוה יערי ואביבה גרנות ב"חוה ואני"
ההצגה הראשונה שתעלה בעונה החדשה היא "כימים אחדים", המבוססת על ספרו של מאיר שלו. רמי ברוך, אולה שור-סלקטר ומיכה סלקטר יככבו וחנן שניר מביים. "לא הייתי בחזרות אבל אני מלא סקרנות", אמר הסופר שלו. "כשהתבקשתי לתת עצה – נתתי. לפני שנים יבגני אריה אמר שבמאי תיאטרון מעדיפים לעבוד עם סופרים מתים כי הם לא מתערבים להם בעבודה, ואני שמח ששמרתי על המסורת הזאת ולא התערבתי".
אחרי "חוה ואני" תעלה "פיטר פן", הצגת הילדים הראשונה של הקאמרי מאז "עוץ לי גוץ לי", שהוצגה בבכורה בשנת 1965. אלון סנדלר יגלם את פיטר פן ומיה לנדסמן תהיה וונדי, בהפקה שהיא שיתוף פעולה עם תיאטרון אורנה פורת. שירלי דשא ורועי שגב עיבדו את המחזה מחדש, והבמאי גלעד קמחי יצר גרסה פרועה, פופית וסלפסטיקית.
3 צפייה בגלריה
מיה לנדסמן כוונדי ב"פיטר פן"
מיה לנדסמן כוונדי ב"פיטר פן"
מיה לנדסמן כוונדי ב"פיטר פן"
(צילום: אור גפן)
גם האגף הקלאסי זוכה לייצוג מעורר ציפיות. איתי טיראן עיבד מחדש את "הדוד וניה", מחזהו של צ'כוב. דרור קרן יגלם את וניה, ולצידו ישחקו יובל סגל, רמי ברוך, מרים זוהר, כינרת לימוני ואנסטסיה פיין. כפיר אזולאי מביים. בנוסף, עמוס תמם, קרן מור ומרים זוהר יככבו ב"אדיפוס" של סופוקלס, שעובד כמותחן קצבי ומורט עצבים על ידי רוברט אייק.
עוד בקטגוריית הקלאסיקות: "חפץ" של חנוך לוין בכיכובם של אודיה קורן ודביר בנדק, ובבימויו של עירד רובינשטיין, ו"מותו של סוכן" מאת ארתור מילר, הסאטירה על החלום האמריקני שזכתה לאינספור עיבודים. רמי ברוך יגלם את ווילי לומן, ויאיר שרמן יביים.
דנה מודן כתבה, לראשונה בקריירה, מחזה - "בול", סיפור אהבה בין שני גברים ואשה, שחיים יחד. בנוסף, גיתית פישר (יוצרת הסדרה "זאת וזאתי") ושיר ראובן ("ילדות סכסכניות") כתבו את המחזמר "כאפות", על רומן בין שתי תיכוניסטיות.
3 צפייה בגלריה
גיתית פישר ושיר ראובן
גיתית פישר ושיר ראובן
גיתית פישר ושיר ראובן
(צילום: אור גפן)
"הקאמרי דור חדש", קבוצת הצעירים של הקאמרי שקמה לפני כשנה, בראשותו של עמית אפטה, וזוכה להצלחה עם המחזה "רינגו", עובדת על המחזה הבא שלה: "שלום לך ארץ" שכתבה ומביימת מוריה זרחיה, ובמרכזו ארבעה צעירים שעוזבים את הארץ אבל לא מצליחים להתנתק ממנה.
תמר קינן תביים את "לילה לבן", שכתב כריסטופר ראמוס בראון, ותרגמו ועיבדו גור קורן ועירד רובינשטיין, על הגזענות המובנית במשטרה כלפי בני העדה האתיופית. רות אסרסאי וישי גולן יככבו. רוני ברודצקי תביים את "נרות יום הולדת", שכתב נוח היידל ותרגם אלי ביז'אויי, עם אולה שור-סלקטר, שעוסק במסע חייה של ארנסטין מגיל 7 ועד 107.
"מלאכים באמריקה", הפנטזיה הלהט"בית הקסומה שזכתה בפוליצר, בשני פרסי טוני ועובדה למיני סדרה מוערכת, תועלה בבימויו של גלעד קמחי ובכיכובם של נדב נייטס ואביגיל הררי (ההצגה הועלתה בעבר בקאמרי בהצלחה גדולה).
מחזות מקוריים נוספים שיעלו יהיו "ניים דרופ", שכתב ויביים ג'ייסון דנינו-הולט, וישתתפו בו, בין השאר, קרן מור, מיה לנדסמן, שון מונגוזה ואלון סנדלר. סתיו אידיסיס וגלעד שמואלי כתבו את הקומדיה המשפחתית "בואו נפתח את זה" שעידו רוזנברג יביים, וישחקו בה מוטי כץ, שרה פון שוורצה, אביגיל הררי וגלעד שמואלי. הצגה נוספת תהיה "פיקוח נפש", דרמה משפחתית שכתב תומר רוזנמן ותביים הדר גלרון, ובמרכזה צעיר דתי שנקרע בין העולם הדתי והחלוני.
עוד יועלו במהלך העונה הבאה "הטנק", מיתולוגיה ישראלית על פי ספרו עטור השבחים של אסף ענברי בבימוי עירד רובינשטיין, עם מיכה סלקטר, נדב אסולין, ויואב לוי, ו"להעיר אריות", דרמת מתח חברתית על פי ספרה של איילת גונדר-גושן בבימויה של שירילי דשא.
"השנה הקדשנו מחשבה רבה לעניין השוויון המגדרי", אומרים מנכ"ל התיאטרון רן גואטה והמנהל האמנותי גלעד קמחי. "מספר הבמאיות, המחזאיות והיוצרות בקאמרי עלה באופן משמעותי לעומת שנים קודמות – וטוב שכך. מדובר בארבעים אחוז ממספר ההפקות שיועלו השנה. גיוון מגדרי יבטיח תמהיל רפרטוארי עשיר ורבגוני, עם פנייה לקהל רחב ככל האפשר. בשנה וחצי האחרונות נוכחנו - שוב - שאין תחליף למפגש בין הקהל לבין התרחשות חיה ונושמת על הבמה. חזרנו לבמה והקהל מצביע ברגליים".