מכה לתביעה: השופטת במשפט האונס של כוכב "שנות ה-70" דני מסטרסון, שרלין אולמדו, הכריזה על פסילתו וקבעה משפט חוזר לאחר שהמושבעים לא הגיעו להחלטה פה אחד, ואף נטו לזיכוי שלו בכל אחד משלושת הסעיפים בהם הוא מואשם.
2 צפייה בגלריה
דני מסטרסון
דני מסטרסון
משפט חוזר ייערך במרץ. דני מסטרסון
(צילום: AP)
על פי כתב התביעה, מסטרסון אנס שלוש נשים, כולל את חברתו לשעבר, בביתו שבהוליווד בין השנים 2001 ל-2003, בעוד כנסיית הסיינטולוגיה - ששתיים מהן היו חברות בה - לחצו עליהן שלא לחשוף את הפרשה לאורך שנים רבות. מסטרסון בן ה-46 טען לחפותו ועורך דינו אמר שכל המעשים היו בהסכמה.
לאחר שנציג המושבעים הודיע כי אין דבר שבית המשפט יוכל לעשות כדי להביא אותם קרוב יותר לכדי החלטה פה אחד, אולמדו אמרה כי היא "מבינה שהמושבעים לא הגיעו להסכמות", ובהתאם לכך נקבע משפט חוזר שייערך בחודש מרץ בבית המשפט העליון בלוס אנג'לס.
12 המושבעים הצביעו שבע פעמים ביומיים האחרונים, כשבאף אחד מהם לא הייתה הסכמה מוחלטת על כל אחד מהסעיפים, סיפר נציג המושבעים. שני מושבעים הצביעו בעד הרשעה על הסעיף הראשון, ארבעה על הסעיף השני וחמישה על השלישי.
2 צפייה בגלריה
דני מסטרסון
דני מסטרסון
דני מסטרסון ואשתו ביציאה מבית המשפט
(צילום: AP)
ההחלטה הזו מצד השופטת אולמדו היא מכה קשה לתביעה ולשלוש הנשים שתבעו וסיפקו בחודש האחרון עדויות גרפיות על מה שלטענתן עשה להן מסטרסון. שתיים מהנשים הוציאו הצהרה משותפת ובה נאמר ש"מסטרסון חמק מלקיחת אחריות על פשעיו המתועבים. למרות זאת, אנחנו מאוחדות במאבק ובמלחמה שלנו לצדק".
כל שלוש הנשים היו חברות בכנסיית הסיינטולוגיה, כשמסטרסון עצמו עדיין חלק ממנה. הוא עזב את בית המשפט יחד עם אשתו, השחקנית והדוגמנית ביז'ו פיליפס, ולא הגיב להחלטת השופטת.