אירוע חריג בתיאטרון הבימה: שחקנים התלוננו על התנהגותו של הבמאי אורי פסטר, החזרות הופסקו בתוך פחות משבוע, והוא הוחלף בבמאית לילך סגל - כך נודע ל-ynet.
2 צפייה בגלריה
אורי פסטר
אורי פסטר
אורי פסטר
(צילום: יובל חן)
לפי גורמים המעורבים בפרטים, שחקנים התלוננו בפני יו"ר ועד השחקנים בתיאטרון, שמוליק כהן, על התנהגותו של פסטר - והחזרות ל"אללה כרים", מחזה שכתב פסטר בעצמו, הופסקו. "אלו לא הימים של פעם", אמר גורם בתיאטרון, "יש דברים שהיום אי אפשר לקבל, והשחקנים יודעים מה הם מוכנים לספוג ומה לא. לא מדברים ככה בתיאטרון, אלה התנהגויות של פעם".
אחד המעורבים אמר כי השחקנים בהצגה התלוננו בפני ועד שחקני התיאטרון וסירבו להמשיך ולעבוד תחת בימויו של פסטר. "אני הרבה שנים בתיאטרון ומעולם לא הפסקנו חזרות בתוך פחות משבוע", הוסיף גורם.
פסטר, שנחשב לאחד הבמאים הוותיקים בתיאטרון בישראל, אמר בתגובה לדברים: "למרות בקשתי לא לביים את 'אללה כרים' פרי עטי למול ההכנות לחג המחזמר שבניהולי האמנותי, הציעו בהבימה שבכל זאת ננסה לשלב את ההצגה בפסטיבל למחזאות ישראלית. אני קיבלתי להקת שחקנים מוכשרת מאוד אבל גם עסוקה מאוד במקביל בהרבה הפקות, ושיבושי לוח הזמנים - גם שלהם וגם שלי - יצרו מצב שביקשתי להשתחרר מבימוי ההצגה ואני שמח מאוד על כניסתה של הבמאית לילך סגל, ומשוכנע שגם השחקנים וגם יו"ר ועד השחקנים יהיו גאים בתוצאה. אני מצטער שבעקבות הלו"ז הלחוץ של להקת השחקנים אל מול הלו"ז הלחוץ שלנו בחג המחזמר קרה לא פעם שחטאנו מול חוקי העבודה".
2 צפייה בגלריה
אורי פסטר ב2017
אורי פסטר ב2017
אורי פסטר ב2017
(צילום: יובל חן)
יו"ר ועד השחקנים, שמוליק כהן, מסר בתגובה: "אנחנו עושים את ההפקה עכשיו בלי אורי פסטר. לילך סגל הוקפצה להחליף אותו. הוא יקבל את הקרדיט שמגיע לו, אבל לא יביים אותה".
מתיאטרון הבימה נמסר בתגובה: "המחזה 'אללה כרים', פרי עטו של אורי פסטר, יעלה בפסטיבל למחזאות מקורית בבימויה של לילך סגל. פסטר ימשיך לכהן כמנהל האמנותי של חג המחזמר המקורי, שייפתח בדצמבר".