השחקנית זוכת האוסקר ג'יין פונדה הודיעה היום (שישי) כי היא אובחנה עם לימפומה שאינה הודג'קין - אך נשבעה שהטיפולים והכימותרפיה שתעבור לא יאטו את האקטיביזם הפוליטי שלה.
2 צפייה בגלריה
ג'יין פונדה
ג'יין פונדה
ג'יין פונדה
((Photo by Caroline McCredie/Getty Images for Chopard))
פונדה, בת ה-84, חשפה את הפרטים בחשבון האינסטגרם שלה, שם כתבה: "חברים יקרים שלי, יש לי משהו אישי שאני רוצה לשתף. אובחנתי עם לימפומה שאינה הודג'קין והתחלתי בטיפולי כימותרפיה. זהו סרטן שניתן לטפל בו. 80 אחוז מהאנשים שורדים אותו, אז אני מרגיש בת מזל".
"אני גם בת מזל כי יש לי ביטוח בריאות וגישה לרופאים ולטיפולים הטובים ביותר" הוסיפה מתוך האג'נדה החברתית שלה. "אני מבינה, וזה כואב, שאני פריבילגית במובן הזה. כמעט כל משפחה באמריקה נאלצה להתמודד עם סרטן בשלב זה או אחר וליותר מדי אנשים אין גישה לשירותי הבריאות האיכותיים שאני מקבלת, וזה לא צודק. אני עושה כימותרפיה במשך 6 חודשים ומטופלת, תאמינו לי, אני לא אתן לכל זה להפריע לפעילות האקלים שלי".
"הסרטן הוא מורה ואני שמה לב לשיעורים שהוא מלמד אותי. דבר אחד שהוא כבר הראה לי זה החשיבות של קהילה. של גידול והעמקת הקהילה כך שלא נהיה לבד. והסרטן, לצד הגיל שלי - כמעט 85 - בהחלט מלמד את החשיבות של הסתגלות למציאות חדשה".
2 צפייה בגלריה
ג'יין פונדה
ג'יין פונדה
ג'יין פונדה
((Photo by Pascal Le Segretain/Getty Images for Chopard))
"אנו חיים בתקופה המשמעותית ביותר בהיסטוריה האנושית, כי מה שאנחנו עושים או לא עושים כעת יקבע איזה סוג של עתיד יהיה כאן", אמרה כדי להדגיש את בחירות אמצע הכהונה בארצות הברית שמתקרבות, "אתם יכולים לסמוך עליי שאהיה שם ביחד איתכם כשאנחנו נגדיל את צבא האקלים שלנו".
פונדה, שהקריירה שלה מתפרשת על פני שישה עשורים, זכתה פעמיים באוסקר על תפקידיה בסרטים "נערת הטלפון והבלש" ו"השיבה הביתה". היא ידועה שנים בשל היותה פעילה חברתית ופוליטית, בעיקר בענייני איכות הסביבה ופמיניזם.