ספרו Chimera מ-1973, שבו שלוש נובלות שבמרכזן גרסה חדשה של אגדה או סיפור מהמיתולוגיה, זכה בפרס הספר הלאומי האמריקאי. ספרו האחרון, אוסף של רשימות ששמו Postscripts, יצא ב-2022.הסופר האמריקאי ג'ון בארת', שבין ספריו נמנים "האופרה הצפה" ו"סוף הדרך", הלך לעולמו אמש (ג') בגיל 93. את הידיעה על מותו פרסמה אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבולטימור, שם היה חבר סגל ותיק.
1 צפייה בגלריה
ג'ון בארת'
ג'ון בארת'
ג'ון בארת'
(צילום: GettyImages)
בארת', שאת רומנו הראשון פרסם בשנות ה-50, השתייך לזרם הפוסט-מודרניסטי, ובכתיבתו שילב בין מאפיינים פנטסטיים ופילוסופיים בסגנון מטא-בדיון. לצד יוצרים נוספים, הוא היה חלק מגל של סופרים בשנות ה-60 שערערו על סטנדרטים הקיימים בספרות של שפה ועלילה.
הוא נולד בשנת 1930 בקמברידג' שבמרילנד - מקום שהפך מרכזי גם בעלילותיו. לאורך הקריירה שלו חיבר כ-20 ספרים, כשהראשון שבהם, "האופרה הצפה", יצא לאור כשהיה בן 24 וזכה להצלחה גדולה. עלילת הספר מתמקדת ביום אחד בחייו של עורך דין, רווק מושבע, הולל ציניקן, שמחליט לשים קץ לחייו ולפוצץ יחד עמו את כל יקירי העיר. ספרו Chimera שיצא לאור ב-1973, זכה בפרס הספר הלאומי האמריקאי.
מלבד הכתיבה בארת' פעל רוב חייו גם באקדמיה ולימד באוניברסיטאות שונות כדוגמת אוניברסיטת פנסילבניה, אוניברסיטת בוסטו וג'ונס הופקינס. ספרו האחרון, Postscripts (or Just Desserts), יצא לאור בשנת 2022 וכלל אוסף של קטעים עיוניים שכתב.