בעקבות חשיפות ynet על הנעשה בסוכנויות הדוגמנות: הצעת החוק שאוסרת אודישנים לנערים ונערות מתחת לגיל 17 אלא בנוכחות אפוטרופוס עברה היום (ד') בקריאה טרומית במליאת הכנסת, ברוב של 48 חברי כנסת מול מתנגד אחד, ללא נמנעים.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
יוזם ההצעה, חבר הכנסת רון כץ ממפלגת יש עתיד, אמר אחרי אישור ההצעה בקריאה טרומית: "הופתעתי לגלות כי בחוק עבודת הנוער לא קיים שום מנגנון הגנה כלפי קטינים. מטרת החוק לאפשר לקטינים להתפרנס בכבוד, ולא כמו במקרים רבים להפוך לטרף קל בידי המעסיקים ולהיות חשופים להטרדות מיניות ופגיעות כאלו ואחרות. חובתנו כנבחרי ציבור לשמור על ביטחונם ושלומם של בני הנוער שלעיתים מנצלים את תמימותם בהבטחות שווא. שמים מנגנון הגנה נגד המקרה המזעזע הבא!".
בחשבון האינסטגרם שלו הוסיף חבר הכנסת כץ כי ההצעה באה בעקבות התחקיר שפורסם ב-ynet, כמו גם במעקב של ynet בשנים האחרונות אודות סוכנויות שמנצלות אנשים, ביניהם נערים ונערות מוחלשים, וגובים אלפי שקלים בתמורה לאודישן בדמות קורס למשחק.
לפי הודעת חבר הכנסת כץ, שאיחד את ההצעה עם זו של חברת הכנסת לימור מגן ממפלגת ישראל ביתנו, "הצעת החוק תאלץ מעסיקים בתעשיית הבידור לקיים מבחני במה ואודישנים לילדים ובני נוער מגיל 8-17 בליווי הורים ובהסכמתם, ובכך תימנע האפשרות של אותם מעסיקים לנצל, להטריד או לתקוף קטינים וקטינות אשר עד הצעת חוק זו הגיעו ללא ליווי כלל והיוו מטרה קלה".