כולם מדברים על "נוכל הטינדר". הדוקו של נטפליקס מככב בדירוגי הצפייה של תאגיד הסטרימינג, מושך תגובות נלהבות והתקבע בתור אחד מרגעי השיא של טרנד יצירות המתחזים למיניהם. הכול מסתכם במילה אחת, שכל אמן היה רוצה לשמוע או לקרוא בהקשר שלו: להיט.
2 צפייה בגלריה
שמעון יהודה חיות סיימון לבייב
שמעון יהודה חיות סיימון לבייב
שמעון חיות נעצר ביוון
(צילום: EPA)
אלא שאחד האפקטים של הצלחת "נוכל הטינדר" היא שכולם מדברים גם על נוכל הטינדר. וזה כבר לא הסרט וההיסטריה מאחוריו, אלא האדם עצמו: שמעון חיות, או כמו שהעולם למד להכיר אותו, סיימון לבייב. הנ"ל כבר אסיר משוחרר (הוא ריצה עונש מאסר בפועל אחרי שהורשע בזיוף צ'קים ומרמה), עם חיבה לא ממש מוסווית לאור הזרקורים וגם יכולות שעוזרות להם להתמקד בו - כריזמטי, נאה ועכשיו גם מפורסם. מאוד-מאוד מפורסם. יש לו אפילו בת זוג דוגמנית, שכמובן בטוחה שלא יהיה כלום כי לא היה כלום ותשמח לדבר על זה כאן, שם ובכל מקום שאכפת לו באיזה מסעדה היא אוכלת. הכוכב לא נולד, הוא כבר תיכף מוצא דרך להשתחרר מהצבא.
התרגלנו, וב"התרגלנו" הכוונה ל"די זרמנו עם זה למרות שאפילו ילד בן שלוש מבין שזה דפוק", שאנשים מפוקפקים בלשון המעטה הופכים לגיבורי תרבות. חלקם צמחו בערוגת הריאליטי ואחרים היו פושעים ממש. האופנובנק, למשל, התבסס בתור מיתולוגיה ישראלית (דפק את הבנקים!) ובקרוב יש אפילו מחזמר על סיפורו של שודד הבנקים (רק מהטריילר אפשר לבכות, בעיקר מצחוק). שולה זקן כונתה "מחוללת פשע" והפכה עם יציאתה מהכלא לכוכבת ריאליטי, פרזנטורית וגם פרשנית לענייני משפט נתניהו.
אם כך, חיות, שעל פי החשד הונה נשים ועקץ מהן מיליוני דולרים, נראה כמי שרק מחכה שהעניין הרב סביבו ישבור את מחסום הבושה. ואחרי שהוא יתמוטט - וזה מה שקורה בדרך כלל - הוא יצטרף לעולם שבו העוקץ מתגלה בתור דבש מלכות. והרי לא חסר לו דבר: מסקרן? מסקרן. עובר מסך? שובר אותו. יהיה רייטינג? יהיה. ואלוהי המוסר? עדיין מסדיר נשימה אחרי הבליץ של אתי כרייף, תודה ששאלתם.
2 צפייה בגלריה
שמעון חיות העוקץ מהטינדר בבית משפט השלום בתל אביב
שמעון חיות העוקץ מהטינדר בבית משפט השלום בתל אביב
שמעון חיות בבית משפט השלום בתל אביב
(צילום: רועי רובינשטיין )
החדשות הנחמדות - לא נגזים עם "טובות" - היא שהמצב טרם יצא לגמרי משליטה. לכן זה גם הזמן לסמן את חיות כמקרה בוחן לגבולות הטעם הטוב: לא קמפיינים, לא "האח הגדול" ו"הישרדות", לא כתבת "צבע" וגם לא עיסוק אובססיבי במדורי הרכילות. חיות לא נשפט והורשע בגין המעשים המתוארים בתור "נוכל הטינדר", ולכן שמורות לו זכויות כאלה ואחרות. אבל להיות סלב זאת כבר פריבילגיה שהחברה בוחרת להעניק. ואם ככה, כבר עדיף לחשוב שהוא הבן של לב לבייב, ולסגור את הסיפור בהעברה בנקאית.