טלי גולרגנט, זמרת ישראלית בת 23, תייצג את לוקסמבורג באירוויזיון 2024 שיתקיים במאלמו, שבדיה, כך נודע בתום תחרות הקדם של לוקסמבורג שהתקיימה הערב (שבת). צפו בקטע מתוך הביצוע שלה:
גולרגנט - ששם הבמה שלה הוא טלי (Tali) בפשטות - נולדה בירושלים ועזבה את ישראל עם משפחתה בילדותה, כאשר כיום היא חיה בניו יורק.בתחרות האירוויזיון היא תתחרה עם השיר הקצבי Fighter.
2 צפייה בגלריה
טלי גולרגנט בקדם אירוויזיון בלוקסמבורג
טלי גולרגנט בקדם אירוויזיון בלוקסמבורג
טלי גולרגנט בקדם אירוויזיון 2024 בלוקסמבורג
(צילום מסך, RTL)
ב-31 השנה האחרונות לוקסמבורג נעדרה מתחרות השירה האירופית מסיבות כלכליות שתלויות ברשות השידור במדינה, וזו בעצם תהיה הפעם הראשונה שהמדינה מתחרה באירוויזיון מאז 1993. בשנות השתתפותה נחשבה הנסיכות הקטנה לאחת המדינות החזקות בתחרות, והחזיקה בשיאנות הזכיות זמן רב רק עם חמש זכיות.
גולרגרנט לא הייתה הישראלית היחידה בערב הזה: המפיקה, טלי אשכולי והצוות של השידור היה כחול-לבן, כמו גם הבמאי אמיר אוקראיניץ שמביים את "הכוכב הבא", מור חממי שעבדה עם נועה קירל על הכוריאוגרפיה בביצוע של "יוניקורן" בשנה שעברה ועבדה גם כן בלוקסמבורג, רותי רון הייתה מנהלת במה וטל פורר היה אמון על הניהול המוזיקלי.
2 צפייה בגלריה
אן-מארי דוד בקדם אירוויזיון בלוקסמבורג
אן-מארי דוד בקדם אירוויזיון בלוקסמבורג
אן-מארי דוד בקדם אירוויזיון בלוקסמבורג
(צילום מסך, RTL)
בנוסף, אן-מארי דוד, המתמודדת האיקונית שזכתה ב-1973 בתחרות שנערכה בלוקסמבורג כשהייתה בת 21, וזכתה במקום הראשון כנציגת המדינה עם השיר Tu te reconnaîtras שנחשב לאחד השירים האהובים אי פעם בכל שנות התחרות, עלתה לבמה בערב קדם האירוויזיון הנוכחי עם הסיכה שקוראת לשחרור החטופים הישראלים משבי ארגון הטרור חמאס.