שרון אסמן היה מוקף כל חייו בחברים, פקודים, מפקדים ואוהבים שהלכו שבי אחר אישיותו יוצאת הדופן, מנהיגותו הטבעית והשקטה. ב-1 ביולי אשתקד מפקד חטיבת הנח"ל מת לפתע מהתקף לב באימון בבסיס, שלושה ימים בלבד אחרי שמונה לתפקיד שהיה עבורו הגשמת חלום. ביום הזיכרון הראשון בלעדיו, ב-ynet וברשת ישודר סרטו של העיתונאי אלון בן דוד, "הבלנד של אסמן" (ג', 22:30), המשרטט את דמותו הייחודית בשדה הקרב ובחייו האישיים, כולל תחביב שהעסיק אותו ואט-אט קרם עור וגידים: מותג היין שיזם, ושאותו לא הספיק לטעום.
2 צפייה בגלריה
שרון אסמן
שרון אסמן
אוהביו ישיקו את היין. שרון אסמן
(צילום: דובר צה"ל והמשפחה)
הסרט שביים ערן בן שבת והפיק יניב שחף כולל צילומים בלעדיים שנחשפים לראשונה מהלחימה בשטח בנוי בבית חאנון שברצועת עזה, בימי צוק איתן. אש תופת ניתכה אז על אסמן ולוחמיו והאירועים זיכו את הגדוד בהובלתו בצל"ש.
בסרט, אלופים בצה"ל ובכירים נוספים, חברים ואחים לנשק של אסמן ובני המשפחה עולים ליקב ומספרים על האיש שהיה, ועל הטעם לחיים שהשאיר בהם; על המנהיגות שהתבטאה בימי הקרב, הקשר עם משפחות הנופלים, האירועים הקשים בעוטף ירושלים בימי פיקודו על חטיבת בנימין, ועוד מהסיפורים שממחישים את רגישותו לבני אדם באשר הם, גם במסגרת הצבאית הנוקשה. בסיום משלימים אוהביו של אסמן את המשימה שלא הספיק ומשיקים את היין "נחל", הבלנד שלו.
אסמן היה בן 42 במותו. הוא הותיר אחריו את אשתו שרון, סמנכ"לית בקבוצת "ידיעות אחרונות", ושתי בנות, אמה ואלכס.
2 צפייה בגלריה
שרון אסמן
שרון אסמן
שרון אסמן
(צילום: דובר צה"ל והמשפחה)