המקעקע מאושוויץ (The Tattooist of Auschwitz)

מתי ואיפה: 2 במאי, yes ו-HOT.
מה הסיפור: הפקה בינלאומית שעוסקת בסיפורו של ניצול השואה לאלי סוקולוב, שהיה אחד המקעקעים שהטביעו את המספרים על זרועותיהם של היהודים באושוויץ. העלילה מבוססת על רב-מכר באותו שם מאת העיתונאית הניו-זילנדית הת'ר מוריס ועוקבת אחרי סיפור האהבה שנרקם כנגד כל הסיכויים בין סוקולוב לאסירה בשם גיטה, אותה קעקע ושנים לאחר מכן הפכה לאשתו.
מוריס ביססה את הדברים על ראיונות שקיימה עם סקולוב במשך שלוש שנים לאחר מותה של גיטה ב-2003. בעוד הספר זכה לשבחים מצד המבקרים היו רבים שהזהירו מפני חוסר הדיוקים ההיסטוריים שבו, כשהם טוענים כי הוא מרדד ומשטח את החיים באושוויץ. יחד עם זאת בימים שבהם האנטישמיות ברחבי העולם מרימה ראשה, סדרה כזו (כשעל תפקיד הבימוי מופקדת הבמאית הישראלית טלי שלום עזר) מבית ענקית תוכן כמו פיקוק אינה עניין של מה בכך.
8 צפייה בגלריה
מתוך "המקעקע מאושוויץ"
מתוך "המקעקע מאושוויץ"
מתוך "המקעקע מאושוויץ"
(צילום: באדיבות HOT ו-NEXT TV)
מי בפנים: מלני לינסקי ("צהובות", "האחרונים מבינינו"), הארווי קייטל ("כלבי אשמורת"), ג'ונה האוור-קינג (הנסיך אריק בגרסת הלייב-אקשן של "בת הים הקטנה"), השחקן הגרמני יונאס נאי ("דויטשלנד 83" וסדרות ההמשך שלה), השחקנית הישראלית מילי עשת ("סובייצקה"), יהלי מרגלית טופול ("ביקור התזמורת" בלונדון, ונכדה של...) ועוד.

גבר במלואו (A Man in Full)

מתי ואיפה: 2 במאי, נטפליקס.
מה הסיפור: סדרה חדשה של דייויד אי. קלי, הידוע גם בתור האיש שהביא לנו את "אלי מקביל", אבל ממש לא רק. תחת ידיו של קלי יצא גם העיבוד הטלוויזיוני ל"שקרים קטנים גדולים", סדרת הלהיט של נטפליקס "סנגור במבחן", "אהבה ומוות" מבית HBO ועוד המון סדרות שזכו לשבחי המבקרים והקהל.
הפעם קלי לוקח על עצמו עיבוד של רב-מכר מ-1998 העוסק בצ'רלי קרוקר - איל נדל"ן מאטלנטה שעומד בפני פשיטת רגל ומנסה להציל את האימפריה שלו משלל גורמים שרק מחכים למפלתו. כשהוא מצויד בקאסט נוצץ (ראו מטה) ייתכן שבקרוב מאוד נראה את "גבר במלואו" נוסק במעלה הטופ-טן של שירות הסטרימינג.
8 צפייה בגלריה
מתוך "גבר במלואו"
מתוך "גבר במלואו"
מתוך "גבר במלואו"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: ג'ף דניאלס ("חדר החדשות"), דיאן ליין ("בוגדת"), וויליאם ג'קסון הארפר ("המקום הטוב"), לוסי לו ("המלאכיות של צ'רלי") ועוד.

Hacks - עונה 3

מתי ואיפה: 7 במאי, yes ו-HOT.
מה הסיפור: אחרי המתנה ארוכה של שנתיים, הקומדיה החדה והנשית מבית HBO שבה לחיינו בעונה שלישית. למי שמצטרף רק עתה, העלילה עוקבת אחרי קומיקאית מבוגרת בשם דבורה שמעסיקה את אווה - תסריטאית מליניאלית, כדי שתעזור לה לשפץ את המופע שלה ולהתאים אותו למציאות של ימינו.
אלא שבסוף העונה השנייה (ומרגע זה היזהרו מספוילרים) חלה תפנית מפתיעה כשלאחר שאווה עזרה לדבורה עם ספיישל סטנד-אפ שהפך להצלחה מסחררת, הקומיקאית מפטרת אותה ודרכיהן נפרדות. בעונה החדשה אנו פוגשים אותן שנה אחרי אותה פרידה גורלית - כשדבורה רוכבת על הצלחת הספיישל עם תסריטאים חדשים שהעסיקה, ואווה עובדת על פרויקטים שונים בלוס אנג'לס. השתיים נפגשות במקרה במפגש מביך למדי במעלית. הטריילר מבטיח את אותו הומור שהתרגלנו אליו, אך גם כמה רגעים נוגעים ללב.
8 צפייה בגלריה
מתוך Hacks - עונה 3
מתוך Hacks - עונה 3
מתוך Hacks - עונה 3
(צילום: באדיבות HOT)
מי בפנים: ישובו מהעונות הקודמות כמובן ג'ין סמארט והאנה איינבינדר, כמו גם פול וו. דואנס (מיוצרי הסדרה שגם משחק בה, ואולי מוכר לכם מ"ברוד סיטי"), רוז אבדו ("בנות גילמור") ועוד. מעבר לים פורסם כי לעונה הקרובה גויסה שורה מרשימה של תפקידי אורח בהם ג'יי סמית'-קמרון ("יורשים"), כריסטינה הנדריקס ("מד מן"), כריסטופר לויד ("בחזרה לעתיד") ועוד.

Dark Matter

מתי ואיפה: 10 במאי, אפל TV פלוס.
מה הסיפור: זוכרים שב"ריק ומורטי" גרסה של ריק מיקום אחד ניסתה להרוג גרסה שלו מיקום אחר? אז זה בגדול הסיפור, רק מלחיץ וקודר יותר. מותחן המדע הבדיוני מגולל את סיפורו של ג'ייסון דוסון, מרצה לפיזיקה בשיקגו שנחטף על ידי אלמוני רעול פנים, וכשהוא חוזר הוא מוצא את עצמו במציאות שונה מזו שעזב. דוסון מגלה כי המצאה שיצר גורמת לכך שכל החלטה שהוא מקבל פותחת מציאות מקבילה ובכך ישנם מספר עולמות אינסופי, וכעת עליו למצוא את דרכו חזרה למציאות שלו ולמשפחתו.
הסדרה היא עיבוד לרב-מכר באותו השם מאת בלייק קראוץ', שישמש גם כשואו-ראנר מפיק בפועל ותסריטאי בהפקה המושקעת מבית אפל TV, שנראה שהולכת ומנסה למצב את עצמה כמעצמת מד"ב עם סדרות דוגמת "סילו", "המוסד" ו"עבור כל האנושות". אך כשמוטיב המולטי-וורס הולך ותופס תאוצה הודות ללהיטים מבית מארוול כמו "לוקי" ושלל סרטי "ספיידרמן" - ייתכן ש"חומר אפל" (בתרגום חופשי) לא תהיה לחובבי הז'אנר בלבד.
8 צפייה בגלריה
מתוך Dark Matter
מתוך Dark Matter
מתוך Dark Matter
(צילום: באדיבות אפל TV פלוס)
מי בפנים: ג'ואל אדגרטון ("לאבינג"), ג'ניפר קונלי ("נפלאות התבונה"), אליס בראגה ("עיר האלוהים") ועוד.

דוקטור הו - עונה 14 (Doctor Who)

מתי ואיפה: 11 במאי, דיסני+.
מה הסיפור: מאורע היסטורי בפרנצ'ייז המדע הבדיוני הוותיק (שציין בסוף השנה שעברה את יום הולדתו ה-60!) והאהוב שמקבל את הדוקטור השחור הראשון שלו - כוכב "חינוך מיני" הנפלא שוטי גטווה. העלילה, כרגיל, עוקבת אחר הדוקוטור (ה-15 במספר) שמטייל ברחבי היקום והזמן בטרדיס (Time and Relative Dimension in Space), מכונת זמן שמטיסה אותו לאן שבא לה ושמבחוץ נראית כמו תא טלפון. גם הפעם הדוקטור יחבור לבת-לוויה אנושית ויחד הם יימלטו משלל צרות ומכשולים.
גטווה יצטרך להיכנס לנעליים גדולות במיוחד לאחר שאת הדוקטור ה-14 גילם באופן מפתיע דייויד טננט, שהיה גם הדוקטור העשירי ונחשב לאחד האהובים ביותר בתולדות הזיכיון. אם גטווה יצליח להביא לתפקיד החדש את החן והצ'ארם של אריק מהלהיט הקודם שלו, אנחנו בטוחים שאין לו מה לדאוג.
8 צפייה בגלריה
מתוך "דוקטור הו", עונה 14
מתוך "דוקטור הו", עונה 14
מתוך "דוקטור הו", עונה 14
(צילום: באדיבות דיסני+)
מי בפנים: כאמור גטווה, אניירין ברנרד ("דנקרק"), ג'מה רדגרייב ("הכוורן") ועל פי דיווחים מעבר לים - כוכבת הדראג ג'ינקס מונסון ("המרוץ לדראג של רו פול") במה שאמור להיות תפקיד המשחק המשמעותי הראשון שלה.

ברידג'רטון - עונה 3, חלק 1 (Bridgerton)

מתי ואיפה: 16 במאי, נטפליקס.
מה הסיפור: נעשה פה חם? ייתכן שזו פשוט ההתחממות הגלובלית, וייתכן שזה בגלל שעונה נוספת ולוהטת כהרגלה של "ברידג'רטון" עושה את דרכה אלינו בצעדי ענק. אז מה קורה עם נשות הבון טון הפעם? על פי הטריילר ושלל ההצצות שנחשפו לאורך חודשי ההמתנה הארוכים מאז עליית העונה השנייה אי אז במרץ 2022, במרכז העלילה של העונה החדשה תעמוד דמותה של פנלופי והאהבה ה(לפחות בהתחלה)לא ממומשת שלה עם מר קולין ברידג'רטון שהטריילר דואג לבשר לנו שנעשה חטוב ומוצק.
השחקנית (העוכרת...) ניקולה קוכלן שמגלמת את פנלופי חשפה מוקדם יותר החודש בריאיון כי הוריה מקבלים גרסה מיוחדת של הפרקים ללא החלקים הנועזים. "כשאני מספרת את זה אנשים חושבים שזו בדיחה, אבל זה ממש כתוב לי בחוזה. אנחנו אירים קתוליים זה לא הוויב שלנו", היא אמרה ומדבריה ניתן להניח שגם העונה הזו מבית שונדהלנד (שחלקה השני יעלה ביוני) תכלול סצנות סקס ג'וסיות וקצת עירום מזדמן.
8 צפייה בגלריה
מתוך "ברידג'רטון", עונה 3
מתוך "ברידג'רטון", עונה 3
מתוך "ברידג'רטון", עונה 3
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: ימשיכו מהעונות הקודמות כאמור קוכלן ("נערות דרי"), סימון אשלי ("חינוך מיני"), ג'ונתן ביילי ("ברודצ'רץ'") ועוד.

המסך הירוק (The Green Veil)

מתי ואיפה: 16 במאי, yes.
מה הסיפור: דרמה תקופתית מסקרנת עם נגיעות מדע בדיוני בכיכובו של ג'ון לגוויזאמו. גורדון רוג'רס הוא מהגר וסוכן FBI האחראי על משימה סודית שאותה עליו להסתיר גם ממשפחתו, למרות המתחים הנלווים לכך. לגזוויאמו, שמשמש בסדרה גם כמפיק בפועל, סיפר בריאיון כי יוצר הסדרה, ארם רפפורט, הגה את הרעיון שלה כש"הוא גילה שבשנות ה-50, ה-FBI היה מוצא תירוצים לקחת ילדים ילידיים ממשפחותיהם ולמסור אותם לאימוץ כדי שלא יוכלו לרשת אדמות, כך ממשלת ארצות הברית תוכל לקבל את הנפט שבהן ולתת אותו לחברות הנפט".
הסדרה הוקרנה בבכורה בפסטיבל טרייבקה ויצרה באזז מסוים כשהיא נעה על המתח שבין החלום האמריקאי לבין המהגרים בשנות ה-50. מעניין לדעת שבארצות הבאית המיני-דרמה בת שמונת הפרקים תשיק שירות סטרימינג חדש וחינמי - כך שניכר שיש מי שתולה בה תקוות גדולות.
8 צפייה בגלריה
מתוך "המסך הירוק"
מתוך "המסך הירוק"
מתוך "המסך הירוק"
(צילום: באדיבות The Network)
מי בפנים: אל לגוויזאמו תחבור כעזר כנגדו השחקנית הישראלית חני פירסטנברג ("הבורגנים"), יחד עם איירין בדארד ("פוקהונטס"), ג'ון אורטיז ("אמריקן גנגסטר") ועוד.

The Big Cigar

מתי ואיפה: 17 במאי, אפל TV פלוס.
מה הסיפור: דרמה ביוגרפית המגוללת את סיפור חייו של יואי פי. ניוטון, המבוססת על מאמר באותו שם שפורסם ב"פלייבוי". קלאסי. ניוטון היה אקטיביסט למען זכויות שחורים וממייסדי תנועת הפנתרים השחורים. בשנות ה-70 הוא מצא את עצמו נאלץ לחמוק מה-FBI לאחר שהואשם ברצח. המיני-דרמה בת ששת הפרקים תעקוב אחר מבצע ההימלטות יוצא הדופן שארגן ניוטיון יחד עם מפיק הסרטים ברט שניידר באמצעות הפקת קולנוע ענקית - וחשוב מכך - מזויפת לחלוטין.
מי בפנים: אנדה הולנד ("אור ירח"), אלסנדרו ניבולה ("עימות חזיתי"), פי. ג'יי. ביירן ("הזאב מוול סטריט") ועוד.

אריק (Eric)

מתי ואיפה: 30 במאי, נטפליקס.
מה הסיפור: מותחן שנשמע מעט הזוי על פניו, אבל כשבנדיקט קמברבאץ' מככב בתפקיד הראשי - אנחנו בפנים. השחקן מגלם את וינסנט, יוצר בובות לתוכנית טלוויזיה לילדים בניו יורק של שנות ה-80. עולמו מתערער כשיום אחד בנו בן ה-9 נעלם באופן פתאומי. וינסנט מפתח אובססיה לציורים שאייר בנו של דמות בדיונית בשם אריק, ומשוכנע שאם יצליח ליצור בובה של אריק שתככב בסדרה - בנו ישוב אליו.
8 צפייה בגלריה
מתוך "אריק"
מתוך "אריק"
מתוך "אריק"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
אט אט הוא מרחיק ממנו את בני משפחתו, חבריו והקולגות שלו כשלבסוף כל מה שנותר לו בעולם הוא בעצם אותה בובה דמיונית. מאחורי הקלעים תוכלו למצאו את התסריטאית זוכת האמי אבי מורגן, יוצרת הדרמה מבית ה-BBC "השעה", שזכתה לכינוי המחמיא "מד מן הבריטית". נשמע מבטיח.
מי בפנים: אל קמברבאץ' יצטרפו גבי הופמן ("הולכת רחוק"), מקינלי בלצ'ר ("אוזרק"), דן פוגלר ("המתים המהלכים") ועוד.