סזה מחזיקה במספר המועמדויות הגבוה ביותר בגראמי - כך נחשף הערב (ו') עם פרסום המועמדים לטקס הנחשב שיתקיים בלוס אנג'לס ב-4 בפברואר 2023. המוזיקאית המצליחה מועמדת לתשעה פרסים בקטגוריות השונות.
2 צפייה בגלריה
סזה
סזה
סזה
(צילום: Jemal Countess/Getty Images)
אלבומה של סזה, SOS, יצא בדצמבר 2022 - אך נכלל ברשימות המועמדים לטקס בשנה הנוכחית, כשהסינגל המוביל מתוכו Kill Bill מועמד לפרס שיר השנה. בזכותו, מוזיקאית האר אנ' בי מועמדת גם בקטגוריות: פרס אלבום השנה, סינגל השנה, הופעת האר אנ' בי, פרס אלבום האר אנ' בי המתקדם, הופעת האר אנ' בי המסורתית, שיר האר אנ' בי, הופעת הראפ המלודי ופרס הופעת הפופ על שיתוף הפעולה שלה עם פיבי ברידג׳רס,Ghost in the Machine.
אחריה, עם שבע מועמדויות, ניצבות ויקטוריה מונה, פיבי ברידג'רס (שש מהן על עבודתה עם ההרכב בויג'יניוס) ומהנדס הסאונד סרבן גנאה. לאחר מכן שמונה מוזיקאים זכו לשש מועמדויות כל אחד: טיילור סוויפט, מיילי סיירוס, בילי אייליש, אוליביה רודריגו, ג'ק אנטונוף, ג'ון בטיסט, בויג'יניוס וזמרת הקאנטרי ברנדי קלארק.
2 צפייה בגלריה
טיילור סוויפט בגראמי
טיילור סוויפט בגראמי
טיילור סוויפט בגראמי 2023
(צילום: GettyimagesIL)
השנה, ניכרת הנוכחות הגבוהה של הנשים בקטגוריות הבולטות. כך למשל בקטגוריה הנחשבת, סינגל השנה, מועמדות שבע נשים וגבר אחד - ג'ון בטיסט. מצב דומה יש גם בפרס הגדול ביותר - פרס אלבום השנה, שם מועמדים כאמור סזה (SOS), ג'ון בטיסט (World Music Radio), בויג'יניוס (the record), מיילי סיירוס (Endless Summer Vacation), טיילור סוויפט (Midnights), לנה דל ריי (Did you know that there’s a tunnel under Ocean Blvd), ג'נל מונה (The Age of Pleasure) ואוליביה רודריגו (GUTS).
במקביל, נוכחות בולטת נוספת יש לסרט "ברבי" שיצא השנה. הפסקול, עליו חתום המפיק מארק רונסון לצד אמנים כמו - בילי אייליש, דואה ליפה וניקי מינאז' - הרוויח סך הכול 11 מועמדויות בשבע קטגוריות. כך למשל בקטגורית השיר מתוך פסקול של סרט - הוא מחזיק בארבע מועמדויות מתוך חמש.
בין הקטגוריות השונות נמצא גם המפיק הישראלי ג'וני גולדשטיין שמועמד לפרס סינגל הפופ-דאנס על השיר Baby Don't Hurt Me בביצוע דייויד גטה, אן-מארי וקוי לריי שהוא נמנה בין מפיקיו, ושירה של קוי לריי Players, שגולדשטיין הפיק, מועמד גם הוא בקטגוריית הופעת הראפ.