טקס פרסי אקו"ם נערך הערב (א') בסינימה סיטי גלילות, בהנחייתו של יאיר ניצני ובו השתתפו הזוכים השונים. צפו בביצועים
2 צפייה בגלריה
ריטה ורמי קלינשטיין
ריטה ורמי קלינשטיין
ריטה ורמי קלינשטיין
(צילום: מוטי קמחי)
פרסי מפעל חיים הוענקו בטקס שמתייחס לשנים 2023-2022 לרמי קלינשטיין שזכה להפתעה מרגשת כאשר אשתו לשעבר, ושותפתו ליצירה לאורך השנים, ריטה, העניקה לו את הפרס. "אני מתרגשת להיות כאן כדי להעניק את פרס מפעל חיים לרמי קלינשטיין", אמרה ריטה ופרצה בבכי, "אין ראוי ממך. התרומה שלך למוזיקה הישראלית היא פנומנלית. השירים האלה הפכו לחלק בלתי נפרד מסיפורי החיים של העם. יצירה של ארבעה עשורים וכל מה שיצרת רלוונטי, מצוין ועוצמתי. באופן אישי אני רוצה להודות לך על השירים שהלחנת עבורי בגדולה, מכיר כל תא ותא בנשמה שלי. תודה שהיית הגורו והמורה שלי עוד כנער מגיל 16. היום אני יודעת עד כמה הקארמה המוזיקלית שלנו חזקה. אני ועם וישראל מודים לך".
קלינשטיין עצמו הודה לריטה ואמר: "בשבילי הפרס הזה מסמל את כל מה שחלמתי עליו. שילוב של מוזיקה, יצירה וציונות. היום אני מקבל חותמת שאני חלק מהתרבות הישראלית. דרך ריטה שהיא המוזה שלי ליצירות הצלחתי לכבוש את הפסגות הכי גבוהות. ריטה את בת הזוג במוזיקלית שלי ואני מודה לך מכל הלב". קלינשטיין שהתקשה לעצור את הדמעות כשהודה לילדיו, ביקש להתייחס גם למצב במדינה, ודיבר על תפקיד היוצרים בעת הזו: "התפקיד שלנו היוצרים הוא לבטא כל מה שעל ליבנו, לבקר ועם זאת לא לפרק".
גם הזמר יזהר אשדות קיבל פרס מפעל חיים וזכה גם הוא להפתעה של מנחה הערב, יאיר ניצני והשניים, חברי תיסלם, ביצעו את "כבר סתיו עכשיו". בעת קבלת הפרס אמר אשדות: "דווקא בתקופה הנוכחית אני מרגיש בר מזל שזכיתי לעסוק ביופי ובאמנות. מקדיש את הפרס הזה לכם, אנשי המוזיקה, גם אלה שעושים אותה וגם אלה שמאזינים לנו. זה לא רק הפרס שלי. זה הפרס של כולנו".
ג'ימבו ג'יי ופול טראנק פתחו את הערב עם ביצוע לשיר השנה "סתלבט בקיבוץ", אנה זק הופיעה עם השיר המושמע ביותר השנה, "לך לישון", גלי עטרי ביצעה את "חזקה מהרוח" כמחווה לאסתר שמיר שזכתה בפרס מיוחד מדירקטוריון אקו"ם על תרומתה למוזיקה ולתרבות הישראלית.
בעת קבלת הפרס שמיר עלתה לבמה ואמרה כי "אולי אנחנו צריכים להיות חזקים מהרוח כי המדינה שלנו במקום קשה. אין בתקופה הזאת הרבה אהבה והרבה תקווה והאופק לא משהו". עוד הוסיפה כי צריך "לרקום לנו עתיד טוב ואופק בהיר במדינה הזאת שאנחנו כל כך אוהבים ורוצים שהיא תהיה, ותמשיך להיות דמוקרטית וליברלית. יש סכנה להדרת נשים, והנשים צריכות לאסוף את כל מה שיש להן ולהתבטא שהקול שלכן יישמה בחוזקה, שאף פעם לא יכחידו את הקול הנשי".
2 צפייה בגלריה
אסתר שמיר
אסתר שמיר
אסתר שמיר
(צילום: מוטי קמחי)
בטקס הוזכרו גם אנשי המוזיקה שהלכו לעולמם השנה ובהם יצחק קלפטר ויהונתן גפן. סיון טלמור ביצעה על הבמה את "הנסיך הקטן", שירו של גפן ז״ל.
אבי אבורומי שזכה בפרס מלחין השנה אמר כי הוא לא מאמין שהוא נמצא במעמד זה אבל עם כל הכבוד למכובדים הוא מבקש להודות לאישה אחת: "תודה רבה לאמא שלי. אני עובד כל החיים שלי כדי לעשות אותך גאה".

רשימת הזוכים המלאה

פרס מפעל חיים: רמי קלינשטיין ויזהר אשדות.
שיר השנה: "סתלבט בקיבוץ" של פול טראנק וג'ימבו ג'יי.
אלבום השנה: פאר טסי ואיתן דרמון על האלבום "רדיו שטח".
מלחין השנה: אבי אבורומי.
תגלית השנה: אודיה.
מחברת השנה: תמר יהלומי.
מעבד השנה: מתן דרור.
פרסים מיוחדים מטעם דירקטוריון אקו"ם על תרומה למוסיקה ולתרבות הישראלית: אסתר שמיר ולואי להב.
היצירה הישראלית המושמעת ביותר: "לך לישון" ששרה אנה זק, כתבו והלחינו רון ביטון, ירדן פלג ואיתי שמעוני, עיבד: ירדן פלג (ג'ורדי).
פרס הוקרה על מפעל חיים מטעם אקו"ם ואיגוד המארגנים ומפיקי הבמה: מיקי פלד.