פחות מיממה לאחר שהתחרתה באחת מהתחרויות הסוערות ביותר שידע האירוויזיון והביאה את ישראל למקום החמישי והמכובד - עדן גולן שבה הבוקר (א') משבדיה בטיסת אל-על ונחתה בנמל התעופה בן גוריון, הישר למסיבת עיתונאים.
עדן גולן במסיבת עיתונאים לאחר ירידתה מהמטוס
(צילום: שמוליק דודפור)
במהלך הטיסה גולן שוחחה בטלפון עם הנשיא, הקברניט בירך אותה אישית ואת המשלחת וברמקול ובנחיתה הושמע השיר "הוריקן".
הזמרת הנרגשת נשאה גם היא דברים במסיבת העיתונאים, ואמרה: "וואו רק לא לבכות עכשיו, אלוהים. אני לא יודעת מאיפה להתחיל, אני רוצה להתחיל מזה ולהגיד שזאת זכות עצומה שאני כאן ושהייתה לי את האפשרות הזאת להציג את המדינה שלנו במיוחד בזמנים כאלה, ושכל המדינה והעם שלנו עמד מאחוריי והרגשתי את האהבה והתמיכה שלכם. אתם לא מבינים כמה זה עזר לי ונתן לי כוחות. אין לי מספיק מילים כדי להגיד תודה לכם ולכל מי שהיה מאחוריי. באמת תודה.
3 צפייה בגלריה
עדן גולן נוחתת בנתב"ג
עדן גולן נוחתת בנתב"ג
עדן גולן נוחתת בנתב"ג
(צילום: יוני פרוים)
"גם תודה לתאגיד ולטדי, וכל מי שהיה חלק מזה, ולמנהלת ולרקדנים המדהימים שלי, ולשירות הביטחון ששמר עלינו והביא אותנו בחזרה בשלום, זה הדבר הכי חשוב - שהרגשנו בטוחים. זה שאני ייצגתי את המדינה זה היה הקול שלנו כמדינה וקול של כל מי שצריך להחזיר הביתה עכשיו. היום נכנס יום עצוב ואנחנו זוכרים את כל הנשמות שהלכו, ופשוט תודה, פשוט תודה", חתמה את דבריה.
"אני בטירוף ובהתרגשות ובאמוציות. בא לי לבכות, בא לי לצרוח", אמרה גולן ל-ynet עם ירידתה מהמטוס. לקהל שהצביע לה מסרה את אהבתה. "בזכותכם אני פה", אמרה. הזמרת איחלה אהבה גם לשופטים במדינות המשתתפות בתחרות, שהעניקו לה 52 נקודות בלבד. עוד אמרה: "כמה טוב לחזור הביתה, למדינה שאני אוהבת, למקום שלי. אין הרגשה כזו".
3 צפייה בגלריה
עדן גולן מתאחדת עם אימה והכלב שלה בנמל התעופה
עדן גולן מתאחדת עם אימה והכלב שלה בנמל התעופה
עדן גולן עם אימה והכלב שלה בנמל התעופה
(צילום: רז שכניק)
את מסיבת העיתונאים פתחה מנכ"לית אל-על, שהודתה לנציגת ישראל על "האור הגדול" שנתנה לנו. מנכ"ל תאגיד כאן גולן יוכפז נשא דברים ואמר: "בעיניי היא קודם כל הישראלי היפה. היא הצליחה במאלמו בשלוש דקות לתמצת את התחושה שלנו כישראלים על הבמה הגדולה בעולם". יוכפז הדגיש כי בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל ופעולות האיבה, גולן "שרה עבור המשפחות ועבור המפונים ועבור החטופים שאולי אפילו שמעו אותה, ואני מאחל שיהיו לנו בשורות טובות".
עדן גולן מתראיינת בירידה למטוס
(צילום: יוני פרוים)
כזכור, תחרות השירה האירופית במאלמו, שבדיה, הגיעה אמש (שבת) לסיומה כשהזוכה הגדולה הייתה שווייץ, שקיבלה 591 נקודות לשיר של נמו, The Code, ובכך העפילה על הטוענת לכתר - קרואטיה, שהסתפקה במקום השני. על אף התחזיות בימים האחרונים, שניבאו לה מקום שני, ישראל התמקמה במקום החמישי עם 375 נקודות - 52 נקודות מהשופטים ו-323 נקודות מהקהל.
נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג מברך את עדן גולן על הביצוע שלה באירוויזיון
הדרך של גולן לרגע הזה, מאז שהמריאה למאלמו, הייתה לא פשוטה. במהלך השבוע שעבר, בחזרות האחרונות לקראת השתתפותה בחצי הגמר השני - היא החלה לקבל מהקהל בארנה קריאות בוז רמות עם ביצועיה, שהמשיכו גם במשדרי חצי הגמר והגמר עצמו. גולן לא נתנה לדבר לערער אותה ונתנה בקביעות ביצועים מדויקים ומרגשים - שהזניקו אותה באתרי ההימורים ומיצבו אותה במקום השני, כשברגעי השיא אף צפו לה 25 אחוז זכייה בגמר.
3 צפייה בגלריה
עדן גולן בחזרה לקראת גמר אירוויזיון 2024
עדן גולן בחזרה לקראת גמר אירוויזיון 2024
עדן גולן בחזרה לקראת גמר אירוויזיון 2024
(צילום: גיל נחושתן)
גולן והמשלחת הישראלית נסעו לעיר השבדית עם אבטחה כבדה, בצל איומים בעקבות השתתפותה של ישראל באירוויזיון על רקע המלחמה בעזה. שעות אחדות לפני התחרות, צעדו אלפי מפגינים במאלמו במחאה על השתתפות ישראל בתחרות. המפגינים קראו שלל קריאות נגד ישראל ובעד הפלסטינים, ובין היתר דרשו "הפסקת אש עכשיו" וצעקו: "הו פלסטין, לא נשאיר אותך לבד! מאלמו תומכת בך". כמה מהמפגינים נשמעו גם צועקים "אינתיפאדה!", ו"יאללה יאללה ישראל ברא! ('החוצה' בערבית)". הכניסה לארנה הוגדרה כשטח סטרילי מבחינה ביטחונית, בעוד הליקופטרים חגו בשמיים. בהפגנות שהתקיימו מחוץ למקום, המוחים נראו מכים שוטרות ולמקום הגיעו שוטרים עם אמצעי פיזור הפגנות, בהם אלות וקסדות.