אם להיות כנים, מה הסיכוי של "מופע שנות ה-90" להעמיד גרסת המשך ל"מופע שנות ה-70" האהובה, שתספק את הצופים הוותיקים שלה? כבר על הנייר מדובר באתגר כמעט בלתי אפשרי. "שנות ה-70", שרצה שמונה עונות עד שירדה ב- 2006, גיבשה לעצמה DNA שהתבסס על חלוקת הכוחות בין הדור הבוגר – רד וקיטי, ההורים לבית פורמן, לבין דור ההמשך – אריק, דונה, מייקל, ג'קי, פז והייד, שוכני המרתף. יותר מ- 15 שנים עברו, אריק ודונה התחתנו, התרבו והביאו לעולם את ליאה (על שם נסיכת "מלחמת הכוכבים"). עכשיו הם חוזרים לפוינטפלייס ויסקונסין והופכים, כמו שמבהיר להם רד בחיוך שמח לאיד, תושבי הקומה העליונה. ליאה ולהקת מתבגרים חדשה עוברת לשכון במרתף. הם צעירים, הורמונליים, סוערים, מזכירים במשהו את הרכב החבורה הקודמת, ובעיקר - לא אכפת להם לעשן גראס שישב בארגז טחוב 15 שנה.
כמיטב מסורת הריבוטים והשיבוטים, גם "מופע שנות ה-90" משקיעה את מרב האנרגיה שלה במטרה אחת: להזכיר לצופים, שגם הם התבגרו בכמעט 20 שנה, את הימים הטובים שלהם על הספה אי אז בסוף האלף הקודם. זה אומר שהיא נשענת בכבדות על כמה אלמנטים מהסדרה הקודמת – הצילום, כולל השוט הסיבובי המפורסם של ישיבת השאכטה, הפתיח, המעברונים בין הסצנות, ואפילו הצחוקים המוקלטים שרדו וחזרו. אבל המרכיב הכי חשוב במתכון הוא כמובן הדמויות מהדור הראשון – קורטווד סמית' ודברה ג'ו ראפ חוזרים כרד וקיטי, מניחים את כל כובד משקלם על העונה הזאת ונראים כאילו לא עברו 20 שנה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "מופע שנות ה-90"
מתוך "מופע שנות ה-90"
מה זה, לא התבגר? קורטווד סמית', מתוך "מופע שנות ה-90"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מלבדם מגיעים לפה ושם הופעות אורח טופר גרייס ולורה פריפון, הלא הם אריק ודונה (אריק נראה אותו הדבר, דונה נראית קצת מוזר), ובהמשך מגיחים פז (וילמר ולדראמה, מעולה כתמיד) כספר צמרת בפוינט פלייס, אשטון מילר ומילה קוניס (מייקל וג'קי) מגיחים להופעה אחת קצרה בתור ההורים של אחד מהחבורה הצעירה, ליאו הסטלן (טומי צ'ונג) נותן את השטיק שלו, וגם דון סטארק שב כאבא של דונה, בוב. שלל הרפרנסים לניינטיז אמורים לעשות את אותו הטריק – אלאניס מוריסט, מחווה מקסימה ל-No Rain של Blind Melon, והופעת אורח של בריאן אוסטין גרין, הלוא הוא דיוויד מ"בוורלי הילס 90210". דני מסטרסון, שגילם את הייד בסדרה המקורית, הסתבך במציאות כששלוש נשים טענו שאנס אותן - ובאופן מובן הוא נמחק לגמרי מהקאדר, כמו גם לורי, אחותו של אריק, בגילומה של ליסה רובין קלי, שמתה ב- 2013.
את עשרת פרקי העונה מיקמה נטפליקס כרונולוגית בקיץ 1995, כשליאה מחליטה להישאר אצל הפורמנים במקום ללכת עם אבא שלה לקייטנת "סטאר טראק". היא פוגשת את גוון, השכנה המרדנית שלה, ואת שאר החבורה – ג'יי היפיוף, הבן של ג'קי ומייקל; נייט, חצי אח של גוון; החברה השאפתנית שלו ניקי, ואוזי, הגיי העוקצני. כמובן ש"מופע שנות ה-90" עדיין מושפעת מהלך הרוח של 2023, מה שאומר שהם לא על טהרת הגזע הלבן. קיטי מציעה להם להחזיר את עטרת המרתף ליושנה, ומהר מאוד הם על הגל. העלילות שלהם די דומות לדור הקודם – בעיקר רומנטיקה, מזמוזים ודרכים לדפוק את הראש.
2 צפייה בגלריה
מתוך "מופע שנות ה-90"
מתוך "מופע שנות ה-90"
שלום לדור הצעיר! מתוך "מופע שנות ה-90"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
"מופע שנות ה-90" יודעת שהיא פה על תקן נוסטלגי, והיא לא מתביישת להזכיר לנו ללא הרף מאיפה היא באה. שחקני ההמשך שלה פחות כריזמטיים מאלה של המקור, אבל ייתכן מאוד שהם יגדלו עם הדמויות שלהם במשך הזמן. אחרי הכל, זה מעט החסד שאפשר לתת לכל סדרה מתחילה. ועד אז הנוכחות של רד וקיטי בהחלט מחזיקה את המבנה. מי שעוד תומך בצפייה הם הדיאלוגים והפאנצ'ים שבהחלט אינם מביכים, ואפילו מצחיקים פה ושם. אמנם צפייה של עשרה פרקים ברצף חוטאת לרעיון השיבה לניינטיז, אבל העונה הראשונה של "מופע שנות ה-90" תצלח לצפייה סלחנית ונוסטלגית, קצת כמו צפייה ב"חברים" או ב"סיינפלד", עם ציפיות בהתאמה.