בצל תוכניותיו של שר התקשורת קרעי לקצץ מאות מיליוני שקלים מכספי תאגיד השידור הציבורי, שמשמעותו בפועל סגירת התאגיד, נערכה היום (א') אסיפת חירום של עובדי כאן בירושלים.
2 צפייה בגלריה
אסיפת חירום תאגיד כאן
אסיפת חירום תאגיד כאן
אסיפת חירום תאגיד כאן
יו"ר מועצת התאגיד, גיל עומר, אמר לעובדים כי "אנחנו לא שליחים או מייצגים אף צד במחלוקת הפוליטית בישראל - לא ימין ולא שמאל, אלא מייצגים את האינטרס הציבורי הרחב של חופש ביטוי, מידע ויצירה שבא לידי ביטוי בפעולת התאגיד - שזוכה לתמיכה ציבורית רחבה ומגוונת. התשובה לניסיונות לפגוע בשידור הציבורי היא המשך עשייה מקצועית וישרת דרך - כפי שכולכם עשיתם עד היום".
המנכ"ל החדש של התאגיד, גולן יוכפז, סיפר כי נערך סקר שביקש לבחון את עמדת הציבור מול יוזמת הסגירה. "קרוב לשבעים אחוזים מהציבור בישראל - יהודים וערבים, חילוניים ודתיים, ימין ושמאל - מבקשים שלא לפגוע בכאן בשום דרך. זה מדד אמון גבוה כמעט יותר מכל גוף ציבורי אחר בישראל לבד מצה"ל".
לכתבות נוספות בנושא:
יוכפז הוסיף ואמר: "אני יודע בוודאות, שישנם פה עובדות ועובדים שכבר שבועות לא ישנים בלילה, שיש אחרים שחווים התקפי חרדה, שאחרים לא יודעים מה להשיב לילדיהם או לבני ובנות זוגם, כשהם שואלים 'האם הולכים לסגור לאמא את התאגיד?' קשה לי אפילו עוד יותר, לחשוב מה עובר על חברינו, יוצאי רשות השידור והחינוכית, שהקימו כאן את התאגיד החדש ונכנסים בתוך פחות מעשור לסרט נוסף כזה, לסיוט נוסף. יש גם זווית חיובית, מרגשת, בטלטלה שאנחנו עוברים בשבועות האחרונים - הגיבוי שאנחנו מקבלים מחברינו לתעשיית הטלוויזיה והעיתונות כמעט מקיר לקיר: יוצרים, מפיקים, אמנים, מוזיקאים, כותבים, אנשי במה, אנשי תעשיית הטלוויזיה והקולנוע - שותפינו האמיתיים, והשותפים לגורלנו". יוכפז ביקש להודות גם לאילה חסון, גיא לרר ומתן חודורוב מחדשות רשת על הבעת תמיכה בפומבי במאבק התאגיד.
גם נציגי ועד העובדים, אלירן גבאי והכתב יואב קרקובסקי, הביעו חשש לעתיד התאגיד. "עובדי כאן מאוחדים בוועד אחד חזק ומלוכד, ורואים במשימה הזו של הצלת התאגיד משימה שתכליתה שימור גוף תקשורת מוביל ועצמאי, המבטא את קולם של כלל מגזרי הציבור הישראלי, בהגינות, ומהווה פרנסה לאלפי בתי אב ואם. אנחנו נערכים למאבק ארוך, ואנחנו צריכים אתכם איתנו במאבק הזה".
2 צפייה בגלריה
גולן יוכפז
גולן יוכפז
"קשה לי לחשוב מה עובר על חברינו, יוצאי רשות השידור והחינוכית, שהקימו את התאגיד החדש ונכנסים בתוך פחות מעשור לסרט נוסף כזה, לסיוט נוסף". גולן יוכפז
(צילום: אוראל כהן)
במקביל, אגודת העיתונאים בירושלים קוראת לנשיא המדינה להתערב ולהציל את התאגיד וארגון העיתונאים והעיתונאיות הודיעו על כינוס חירום שייערך בשבוע הבא. בית החולים איכילוב בתל אביב הצטרף למאבק והעלה תמונה לחשבון הטוויטר של "כולנו כאן".
כזכור, בריאיון לתוכנית "פגוש את העיתונות", אמר שר התקשורת כי בתוכניתו קיצוץ של מאות מיליוני שקלים מתקציב התאגיד, צעד שעל פי המנכ"ל, גולן יוכפז, "פירושו אחד - סגירת תאגיד השידור הציבורי, שהפך בארץ ובעולם לסמל של איכות ויצירה ישראלית אמיתית", כפי שצייץ בחשבון הטוויטר שלו. עם התעוררות השיח על סגירת התאגיד קמו שלל התנגדויות ומחאות בהן, כוכבי הסדרה "קופה ראשית" שהתבטאו נגד הסגירה, ועצומה של ותיקי הערוץ הראשון המזהירה מפני ההשלכות וקוראת לשר קרעי להימנע מהצהרות "המעוותות את המציאות".