כוכב הילדים בן זיני יפצה ילדה בכ-22 אלף שקלים, אחרי שלא הגיע לבת המצווה שלה כיוון ששהה בבית "האח גדול" - כך נקבע אתמול (ב') בבית המשפט השלום בראשון לציון.
2 צפייה בגלריה
התחנה
התחנה
בן זיני
(צילום: ענת מוסברג)
ראשית הסיפור לפני כשלוש שנים, כאשר הוריה של הילדה הזמינו את הכוכב האהוב עליה להופיע בבת המצווה שלה. לדברי הוריה, כבר במעמד החתימה היו שמועות על כניסתו של זיני לבית "האח הגדול", אולם לטענתם, נאמר להם שהדבר לא צפוי להוות בעיה.
מאוחר יותר התברר כי זיני אכן נכנס לבית "האח", וכי קיים סיכוי ממשי שהוא ייעדר מבת המצווה שנקבעה ליום גמר "האח הגדול". אביה של הילדה אמר בבית המשפט כי "ראינו שבן זיני נכנס ל'האח הגדול' ומאז התחלנו מסכת מאוד ארוכה של התכתבויות, בלי שום יכולת לנהל שיחה טלפונית. לא ענו לנו לטלפון, לווטסאפים היו עונים לנו לעיתים מאוד מאוד רחוקות, ושידרו לכל אורך הדרך שיהיה בסדר, שבן זיני יגיע לאירוע. עד שהגענו לשבועיים לפני האירוע, ואז הציעו לנו תחליף של איזשהו קוסם שיגיע, ואם לא - כספנו יוחזר או משהו בסגנון".
אביה של הילדה מתאר תקופה קשה שחוותה בשל היעדרותו הצפויה של הכוכב האהוב עליה. "עברנו תקופה מאוד מאוד קשה איתה. קודם כל, היא הייתה אז בת 12, היום היא קצת יותר בוגרת ומבינה. היה לה מאוד קשה שמה שהיא רצתה וחלמה וביקשה לא יקרה".
2 צפייה בגלריה
מסיבת סילבסטר
מסיבת סילבסטר
בן זיני
(צילום: יאיר שגיא )
שופט בית המשפט השלום בראשון לציון, מוטי פירר, פסק שזיני וחברת הייצוג שלו ישלמו פיצוי למשפחה בסך 22,540 שקל - כולל הוצאות משפט. "מדובר באירוע בת מצווה מרגש הנחגג פעם בחייה של ילדה, ועל כן נדרשת תקופה של הכנה נפשית לקראתו. התובעים העידו כי בתקופה שקדמה לאירוע, התאמנו בני המשפחה על השירים והריקודים הצפויים להיות מושמעים באירוע. הילדה העידה כי חוותה סדרת חוויות לא נעימות בבית הספר, כאשר בתחילה הודיעה כי זיני יופיע בחגיגת בת המצווה שלה - וזמן קצר לאחר מכן הבינו חבריה לכיתה כי המופע לא יתקיים". כמו כן, לדבריו, הילדה "חוותה תקופה של דכדוך ואף החסירה ימי לימודים".
עו"ד גיא אופירעו"ד גיא אופירצילום: ירין טרנוס
עוד הוסיף השופט פירר: "נתתי דעתי לכך שהפרת ההסכם מצד הנתבעים נעשתה ללא הצדקה משפטית, מתוך בחירה ומשיקולים כלכליים ואישיים, ולא מחמת חוסר ברירה. לא מצאתי לתת משקל לטענות שהעלה זיני בעדותו, שלפיהן יצר קשר עם התובע וניסה לקדם פתרונות לפשרה". השופט גם מצא לנכון לבקר את זיני עצמו שלא התייצב לשני דיוני קדם המשפט ו"אף איחר לדיון ההוכחות איחור ניכר ולא התייצב אלא לאחר שבית המשפט הביע את מורת רוחו. במידת מה מהווה הדבר עבור התובעים, ועבור הילדה במיוחד, שחזור שלילי של חווית ביטול המופע ותחושת הזלזול הנלווית לכך".
מטעמו של בן זיני נמסר: "חברת ההפקה אשר ייצגה את בן זיני באותה התקופה ניהלה את כל העניין בשנתיים האחרונות מאחר ולבן אין שום הסכם התקשרות עם משפחתה של הילדה החוגגת. כאמור, בן זיני מכבד את החלטות בית המשפט ומתנצל על עוגמת הנפש שנגמרה שלא בשליטתו (כיוון שהיה בתוך בית 'האח' באותה התקופה)".
עורכי הדין גיא אופיר ורועי בן דוד, שייצגו את המשפחה, מסרו בתגובה: "בן זיני וחברת ההפקות הפרו הסכם עם ילדה בת 12, והבריזו לה מבת המצווה שלה. אתמול, טרם מתן פסק הדין, עלתה לדוכן העדים, הילדה, כיום בת 15, ובתשובות לחקירה נגדית צולבת של ב"כ של בן זיני אמרה: 'הסכמים צריך לקיים, הצגתם אותי מול כל חבריי לכיתה כמי שמספרת בכזב שבן זיני יופיע בבת מצווה שלה, על כך אתם צריכים לשלם'. אנו מברכים על פסק הדין, אך סבורים שהיה מקום לפסוק סכום גדול יותר, ומרשינו ישקלו בימים הקרובים אם לערער על גובה הסכום".