איאן מקדונלד, המולטי-אינסטרומנטליסט שהיה ממייסדי להקת הפרוג-רוק קינג קרימזון בשנות ה-60 וממייסדי להקת הרוק פוריינר בשנות ה-70, הלך לעולמו ביום רביעי, בגיל 75. הוא מת לצד משפחתו בביתו בניו יורק.
בין הלהיטים שבהם ניגן במסגרת פוריינר מוכרים Cold As Ice, Hot Blooded, Feels Like The First Time ועוד. בריאיון בשנת 2020 אמר מקדונלד: "אני די גאה בעובדה ששתי הלהקות שעזרתי לייסד, קינג קרימזון ופוריינר, עדיין פעילות".
2 צפייה בגלריה
איאן מקדונלד
איאן מקדונלד
איאן מקדונלד
(GettyImages)
מקדונלד נולד ב-1946 במידלסקס שבבריטניה וניגן מגיל צעיר בגיטרה. הוא אף שירת בצבא בתזמורת, שם למד לנגן על כלי נשיפה שונים. מקדונלד היה ממקימי קינג קרימזון בשנת 1967 בבריטניה עם הגיטריסט רוברט פריפ. הוא ניגן בעיקר על קלידים והיה אחראי לכל עיבודי הלהקה, בין היתר באלבום הבכורה המופתי שלה In the Court of the Crimson King. אמנים רבים, מהמי ועד קניה ווסט, הושפעו ממנו ורבים מציינים גם את סולו הסקסופון של מקדונלד ברצועה הפותחת. "כשעשינו את האלבום והייתי בחזית ההפקה - רציתי לוודא שיהיה אפשר לשמוע שוב ושוב את כל מה שנכנס לתקליט, ובתקווה שגם ישרוד את מבחן הזמן", סיפר בריאיון.


בשנת 1969 מקדונלד עזב את הלהקה עם המתופף מייקל ג'יילס והם היו צמד לזמן קצר. הוא ניגן עם הלהקה שוב ב-1974.
בשנת 1976 הקים מקדונלד את פוריינר עם הגיטריסט מיק ג'ונס והזמר לו גראם, והיה חלק בלתי נפרד מההצלחה הגדולה של הלהקה בשלושת אלבומיה הראשונים והמצליחים. ב-1980 הוא פוטר ממנה אך ניגן באיחודים.
2 צפייה בגלריה
להקת Foreigner
להקת Foreigner
להקת פוריינר
(GettyImages)
לאורך השנים ניגן באלבומים שונים ושיתף פעולה עם להקת טי-רקס ואסיה, סטיב האקט ואחרים. הוא שחרר גם מספר אלבומי סולו שנעו על הציר שבין ג'אז לרוק מסוגים שונים.