כמעט 30 שנה לאחר שהראפר טופאק שאקור נרצח בגיל 25 מירי במכוניתו, משטרת לאס וגאס ערכה חיפוש בבית בנבאדה שקשור כביכול לפרשת הרצח.
2 צפייה בגלריה
טופאק שאקור
טופאק שאקור
טופאק שאקור
(צילום: AP)
ממשטרת לאס וגאס נמסר כי אכן נערך חיפוש בבית בעיר הנדרסון שבנבאדה, במרחק כמה קילומטרים מהמקום שבו נרצח שאקור. "אנו יכולים לאשר שצו חיפוש הוגש ב-17 ביולי 2023, כחלק מחקירת הרצח המתמשכת של טופאק שאקור", נכתב בהצהרה. "לא תהיה לנו תגובה נוספת בשלב זה".
מותו של טופאק נחקר על ידי הרשויות הפדרליות בווגאס ובלוס אנג'לס, אך כאמור הרוצח מעולם לא נמצא. בנבאדה אין חוק התיישנות לתביעת תיקי רצח, כך שהחקירה נמשכת כבר כמעט שלושה עשורים.
טופאק, שנחשב לאגדת היפ-הופ ואחד הראפרים הגדולים והמשפיעים בהיסטוריה, נורה למוות בספטמבר 1996. הוא היה בן 25 בלבד כשבמהלך קרב יריות הוא נפגע מארבעה כדורים, בנסיבות שאינן ברורות עד היום. בחודש שעבר זכה טופאק להוקרה וקיבל כוכב בשדרות הכוכבים בהוליווד, ובכך הפך לראפר ה-12 בסך הכול שזכה למחווה המכובדת.
2 צפייה בגלריה
רכבו של טופאק שאקור
רכבו של טופאק שאקור
רכבו של טופאק שאקור עם חורי הכדורים
(צילום: AP)
ב-1993 שאקור הואשם בתקיפה מינית של אישה בחדר מלון, שאחריה עודד את חבריו לאנוס אותה. הוא הכחיש את ההאשמות, אך הורשע בתקיפה מינית וריצה מאסר של מספר חודשים.
במהלך חייו הוציא טופאק ארבעה אלבומים, כששישה נוספים יצאו אחרי מותו. הוא אחראי לכמה משירי ההיפ-הופ המוכרים והאיקוניים ביותר של התקופה ובין להיטיו ניתן למנות את Changes, All Eyez on Me ו-Ghetto Gospel.