תיאטרון סוהו בלונדון פרסם התנצלות אמש (ב') והודיע כי הוא פותח בחקירה של מקרה שאירע בהופעת סטנד-אפ של הקומיקאי פול קורי, לאחר שהתקבלו תלונות מצופים שטענו כי ההופעה הרגישה כמו "עצרת אנטישמית".
1 צפייה בגלריה
פול קורי
פול קורי
פול קורי
(צילום מסך מתוך יוטיוב)
על פי דיווח ב"גרדיאן", בתיאטרון התקבלו תלונות כי הקומיקאי התנכל לצופה יהודי לאחר שזה סירב להריע לדגל פלסטין שהוצב על הבמה. מטעם התיאטרון התנצלו על האירוע החריג וכינו אותו "תקרית שהסבה צער וכאב לצופים בקהל ולאחרים". בהודעה שפורסמה באתרם כתבו: "אנחנו מתייחסים למקרה ברצינות רבה ובודקים את הפרטים בצורה יסודית, ברגישות ובמהירות האפשרית. חשוב לנו שתיאטרון סוהו יהיה מקום מסביר פנים ומכיל לכולם".
על פי עדות שמסר אדם שנכח בקהל ל-CAA (Campaign Against Antisemitism, גוף בריטי שמטרתו להיאבק באנטישמיות), לקראת סיום המופע, שארך כשעה ושהתקיים ביום א', הקומיקאי הציב על הבמה דגל אוקראינה ודגל פלסטין וביקש מהקהל לקום ולהריע. אך על פי העדות, כאשר אדם אחד בשורה השנייה נשאר ישוב, קורי פנה אליו ושאל מדוע הוא לא נעמד והאם לא נהנה מהמופע.
עוד תואר כי הצעיר, שהתגלה כישראלי, השיב: "נהניתי מהמופע עד ששלפת את דגל הרשות הפלסטינית'", מה שהוביל לתגובת הקומיקאי שאמר לו: "עוף מהמופע שלי לעזאזל (Fuck off, get the fuck out of here)". גורמים בקהל מסרו לאתר The Standard כי הקומיקאי צעק על הישראלי פעם אחר פעם וכי רבים "הרגישו לא בטוחים". לדברי העד שדיבר עם ה-CAA, בקהל אנשים הצטרפו לקריאות "לך מפה" ו- Free Palestine.
בהמשך העד וחברו החליטו גם הם לעזוב את האולם. "זה הרגיש כאילו אנחנו רצויים בתיאטרון רק כל עוד לא יודעים שאנחנו יהודים. ברגע שהזהות שלנו נודעה, הרגשנו מאוימים". ב-The Standard ציינו שאנשים שנשארו באולם הוסיפו כי "הסיטואציה התלהטה אפילו יותר לאחר מכן", וכי "אירוע שהיה אמורה להיות ערב של קומדיה הפך למשהו שהרגיש יותר כמו עצרת אנטישמית".
דובר מטעם ה-CAA מסר כי "מה שחברי הקהל היהודים סיפרו הוא איום ונורא. אנו עובדים איתם ועם עורכי הדין שלנו כדי להבטיח שמי שיזמו ואפשרו זאת יישאו בתוצאות. מדובר בהתעללות מפלה ומטרידה מאוד כלפי יהודים. לקומיקאים ניתן בצדק מרחב תנועה גדול, אבל לרדוף יהודים מזכיר את הימים האפלים ביותר של האנושות, ובטח שלא צריך להיות להם מקום במרכז לונדון ב-2024".