בשיתוף סלקום לראות טלוויזיה באינטרנט, לצפות בחדשות בנייד או להשלים את הפרק בסדרה האהובה עלינו בכל רגע נתון – כל אלה הם כבר חלק משגרת חיינו. אבל האמת היא שבכל הקשור לישראל, השינוי בהרגלי הצפייה בטלוויזיה הוא בסך הכל בן עשר שנים. מי שהייתה הראשונה וחוללה את השינוי המשמעותי הזה היא חברת סלקום, שמציינת בימים אלה עשור להשקת סלקום TV. "בעבר היו בשוק שתי שחקניות בלעדיות", אומרת סמנכ"לית השיווק של סלקום, דפנה אגסי. "היינו הראשונים בארץ שהשיקו טלוויזיה שהיא על גבי האינטרנט (OTT), דבר שלא היה בעבר. יצרנו שירות טלוויזיה אחר. אתה לא מחובר יותר ללוויין או לכבלים, אתה חופשי להוריד את האפליקציה מכל מכשיר נייד או מסך טלוויזיה חכם ולצפות בכל הערוצים שאתה רגיל והתכנים בחופשיות".
השינוי בפלטפורמה קיפל בתוכו שני שינויים נוספים – הראשון של ממשק המשתמש, שפרש בפני הצופים את התוכן שמעניין אותם בצורה נגישה וחוויתית מאוד. השינוי השני הוא כמובן המחיר והתמורה שמקבלים עבורו. בעוד חבילות הטלוויזיה היו עניין יקר מאד, ודרשו תשלום חודשי גבוה של מאות שקלים, השירות החדש של סלקום TV שהגיע לשוק יצר מהפכה בצד הצרכני. "לא עוד חבילות יקרות ומנופחות שכוללות מאות ערוצים ותכנים שמעלים אבק ואיש בבית לא צופה בהם", מסבירה אגסי, "האסטרטגיה הייתה להביא את התוכן הטוב ביותר מכל עולמות התוכן את מה שאתה באמת צופה בו ובמחיר נוח וריאלי, שחוסך למשפחות אלפי שקלים בשנה ועדין נותן להם טלוויזיה מצוינת לכל המשפחה".
4 צפייה בגלריה
ממשק סלקום TV
ממשק סלקום TV
גישה לכל התכנים במחיר נוח וריאלי: ממשק סלקום TV
(יח"צ)
עושים בינג', אוהבים פריים-טיים
הכניסה של אפליקציה לצפייה בטלוויזיה באה לצד שינויים ותמורות בהרגלי הצפייה בעולם. על פניו, כבר לא צריך להתיישב מול המסך כדי לראות תכנית בזמן אמת. אפשר לראות בצפייה מאוחרת (CATCH UP), לבחור מספרייה לינארית מוקלטת וערוכה ולתכנן את הצפייה בהתאם לצורך שלנו. לפי אגסי, למרות שניתן לראות שינויים בצפייה, ישראל היא עדיין מדינה שבה מאוד אוהבים טלוויזיה בזמן אמת. "בישראל טלוויזיה ליניארית חשובה מאוד", היא מסבירה. "אנחנו אנשים שמאוד תלויים בחדשות שקורות פה מסביב לשעון, וחשוב לנו לצפות בהן בזמן אמת או בהשלמת צפייה בסמוך ובכל מקום. היום אפשר לצפות במהדורה גם בלייב או בהשלמת צפייה באמצעות הנייד, וזה משהו שטכנולוגיית ה-OTT מאפשרת. בארה"ב הרגלי הצפייה שונים משלנו. יש שם עושר לא נורמלי של אפליקציות תוכן. עכשיו, כל אפליקציה עולה לך נגיד 10 דולר לחודש, ובסוף אתה מוצא את עצמך מחזיק במספר אפליקציות בו זמנית, ומגיע להוצאה עצומה יחד עם תשלום עבור טלוויזיה רב ערוצית".
אגסי ממשיכה ומספרת כי כמו בהרבה תחומים, השינוי הגדול בצריכת התוכן הגיע מהדור הצעיר. אלה מעדיפים לצרוך את הסדרות והסרטים האהובים עליהם מכל מקום ולא רק על המסך ה"רגיל" - דרך הטאבלט והסמארטפון."בתחילת הדרך שלנו עם סלקום TV חששנו בהקשר זה מעניין השיהוי או הדיליי בצפייה", היא אומרת, "חרדה שאפיינה בעיקר צרכני ספורט שהסיוט הכי גדול שלהם הוא שהם ישמעו את השכן צורח "גולללל", רגע לפני שיזכו לצפות בגול הנכסף בעצמם. אבל לחששות האלה כבר אין בעצם סיבה. בשנה האחרונה עבדנו על זה מאוד קשה. דאגנו לשפר את המוצר ולהטמיע את קדמת הטכנולוגיה בתחום ה-OTT. קיצרנו משמעותית את זמן השיהוי והיום אנחנו הכי טובים ב-OTT לעומת המתחרים. בדקו אותנו וקיבלנו לזה אישור, כולל מועמדות לפרס בינלאומי. אנחנו ממש מנצחים את המערכת במובן הזה".
4 צפייה בגלריה
דפנה אגסי בר
דפנה אגסי בר
דפנה אגסי בר
(ענבל מרמרי)
"שומרים על איזון בין המחיר לאיכות התוכן"
מאז המהלך החלוצי של הקמת סלקום TV, קמו לא מעט מתחרים בשוק ה-OTT. התחרות אם כך מתרחשת בכמה נתיבים במקביל – מהנגישות לתכנים מיוחדים, דרך מחיר וכמובן הטכנולוגיה שקשורה לאיכות הצפייה, הממשק והתשתית. אגסי מתגאה בכך שלאורך שנות הפעילות, האיזון בין כמות התכנים ההולכת וגדלה לבין המחיר נשמר, וזוהי אחת הסיבות לאחוזי נטישה נמוכים יחסית. "בארה"ב בעולם של ריבוי אפליקציות תוכן שמשלמים לכל אחת בנפרד גם יש נטישה יותר גדולה", היא מסבירה. "אנשים שם לפעמים מורידים אפליקציה רק לסדרה אחת, מסיימים לצפות בה ומתנתקים מהשירות. בארץ הנטישה מהאפליקציות הרבה יותר קטנה והמחיר מנצח. בסלקום TV ב-69 שקלים לחודש, יש לך מבחר תוכן מאוד עשיר, מכל העולמות ואת עדיין יכולה להוסיף בכסף גם את נטפליקס או דיסני +, לפי ההעדפות שלך ולא להגיע ל-150 שקלים".
4 צפייה בגלריה
סלקום TV
סלקום TV
"התחלנו מ-15 ערוצים - היום יש כבר 100"
(יח"צ)
החיבור עם ספקיות תוכן כמו HBO ואמזון פריים ושילוב התכנים שלהם בסלקום TV גם הן ללא ספק החלטה אסטרטגית משמעותית. שיתופי פעולה נוספים כוללים את עולם ההרצאות והידע SCREENZ, שיתוף פעולה עם רשת שהוליד את ערוץ "האח הגדול" חינם ללקוחות סלקום, ומותגי ילדים נחשקים כמו דיסני, ניקולודיאון ועוד. "התחלנו מ-12 ערוצים ו-5,400 תכנים ב-VOD", אומרת אגסי. "היום יש לנו כבר 100 ערוצים ממגוון עולמות תוכן, בהם 15 ערוצי ילדים, 18 ערוצי ספורט, ערוצים ישראלים, דוקו, ערוץ היסטוריה, נשיונל ג'יאוגרפיק, ערוץ E, סדרות של ויוה ועוד ו-ספריית VOD עם כ-40 אלף תכנים." אגסי מחדדת "החברה חרטה על דגלה להביא אלטרנטיבה ראויה ומצויינת למצב הקיים בשוק ואנחנו מצליחים לשמור על זה גם בתוכן וגם בממשק המשתמש - בעוד שהתוכן שלנו התרחב דרמטית עם השנים, מחיר החבילה הבסיסית נשמר כבר עשור ואפילו ירד".
4 צפייה בגלריה
סלקום TV
סלקום TV
סלקום חוברת לספקיות תוכן אהובות כמו HBO ואמזון פריים
(יח"צ)
לצד ענייני התוכן, ברור היה לכל כי גם עניין התשתיות וחווית הצפייה לא יכולים להישאר מאחור. ההתפתחות בשוק הסיבים לא פסחה גם על סלקום, שהשיקה את חבילת "הפייבר TV" שלה, שכוללת בנוסף לטלוויזיה גם אינטרנט סיבים עד 1 ג'יגה והטעמה של טכנולוגיית LL-DASH. השינוי למעשה מפחית את הדיליי לשניות בודדות, ומאפשרת ללקוחות צפייה בשידורי ספורט בזמן קרוב מאוד לזמן אמת. "אנחנו מאוד אוהבים שללקוח יש את כל השירותים אצלנו", מסכמת אגסי. "זה גם מאוד נכון כי הלקוח מקבל הכול במקום אחד, זה 'וואן-סטופ-שופ'. וזה מה שלקוחות אוהבים ורמת שביעות הרצון של לקוחות סיבים וטלוויזיה גבוהה מאד".
בשיתוף סלקום

פורסם לראשונה: 15:47, 27.03.24