"איזה טירוף, בכלל לא ציפינו לדבר כזה": אחרי שכבש את במת "דה וויס" לילדים בגרמניה, הילד הישראלי יובל והוריו מספרים בריאיון ל-ynet על הצילומים בזמן המלחמה והחיבוק הגדול מישראל.
2 צפייה בגלריה
יובל ב"דה וויס" גרמניה
יובל ב"דה וויס" גרמניה
יובל ב"דה וויס" גרמניה
יובל, שמשפחתו מבקשת להימנע מפרסום שם משפחתו לאור חששות בצל המלחמה, הצליח לרגש את שופטי הגרסה הגרמנית של "דה וויס" אחרי ששר את "יסמין" של הפיל הכחול. "עברנו יום ארוך ועמוס מאוד", סיפרה ליהי, אימו של יובל, אחרי שהביצוע שלו בתוכנית זכה אתמול (ב') לתהודה גדולה גם בישראל, "לא חשבנו שהאודישן יתפוס כל כך מהר בארץ ויעשה את מה שהוא יעשה".
כבר עשר שנים שיובל בן ה-14 מתגורר בגרמניה, אחרי שעזב את ישראל יחד עם משפחתו לטובת עבודה. הוא האח הבכור לשניים, והבן של ליהי, גרפיקאית במקצועה, בעוד אביו, חיים, עובד במפעל עצים. אימו מספרת כי האהבה למוזיקה החלה אצל יובל כמעט מהרגע הראשון. "הוא צפה כאן ב-MTV, וכשראינו את האהבה הגדולה הזאת קנינו לו גיטרה. בשנים האחרונות הוא התחיל ממש לפתח את זה והלך לשיעורי פיתוח קול".
יובל לא ידע ששיעורי פיתוח הקול האלה יביאו אותו לבמה הגדולה של הפריים-טיים בטלוויזיה הגרמנית. המורה שלו, שהשתתף גם הוא בעבר בריאליטי מוזיקלי מקומי, הציע ליובל להירשם לגרסת הילדים של "דה וויס". "ברגע שהציעו לנו לבוא ל'דה וויס', החלטנו ללכת על זה, ואז ממש קצת אחרי שנפתחה המלחמה - התחילו הצילומים. ההפקה התקשרה אלינו ובדקה בעדינות המתבקשת אם יובל יוכל לשיר בעברית, דווקא בגלל המלחמה. הם התלהבו שהוא שר בעברית ואמרו שהוא עושה את זה טוב יותר". סיפרה אימו. "אנחנו דווקא חשבנו ההיפך בהתחלה, שיובל לא ישיר בעברית בגלל המלחמה, אבל ברגע שהם ביקשו - הסכמנו".
המלחמה בישראל השפיעה עליכם שם? "יש לנו טלוויזיה ישראלית בבית ואנחנו רואים את כל מה שקורה בארץ", מספר האבא חיים, "חלק מהמשפחה שלנו כבר גרים כאן, אבל יש לנו גם משפחה בארץ ואנחנו דואגים להם ומקווים שהחטופים יחזרו הביתה במהרה".
בשל המלחמה והחשש מאנטי-ישראלים גם בגרמניה שנחשבת ידידותית יחסית - יובל ומשפחתו ביקשו שלא להעמיק את השיחה על המלחמה ולא לפרסם את שם משפחתם כאמור, על מנת שלא לקחת סיכונים.
יובל, איך הרגשת כשראית את האודישן בטלוויזיה? "התרגשתי מאוד. זה משהו שלא ציפינו לו בכלל".
אתה מרגיש שאתה יכול לזכות? "אולי, כן. בהמשך אני אשיר גם באנגלית. אני גם יכול לשיר בגרמנית".
2 צפייה בגלריה
יובל ב"דה וויס" גרמניה
יובל ב"דה וויס" גרמניה
יובל ב"דה וויס" גרמניה
( צילום מסך, Sat.1)
יובל הצליח לרגש מאוד את השופטים, כששניים מהם אף הסתובבו והעבירו אותו לשלב הבא, מתוכם החליט לבחור במוזיקאי הספרדי-גרמני אלברו סולר. "הוא יוכל לקדם אותי יותר וללמד אותי גם שפות", הסביר יובל את הבחירה.
מה החלום שלך? "להיות זמר גדול, להצליח בכל העולם, וגם בישראל".