יותר משני עשורים אחרי שעלתה, תוכנית האירוח "ד"ר פיל" תרד מהמסך. "התברכתי ביותר מ-25 שנים נפלאות בטלוויזיה היומית", מסר מנחה התוכנית, הפסיכולוג פיל מקגרו, בהודעה לתקשורת. "עם התוכנית הזאת עזרנו לאלפי אורחים ומיליונים של צופים לעבור הכול - מהתמכרות ונישואים ועד לבריאות נפשית וגידול ילדים. זה היה פרק מדהים בחיי ובקריירה שלי, אבל יש עוד כל כך הרבה שברצוני לעשות".
בשנים האחרונות החל מקגרו להיות מעורב בתוכניות פריים-טיים, ובין היתר הינו המפיק בפועל של הדרמה "בול", העוסקת בפסיכולוג בן דמותו של מקגרו.
1 צפייה בגלריה
פיל מק'גרו
פיל מק'גרו
פיל מקגרו
(AP)
"ד"ר פיל" נוצרה על ידי מקגרו ואופרה ווינפרי ועלתה לאוויר בספטמבר 2002. מקגרו התפרסם לראשונה בזכות פינה שהגיש בתוכנית של ווינפרי. יותר מ-3,500 פרקים של "ד"ר פיל" עלו עד כה, בסינדיקציה שהפכה את התוכנית למוכרת ברחבי העולם. במשך השנים זכתה התוכנית להצלחה רבה, ובמשך יותר מעשור אחזה בתואר התוכנית היומית הנצפית ביותר בארצות הברית.
במרוצת הדרך ספגה "ד"ר פיל" ביקורת רבה באשר לשיטות הטיפול של מקגרו, שהוקעו כפשטניות ולא אתיות, כמו גם טענות באשר לסביבת העבודה הרעילה כביכול ששוררת בהפקת התוכנית. בפברואר 2022 פורסמה באתר "באזפיד" כתבה שמציגה את הטענות הללו, אולם עיקרן הופנו כלפי מפיקי התוכנית ולא מקגרו עצמו.
במרוצת השנים נקשר שמו של מקגרו (72) לתקריות נוספות. בין היתר, הואשם בהתנהגות לא אתית ב-2008, אחרי שהגיע עם צוותו לבקר את בריטני ספירס שהייתה מאושפזת בשל התמודדויות נפשיות. ב-2016 זכה מקגרו לביקורת נרחבת אחרי ריאיון ששודר עם השחקנית שלי דובאל ("הניצוץ"), שבה נראתה מטושטשת וסיפרה שהיא סובלת ממחלת נפש, ונטען כי ניצל את מצבה.