גמר התוכנית "דה וויס" באוקראינה צולם בתוך תחנת רכבת תחתית בבירה בקייב, ששימשה כמקלט המגן מפני פצצות בעת המלחמה שמתנהלת בין רוסיה לבין המדינה. הגמר, שנערך ביום א', צולם בתחנה בשם Maidan Nezalezhnosti, שנמצאת בעומק של כ-75 מטרים מתחת לכיכר המרכזית של הבירה וסמוך לרחוב המרכזי בעיר, כך דווח היום (ד') באתר "וראייטי".
1 צפייה בגלריה
מתוך The Voice אוקראינה
מתוך The Voice אוקראינה
מתוך The Voice אוקראינה
(צילום מסך)
תחנת הרכבת התחתית בה צולם הגמר הפכה לנקודת מפגש משמעותית עבור תושבי הבירה ומקום לאירוח אירועים נוספים כמו טקסי פרסים והקלטה של ראיונות עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי.
וולודימיר זבאדיוק, שעומד בראש חברת המדיה 1+1 שהפיקה את התוכנית, סיפר ל"וראייטי" שההכנות לגמר נמשכו כחודשיים. "למרות התקפות הטילים והמשך הלחימה, אנחנו חזקים ברצוננו לתת לקול האומה שלנו את ההזדמנות להישמע, ולמשתתפים את האפשרות להופיע ולחזק את המורל של הקהל האוקראיני בשירה", אמר. "היינו רוצים שלאנשים האוקראינים יהיה מעט אור בנפשם בעת הלילה האפל ביותר".

עוד זבאדיוק הוסיף כי המתח החשמלי לקיום אירוע הגמר נסמך על גנרטורים: "בכך חסכנו בחשמל של העיר. זה היה חשוב מאוד עבורנו שלא להפסיק [את התוכנית] גם בזמן המלחמה. אחרי הכול, התעשייה שלנו מעסיקה אנשים מוכשרים רבים שאוהבים את אוקראינה, והם עומדים איתן בחזית התרבותית של המדינה. אני בטוח שהם זקוקים לעבודה הזו ולהזדמנות לממש את הפוטנציאל שלהם באוקראינה, במיוחד בזמנים אפלים אלה. השירים הם ב-DNA שלנו".
העונה ה-12 של הגרסה האוקראינית לתחרות המוזיקלית עלתה לשידור ב-23 בינואר, ופרקים בודדים מתוכה שודרו בטרם התחילה הפלישה הרוסית למדינה, שבעקבותיה נקטע השידור. גמר הפורמט המקומי קיבל תמיכה בינלאומית ממהדורות אחרות של "דה וויס" ברחבי העולם בהם ארצות הברית, פרו, נפאל, רומניה, פולין, גאורגיה, אורוגוואי, בלגיה, נורבגיה, בולגריה, ליטא, הרפובליקה הדומיניקנית, צ'ילה, אוסטרליה , סרי לנקה ופורטוגל. לפי הדיווחים, הכספים שנאספו בהצבעות בגמר יעברו לארגון צדקה אוקראיני.
במת הגמר תוכננה כדי להידמות לשמש שהייתה מוקפת בחיטה אוקראינית אמיתית, כמחווה סמלית לסימן תקווה שהמדינה שוב תפרח ותחיה "כמו חיטה שצומחת מבעד לקירות ושיש". זוכת העונה היא מריה קוויטה, שנחשבת למשמרת תרבות אוקראינית, וחוקרת פולקלור במקצועה. ברפרטואר של קוויטה אלפי שירים, בהם נעימות נשכחות אותנטיות שהביאה ממשפחתה בכפר פוליסיה. גולת הכותרת באירוע הייתה השתתפותה של הפרמדיקית קתרינה פולישצ'וק, שהשתחררה מהשבי הרוסי וריגשה את הקהל עם ביצוע עוצמתי לשיר "שינה קוזאק קטן". הזמרת קראה גם לשחרור שבויי מלחמה ממפעל הפלדה אזובסטל, שעליו השתלטה רוסיה.