מנכ"ל חדש לתאגיד השידור כאן: מועצת התאגיד החליטה היום (ג') כי מנכ"ל חדשות רשת בעבר, גולן יוכפז, נבחר לעמוד בראש השידור הציבורי.
2 צפייה בגלריה
גולן יוכפז
גולן יוכפז
גולן יוכפז
(צילום: סיון פרג')
יוכפז בן ה-48 הועדף על פני שני המתמודדים שהגיעו לישורת האחרונה: ממלאת המקום מנכ"לית התאגיד בחודשים האחרונים, טל פרייפלד, וישראל טוויטו, שהיה גם הוא מנכ"ל חדשות רשת. במועצת התאגיד הודיעו על מינויו של יוכפז אחרי שהמנכ"ל הקודם אלדד קובלנץ הודח מתפקידו כמה חודשים לפני סיום הקדנציה, זאת בעקבות מערכת יחסים עכורה עם יושב ראש מועצת התאגיד גיל עומר.
תאגיד השידור עלה לאוויר בטלוויזיה בנובמבר 2017 תחת המנכ"ל הזמני קובלנץ, שבהמשך קיבל את מינוי הקבע שלו. בזמן הזה תאגיד השידור הפיק סדרות דרמות מצליחות כמו "מנאייכ", "טהרן", "חזרות", "המפקדת", ואף היה חתום על הפקת משדר האירוויזיון בישראל שזכה לשבחים. לצד זאת, עניינים פנימיים בהנהלה הובילו לסדקים בצמרת בין קובלנץ המנכ"ל ליושב ראש התאגיד גיל עומר - מה שהביא להזמנה של קובלנץ לשימוע לפני פיטורים. אולם עוד לפני הזמנתו לשימוע, הוא נכנס לעימות חזיתי עם עומר. השיא היה מכתב ששלחו עורכי דינו של קובלנץ לעומר ועסק בין היתר בוועדה שבדקה את התנהלות התאגיד בכל הקשור ליחס כלפי העובדים, לרבות הטרדות מיניות, בין השאר בעקבות תחקיר "הארץ".
בין היתר נכתב לעומר: "אתה נוהג כאחוז תזזית, אתה עסוק מזה כחודש ימים בהגשמת מטרה זו ששמת לעצמך – סילוקו של מר קובלנץ מהתפקיד". עוד הוסיפו שם כי עומר "מטיל רפש במר קובלנץ מול כפיפיו".
2 צפייה בגלריה
אלדד קובלנץ
אלדד קובלנץ
המנכ"ל הקודם אלדד קובלנץ
(צילום: דנה קופל)
במועצת התאגיד החליטו בסופו של דבר על פיטוריו של קובלנץ, שפנה לבית הדין לעבודה בטענה שנפלו פגמים בהליך פיטוריו - אולם נדחה וסיים את תפקידו בתאגיד. טל פרייפלד, ששימשה בתפקיד סמנכ"לית הטלוויזיה בתאגיד, מונתה לממלאת מקום ובמקביל ניגשה למכרז לקראת המינוי הקבוע. אולם כאמור בסופו של דבר במועצה בחרו לתפקיד את יוכפז.
יוכפז נחשב לאחד מעורכי החדשות המוערכים בישראל: במשך כשבע שנים עמד בראש חדשות עשר שבהמשך הפכו לחדשות רשת. הוא הגה את הרעיון של סדרות כתבות מגזין במהדורות החדשות היומיות, אולם סיים את תפקידו מוקדם מהצפוי בשל חילוקי דעות עם נציג בעלי רשת. עוד לפני כן שימש בתפקיד עורך "אולפן שישי". לאורך השנים גם שימש בתפקיד שדר רדיו בגלי צה"ל ולאחרונה ברדיו 103.