"ז'אן דו בארי", סרטה החדש והמדובר של הבמאית והשחקנית הצרפתייה מייוון (Maïwenn), יפתח את פסטיבל הסרטים ה-39 בחיפה שיתקיים בחול המועד סוכות (28 בספטמבר עד 7 באוקטובר).
1 צפייה בגלריה
מתוך "ז'אן דו בארי"
מתוך "ז'אן דו בארי"
מתוך "ז'אן דו בארי"
(צילום: יח"צ)
הסרט, שפתח את פסטיבל קאן בחודש מאי האחרון, הוא הדרמה התקופתית הראשונה שאותה מביימת מייוואן, שחקנית ותסריטאית צרפתייה מוערכת. הסרט מגולל את סיפורה של ז'אן, צעירה שנולדה למשפחה ממעמד נמוך, והופכת לפילגשו של הרוזן דו בארי (בגילומו של ג'וני דפ בתפקיד קולנועי ראשון מאז שלל הסתבכויותיו). זה מחליט להציג אותה למלך לואי ה-15 בניסיון להתקרב לארמון המלוכה, לכסף ולכוח שנלווים אליו. בשביל ז'אן והמלך - זו אהבה ממבט ראשון. המלך מגלה דרכה מחדש את טעם החיים, והיא במהרה הופכת להיות המועדפת עליו, למרות הביקורת החברתית שהקשר בין השניים מעורר.
מייוון, שגם משחקת בסרט בתפקיד הראשי, תהיה נוכחת בפתיחת הפסטיבל בחיפה. בחודש מאי שמה עלה לכותרות לאחר שהודתה במהלך ריאיון כי תקפה את העיתונאי הצרפתי אדווי פלאטל כשירקה עליו, לאחר שזה פרסם תחקיר שבו כמה נשים טענו כי בעלה לשעבר, הבמאי לוק בסון, אנס אותן. מייוון ספגה ביקורות גם בשל הבחירה השנויה במחלוקת ללהק לצידה את דפ, שבשנים האחרונות היה מעורב בסכסוך משפטי מתוקשר עם אשתו לשעבר, אמבר הרד, עד שניצח בבית המשפט.
פרט למייון, תנכח במעמד ההקרנה גם השחקנית והמפיקה מארין בוקה. לאחר פתיחת הפסטיבל, "ז'אן דו בארי" יוקרן בבתי הקולנוע לב.