ב-2015 יצא לאקרנים הסרט "חמישים גוונים של אפור", המבוסס על ספרה של א. ל. ג'יימס, בכיכובם של ג'יימי דורנן ודקוטה ג'ונסון. העלילה, כידוע, עוקבת אחר מערכת היחסים הסאדו-מזוכיסטית בין אנה סטיל ואיש העסקים כריסטיאן גריי.
2 צפייה בגלריה
דקוטה ג'ונסון
דקוטה ג'ונסון
דקוטה ג'ונסון
(צילום: AP)
הסרט, כמו גם הספר, הכיל סצנות פרובוקטיביות, עירום רב והפך לשובר קופות שהרוויח כ-570 מיליון דולר ברחבי העולם והביא ליציאת שני המשכונים, אותם ביים ג'יימס פולי שהחליף את סם טיילור-ג'ונסון, הבמאי של הסרט הראשון בסדרה. דיווחים אז טענו שפולי זכה לשליטה חסרת תקדים שגרמה לחיכוכים רבים.
שבע שנים אחרי, ג'ונסון, הכוכבת הראשית, סיפרה בהרחבה על החוויות הקשות שהיו לה על הסט בעקבות מאבקים בין היוצרים והתסריטאית קלי מרסל על התסריט, כשבשלב מסוים הסופרת א. ל ג'יימס גנזה את התסריט שנכתב והוא שוכתב. "זה פשוט הפך למשהו מטורף", היא אמרה בריאיון ל"וואניטי פייר". "היו הרבה חילוקי דעות. למעשה הוחתמתי לעשות גרסה אחרת לחלוטין של הסרט מזו שעשיתי בסופו של דבר".
2 צפייה בגלריה
מתוך "חמישים גוונים של אפור"
מתוך "חמישים גוונים של אפור"
מתוך "חמישים גוונים של אפור"
"לג'יימס היה הרבה חופש יצירתי, כל יום, כל היום והיא דרשה שדברים מסוימים יקרו. היו חלקים בספרים שפשוט לא יכלו לעבוד בסרט, כמו מונולוגים פנימיים, שחלקם היו מאוד נדושים. אלו לא דברים שעובדים כשאומרים אותם בקול. זה תמיד היה קרב. תמיד... היינו עושים טייקים בסצנה מסוימת שג'יימס רצתה לעשות ואז היינו עושים טייקים של הסצנה שאנחנו רצינו לעשות. זה היה קרב אינסופי כל הזמן".
כשנשאלה האם היא מתחרטת על עשיית הסרט, היא ענתה: "אם הייתי יודעת באותו זמן שזה הולך להיות כך, אני לא חושבת שאף אחד היה עושה זאת. אמרנו אז, 'או, זה פשוט פסיכוטי', אבל לא, אני לא מתחרטת על עשייתו".
בחלק אחר בריאיון, סיפרה ג'ונסון על מתנה שאימה, מלאני גריפית', קיבלה מהבמאי הנודע אלפרד היצ'קוק, שידוע בין היתר כאיש שגמר את הקריירה של אימה של גריפית' (וסבתה של ג'ונסון) טיפי הדרן.
"מה שקרה עם סבתא שלי היה מזעזע כי היצ'קוק היה רודן", אמרה ג'ונסון. "הוא היה מוכשר מאוד ובמונחים של אומנות חשוב מאוד, אבל כוח יכול להרעיל אנשים".
עוד סיפרה כי שמשפחתה הרגישה את "העוקצנות והרוע" של היצ'קוק לאורך חייהם, כשבאחד מחגי המולד, הבמאי נתן לגריפית', אז ילדה קטנה, בובה בדמותה של אימה, הדרן, בתוך ארון קבורה. "זו הייתה נורה אדומה וזה היה אפל ובאמת באמת עצוב עבור אותה ילדה קטנה", ג'ונסון אמרה על החוויה הבעייתית של אימה. "ממש מפחיד".