ניקי גלייזר אוהבת לדבר על סקס. למעשה, הספיישל החדש של הסטנדאפיסטית האמריקנית המצליחה - "ניקי גלייזר: ספיישל סטנד אפ" (שזמין אצלנו ב-yes ובסלקום tv) - מוקדש רובו ככולו לאובססיה של גלייזר בכל הנוגע ליחסי מין. וכרגיל, הנבירה שלה בנושא מלווה בתיאורים הגרפיים ביותר שניתן לעלות על הדעת, ומוגשת באותה רמת אנרגיה שוצפת שהפכה את גלייזר לאחת מהאנשים העסוקים ביותר בתעשיית הבידור.
5 צפייה בגלריה
ניקי גלייזר
ניקי גלייזר
ניקי גלייזר
(צילום: AP)
וכן, תמיד יהיה מי שיתלונן על חוסר העכבות של סטנדאפיסטים שמדברים על הכול, ובאופן הכי חושפני שאפשר. יותר מכך, תמיד יהיה מי שיתלונן על סטנדאפיסטיות שעושות את זה. אבל גלייזר (38) לא מתכוונת להפסיק, לפחות לא בקרוב - גם אם בסופו של דבר, האובססיה שלה לנושא הסבה לא מעט נזק לחייה האישיים.
"לעיתים קרובות נוהגים לבטל קומיקאיות בטענה שזה כל מה שהן מדברות עליו", היא מספרת בריאיון, רגע אחרי שיצאה מאימון כושר בסנט לואיס. "ההגנה שלי בנושא היא: 'כן, אתה צודק אם אתה טוען שאני נצמדת לאותם הנושאים'. ותראה, מתישהו אני כנראה כבר לא אהיה מעוניינת לדבר על סקס בתכיפות שכזו, כי כבר אהיה אישה מבוגרת יותר וזה לא ימוקם גבוה בסולם העדיפויות שלי, לא אחשוב על הנושא כל הזמן. אבל אני לא מדברת על זה כי זה קל לי או כי זה נושא נפיץ, או כי זה גורם לי להרגיש 'שובבה'. אני מדברת על זה כי זה מה שאני מעוניינת לדבר עליו.
"אני מעריצה אמנים, והייתי שונאת אם מישהו שאני מעריצה לא היה עוסק במה שהוא רוצה רק כי הוא מרגיש ש'כולם אומרים שאני מדבר רק על זה'. אם יש לך עוד דברים לומר על זה - אז תמשיך. אני פשוט רוצה להיות אותנטית. וכן, הייתי רוצה שמתישהו האובססיה הזו תיעלם, כי היא הורסת את חיי", היא צוחקת. "היא טובה למופע, כי אני מרגישה שזה עדיין עובד, אבל היא הורסת את חיי".
מאיזו בחינה? "אנשים לא סומכים עליי במערכת יחסים, כי הם חושבים שאשתמש בזה להופעות שלי. והם כנראה צודקים. אבל ככל שאני מתבגרת, אני מוצאת את עצמי שואלת את בני הזוג שלי אם זה בסדר להשתמש במשהו. בעבר הייתי ממש גרועה בזה. אבל אני לא יכולה לחכות שיהיו לי חיים פרטיים, כאלה שאני לא חולקת עם כולם. בינתיים חוסר היכולת שלי לשמר לעצמי פרטיות עבדה לא רע עבורי".
5 צפייה בגלריה
ניקי גלייזר
ניקי גלייזר
אין פרטיות אבל יש עבודה. ניקי גלייזר, מתוך הספיישל "פשוט סקס" בנטפליקס
(באדיבות נטפליקס)
קרה שבני זוג התעמתו איתך על דברים בקשר למערכת היחסים ביניכם שחשפת על הבמה? "כן. פעם, לפני שנים, יצאתי לדייט, וזמן מה אחריו התארחתי בתוכנית רדיו. כל מה שאמרתי שם זה 'יצאתי לדייט, הוא היה ממש חמוד'. והבחור סימס לי אחר כך: 'לא'. זהו, פשוט 'לא'. ואני חשבתי לעצמי: 'מה כבר אמרתי?'. לעיתים קרובות אנשים שיוצאים איתי צריכים לחשוב אם הם מסוגלים להתמודד עם זה. והשתפרתי. במהלך השנים למדתי שלא כולם פתוחים כמוני, ושאני צריכה ללמוד לכבד את הפרטיות של האנשים שסביבי. למדתי את זה בדרך הקשה, בגלל דברים שאמרתי שפגעו באנשים. היו פעמים שפשוט הייתי אנוכית, שחשבתי לעצמי 'זה כל כך מצחיק, אני חייבת להשתמש בזה'. אבל זה כבר לא קורה.
"ועדיין, אנשים שהפרטיות שלהם חשובה להם מדי לא יכולים להיות איתי, ואני לא צריכה להיות איתם. רק לפני יומיים נפרדתי מהחבר שלי, ואומנם היו סיבות נוספות לכך, אבל עניין הפרטיות בהחלט היה חלק גדול מזה", מספרת גלייזר שבוחרת לא להרחיב על הפרידה עצמה. "פשוט אין לי את החלק במוח הזה שאומר לי 'אסור לך לחלוק את זה'. ואני מרגישה שאנשים אחרים הם בדיוק כמוני בעניין הזה, וזו טעות. בעצם סביר להניח שמערכת היחסים הזו הסתיימה בעיקר בגלל זה. זו הבעיה שלי: כשאני מדברת על חיי המין שלי, כל עוד לא מדובר באוננות - אז מישהו נוסף מעורב בזה. אם אתחתן זה יהיה עוד יותר בעייתי, כי בכל פעם שאדבר על חיי המין שלי, כולם יידעו בדיוק במי מדובר".
הרבה קומיקאים בנו קריירה מלדבר על חיי המין שלהם עם בני זוגם. "ואני תמיד חושבת על מערכות היחסים שלהם ואומרת לעצמי שהם בטח על סף התפרקות".

"המחויבות שלי היא לחשוף דברים מביכים ומשפילים שיגרמו לאחרים להרגיש פחות לבד"

באוקטובר הקרוב תנחת גלייזר בישראל להופעה אחת בהיכל התרבות תל אביב, ב-21 לחודש. והיא מגיעה כשהיא בשיאה: בנוסף לספיישל החדש שיצא ב-HBO, גלייזר מנחה גם את F-Boy Island, תוכנית הריאליטי הטראשית, המשעשעת והמדוברת של HBO מקס (שמשודרת כעת ב-yes), ומככבת ב-?Welcome home Nikki Glaser, תוכנית דוקו-ריאליטי שבה היא שבה לעיר נעוריה: סנט לואיס, מיזורי.
גלייזר החלה את קריירה הקומית שלה אחרי שסיימה את לימודי הקולג', שם פיתחה תשוקה לנושא. שרה סילברמן הייתה השפעה מוקדמת ובולטת שלה, אבל גלייזר שמחה למנות עוד המון מאלו: "וונדי ליבמן, קווין נילון, דייויד ספייד. אפילו אמינם השפיע עליי. הוא אולי לא קומיקאי, אבל בהחלט מדובר בהשראה מוקדמת עבורי, כי הוא פשוט אמר את הדברים הכי מזעזעים בדרך מצחיקה ומקוממת שמאוד אהבתי. חוץ מזה – לואי סי. קיי., ביל בר, דייב שאפל, טיילור טומלינסון, וויטני קאמינגס, איימי שומר. יש הרבה,, אבל גם אם זה נשמע כאילו שאני אוהבת את כולם, זה ממש לא נכון. יש הרבה סטנדאפיסטים שהם ממש מזויפים".
עד מהרה הסגנון הכובש של גלייזר - הפה הגדול, קצב מכונת הירייה והנכונות לדבר על הכול כולל הכול, ללא עכבות וללא מחסומים - הביא אותה לתוכניות הלילה של קונאן אובראיין, ג'יי לנו ואחרים. ב-2015 הפציע בערוץ קומדי סנטרל Not Safe with Nikki Glaser, טוק-שואו בנושא סקס שהיא הגתה והנחתה, אולם התוכנית בוטלה לאחר עונה אחת בלבד.
ועדיין, גלייזר המשיכה לבנות לעצמה שם - והמוניטין שלה הרוויח רבות מהתארחויותיה המוצלחות ב"צליות" (Roasts) שהרימו בקומדי סנטרל לרוב לאו וברוס וויליס. בין גיחות לתוכניות קומדיה, השתתפות בפאנלים שונים, הנחיית ריאליטי (גלייזר הנחתה את "בליינד דייט", הגרסה האמריקנית של "דייט בחשיכה"), תפקידים קטנים בסרטים של חברתה איימי שומר ("אסון מהלך", "מרגישה פצצה"), הפודקאסט שלה (Nikki Glaser Podcast) ועוד, היא אף פעם לא באמת עצרה לנוח. זאת אומרת, פרט לפעם ההיא שבה מגפה עולמית אילצה אותה לעשות זאת - הפוגה שהביאה עימה עניין חדש ומפתיע.
"אני מנגנת בגיטרה. התחלתי בתקופת הקורונה, כי עברתי חזרה לבית הוריי", היא מספרת. "אבי מנגן בלהקה, והחלטתי שאני גם רוצה להיכנס לזה. התמדתי, וסוף סוף יש לי תחביב. אף פעם לא היה לי. פעם שאלו אותי מה התחביבים שלי, ולא ידעתי מה לענות. מה, נמנומי-דיכאון? לאכול פרוזן יוגורט? לא היה לי כלום. ועכשיו יש לי, התחביב שלי הוא גיטרה ושירה, וניסיון לכתוב שירים".
מתישהו נראה אותך על במה בהופעה של קומדיה ומוזיקה? "יש מצב, אבל אם משהו בסגנון הזה, אז משהו בסגנון של בו ברנהם. מה שיותר מושך אותי זה לכתוב מוזיקה אמיתית ולשיר אותה, וזה פשוט הרבה יותר מביך. החלום הוא לשחרר מוזיקה בצורה כנה ורצינית, כי אני לא כנה ורצינית לעיתים כל כך קרובות".
זה לא באמת מדויק, לפחות לא בעניין הרצינות. במהלך הספיישל ב-HBO גלייזר אולי קופצת בשמחה לקטע ארוך והיסטרי על ההנאות שבמין אנאלי – אבל האג'נדה האמיתית שלה, לחלוק משהו מהניסיון שצברה דרך הפריזמה הנחוצה של המבט הנשי, ובעיקר, לתרום קצת אמת לנושאים שבאופן מסורתי טובעים בים של פורנו, בורות, מיסקונספציה ודיסאינפורמציה – ובכן, האג'נדה הזו ניכרת לאורך כל הדרך.
"זה נהדר. ד"ר רות מדהימה", היא מתמוגגת כשאני מציין בפניה שבניו יורק טיימס השוו בינה לבין כוהנת הסקס הקשישה. "בשלב מוקדם, כשרק התחלתי להתעניין בנושאים של מיניות, הרגשתי שאף אחד לא מספר את האמת. אבל כשהיא דיברה, הרגשת שאת מקבלת אמת, ולא אמת שמותאמת למבט הגברי. היא הייתה כנה ונבונה, וזה הפך את המיניות לנושא לשיחה. ד"ר רות הציגה עובדות. אני מתה על ההשוואה אליה, ואני מתה על זה שהיא עדיין שם בחוץ, קשישה שמדברת על סקס בצורה כל כך עניינית".
לפעמים יש רושם שאת משתמשת באופי העימותי של הקומדיה שלך, של הנושאים שעליהם את בוחרת לדבר, כדי לחנך. "כן. תשמע, אני מרגישה שכילדה וכאישה צעירה החמצתי הרבה מההנאות של החיים, רק כי לא ידעתי עליהם את האמת. אני זקוקה לאמת בנוגע לדברים כדי לנסות אותם. בגלל זה אני מרגישה שמה שאני עושה עכשיו זה ליצור חומר עבור גרסה מוקדמת שלי, חומר שאם הייתי נתקלת בו בשנות ה-20 של חיי, הייתי נהנית מ הרבה יותר, הייתי בעלת ביטחון רב יותר. אני מרגישה שכקומיקאית שיודעת לצחוק על עצמה ולחלוק את האמת, זו המחויבות שלי – לחשוף דברים מביכים ומשפילים בקשר לעצמי שיגרמו לאחרים להרגיש פחות לבד. כשאני מול קהל, אני מרגישה שאני לא לבד, ואולי זה גם מה שהקהל חש".
5 צפייה בגלריה
רות וסטהיימר
רות וסטהיימר
השוואה מחמיאה. רות וסטהיימר
(AP)
קורה שגברים באים אליך אחרי המופע ואומרים "תודה ניקי, ממש עזרת לי"? "כן! זה ממש מעניין: באינסטגרם שלי אני רואה את חתך הקהל שלי בערך, בהתבסס על העוקבים שלי. ו-70 אחוז מהעוקבים שלי הם גברים. וזה אפילו לא בגלל תמונות שלי בבגדי ים! יש לי ממש מעט מאלו. יש לי הרבה מעריצים גברים, ואני מאוד שמחה על זה כי זה מראה לי שגם הם כמהים לאמת, כמהים לדעת איך נשים חושבות. והם רוצים לקבל את האמת הזו מאישה שאיננה כועסת עליהם.
"בעבר כעסתי על גברים – אבל זה היה לפני שידעתי למה הם מתנהגים כמו שהם מתנהגים. עכשיו אני לא כועסת עליהם, אלא מנסה להבין אותם. וזה משהו שאני באמת מרגישה, לא משהו שאני עושה בשביל לרצות מישהו. כולנו פשוט עושים את המיטב שלנו, ולא יכולים תמיד לשלוט במי שאנחנו".
5 צפייה בגלריה
ניקי גלייזר
ניקי גלייזר
כבר לא כועסת על גברים, אלא מבינה אותם. ניקי גלייזר, מתוך הספיישל "פשוט סקס" בנטפליקס
(באדיבות נטפליקס)
בקומדיה שלך יש רגעים שבהם מעטה הציניות נסדק מעט, בדרך כלל כשאת נוגעת בנושאים של זכויות האישה. לאור ההתפתחויות המעציבות האחרונות בארה"ב בכל הנוגע לזכויות נשים, האם את מודאגת? "בהחלט. אני פסימית, ואני מנסה להיות כנה בנוגע לכמה רע זה נראה. אני חושבת שמשבר האקלים וההתדרדרות בכל הנוגע לזכויות האישה מרמזים על דברים קטסטרופליים. אבל במקביל אני מרגישה שהדרך להתמודד עם הדברים הללו היא לדבר עליהם. אני מדברת בספיישל על כך שהפחד הגדול שלי הוא שטראמפ יחזור, ופתאום נמצא את עצמנו עם דיקטטור. אלו דברים שיכולים לגרום לכך שאיהרג בהמשך, לפי המקומות אליהם נראה שהממשל שלנו הולך.
"אני לא יכולה לצפות ב'סיפורה של שפחה'. אני לא יכולה לחשוף את עצמי לדברים שמראים כמה גרוע עוד יכול להיות, או כמה גרוע כבר עכשיו. אין לי את הקיבה לזה, כי אני כל כך מפחדת. ואני חושבת שהדרך היחידה להתמודד עם הפחד הזה הוא לצחוק עליו. לפעמים הנבואות שלי בנוגע לעתיד מתגלות כמדויקות ביותר, וזה מבעית אותי".
באופן מסוים זוהי המחויבות של סטנדאפיסט. לפני 40 שנה קומיקאים כמו ג'ורג' קרלין היו מהיחידים שזעקו את האמת. "וכל מה שקרלין אמר – מתגשם. אני מקווה שעוד 30 שנה קליפים שלי יסתובבו ברשת, כמו הקליפים של קרלין, וכולם יגידו: 'היא ידעה!' (צוחקת). אבל אני לא יודעת אם העולם עוד יהיה פה בכדי שזה יקרה".

"אני לא מעוניינת להרוס לאף אחד את הערב"

בתקווה לכך שהעולם עדיין יעמוד על תילו באוקטובר הקרוב, גלייזר כבר מצפה בהתרגשות להגיע לכאן. "מעולם לא ביקרתי, וכולם אמרו לי שאני חייבת. אני מרגישה שזה מסע ה'תגלית' שלי, ולמרות שאני לא יהודייה, אני מרגישה שזה מגיע לי – להתמזמז עם חבורת בנים באוטובוס, שזה מה שעשו רוב החברות שלי שהיו ב'תגלית'. אבל אני באמת מתרגשת. אני בעיצומו של מסע הופעות בינלאומי, אבל תל אביב זה כנראה היעד שאני הכי מצפה לו. מכל היעדים זה המקום שהייתי נוסעת אליו גם מבלי שתהיה לי שם הופעה, אבל אל תגלה ליעדים האחרים".
לא מגלה. למה את מצפה בביקור שלך פה? "לאוכל, לחיי הלילה, וכמו שחבר שלי אמר לי, האנרגיה של ה'סבבה'".
5 צפייה בגלריה
ג'ורג' קרלין
ג'ורג' קרלין
ג'ורג' קרלין
(צילום: AP)
סבבה, אם כך. יש לך ציפיות כלשהן בנוגע לקהל המקומי פה? "לא ממש. קודם כל אנסה לקבל מושג לגבי האנשים לפני ההופעה. אבל זה קצת בעייתי כי אתה מגיע, הולך למלון, וישן. אבל כל אדם ישראלי שאני מכירה כל כך נחמד, ולכל כך הרבה מהם יש חוש הומור שדומה לשלי. אז נראה לי שלא תהיה לי בעיה עם הקהל. אני לא יכולה לשנות את ההופעה שלי שתתאים לכל אחד. אני לא עושה את זה. אני לא יכולה לנסות ולתת להם את מה שהם רוצים, אלא רק את מה שאני רוצה לתת. זה מה שאני אוהבת גם באמנים אחרים. תראה, יש נושאים שעלולים לפגוע, או לגרום לכך שיבטלו אותי, ואם אני יודעת עליהם מראש – אני לא נוגעת בהם.
"המטרה שלי היא לספר את האמת, אבל לפעמים, האמת שלי בעייתית או פוגענית. בגלל זה אני תמיד אומרת לקהל שלי: 'אם נפגעתם, בבקשה תעזבו. תכתבו לי הודעה אישית באינסטגרם - אני תמיד רואה אותן - ואחזיר לכם את הכסף. אני לא רוצה שתיפגע או שיהיו לך טריגרים במהלך המופע שלי. אני קומיקאית שמדברת על נושאים אפלים, והרבה סקס, ואנשים יכולים להיפגע. אבל זו אף פעם לא המטרה שלי. אני רוצה שאנשים ירגישו בנוח וייהנו. אני לא מהקומיקאים האלה שאומרים: 'אני אוהב למתוח את הגבולות שלהם, ואני לעולם לא מתנצל'. אני לא מזדהה עם הקומיקאים האלה. אני מלאה בהתנצלויות, כל הזמן".
זה משהו שקורה לך? שאנשים פונים אליך אישית ומתלוננים שנפגעו מדבריך במופע, ואת מחזירה להם את הכסף? "כן, זה קרה. פעם אחת. אני מצהירה על זה מראש לפני שאני מתחילה את ההופעה. אתה יודע, אחרי העניין עם הסטירה של וויל סמית' זה משהו שממש היה באוויר בהופעות סטנד אפ, אז התחלתי לעשות את הנאום הקטן הזה לפני ההופעה – 'אם נפגעת ממשהו שאני אומרת אל תצעק אלא פשוט תעזוב, ואז תכתוב לי וספר לי למה נפגעת. ספר לי למה לא הייתי רגישה מספיק, ולמה נפגעת כל כך שהיית צריך לעזוב'. אני לא מעוניינת להרוס לאף אחד את הערב. אני מלאה בהכרת תודה על זה שאנשים מוציאים כסף כדי לבוא לצפות בי. ואני מבינה שאפשר להיפגע. יש לי הרבה ניסיון בזה".