אחרי שנים של ניסיונות - אביב גפן קיבל אישור רשמי מצה"ל ויוכל להתנדב להופעות בבסיסים ברחבי הארץ, כך נודע ל-ynet.
בעבר צה"ל סירב לאשר לגפן להתנדב, אולם כעת, גפן ומנהלו קיבלו את האישור המיוחל בהסכם לטווח ארוך עם הצבא, ובכך הוא יקבל את האישור להופיע בבסיסי צה״ל באופן רשמי.
1 צפייה בגלריה
אביב גפן
אביב גפן
אביב גפן
(צילום: חיים הורנשטיין)
הזמר, שלא שירת בצבא - לטענתו מטעמים רפואיים - התבטא בראשית הקריירה שלו נגד גיוס לצבא ואף גם עודד השתמטות, ועורר סערות. כך לדוגמה נשיא המדינה לשעבר וקרוב משפחתו של גפן, עזר ויצמן, צוטט כמי שאמר ב-1996 שגפן "סמל ההשתמטות מצה"ל". ב"ידיעות אחרונות" אמר ויצמן, כמי שהתנגד למפגש של גפן עם ראשי ממשלה, בשל מאבק הנשיא דאז בהשתמטות מצה"ל: "הוא דוגמה רעה לחינוך הנוער, גם בעיני זה נראה חמור שראשי ממשלות מתחבקים עם מי שהפך סמל להשתמטות בקרב בני נוער".
אולם מאז עברו הרבה מים בנהר. גפן ניסה לתקן את התבטאויותיו מהעבר וביקש מספר פעמים להופיע באופן רשמי בבסיסי צה"ל - אלא שהצבא לא קיבל אותו בזרועות פתוחות. מי שהיה ראש אכ"א לשעבר, חבר הכנסת אלעזר שטרן, היה מתנגד בולט להופעותיו של גפן מול חיילי צה"ל, ואף אמר כי אם גפן רוצה להופיע מול חיילים - שיתחיל בבקו"ם.
על אף זאת, גפן בעצמו אמר לאחרונה בריאיון לידיעות אחרונות: "אני מופיע מול חיילי צה"ל כבר כמה שנים אבל לא יכול להרחיב על זה, לבקשת הצבא. אני גם מלווה חיילים פגועי נפש, מרצה להם בהתנדבות".
מעבר להתנהגותו מול הצבא, גפן עבר שינוי משמעותי לאחרונה ומרבה למתן את התבטאויותיו בעבר. כך לדוגמה לפני מספר חודשים השתתף באירוע של חב"ד שנערך בבית כנסת בתל אביב ואמר: "אני היום לא אותו אביב שהייתי פעם, בעיניי גם לטובה. אמרתי את זה הרבה פעמים בהרבה הופעות שלי. פעם דיברתי מתוך בורות, במטרה להדהים ולזעזע כדי שיקשיבו לי, כי סבלתי מחוסר תשומת לב, ואמרתי דברים מתוך בורות גדולה מאוד. אז אני מסתכל פה לאנשים בעיניים ואומר שאם פגעתי במישהו, אז אני מבקש סליחה".
אביב גפן אמר היום (א') ל-ynet: "אני נרגש מאד. חשוב לי להעביר מסרים של אחדות ולכידות ואת הערכתי הרבה לצה"ל". מדובר צה״ל נמסר בתגובה: "אביב גפן פנה לצה"ל והביע את רצונו לתרום הופעות בהתנדבות וכאות הוקרה והערכה עמוקה למשרתים בו, לקראת יום העצמאות ה-74. הוחלט לאשר את בקשתו לאור הרצון הכן להעביר מסר של אחדות, לכידות וחשיבות התרומה לצה"ל ולאור החרטה שהביע על דבריו בעבר. צה"ל כצבא העם רואה בערכי השירות והתרומה חשיבות רבה".