הסרט הישראלי "הדרך לאילת", זכה היום (ה') בפרס חג'ג' לסרט העלילתי הטוב ביותר של פסטיבל הקולנוע ירושלים ה-39. לצד פרס זה זכה סרטו של יונה רוזנקיאר בפרס הצילום, שהוענק לצלם עודד אשכנזי, ופרס השחקן שהוענק לשמואל וילוז'ני. לפי הפסטיבל, סך הפרסים שמחולקים השנה עומד על כמיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
יונה רוזנקיאר
יונה רוזנקיאר
יונה רוזנקיאר
(צילום: תם וינטראוב)
בתחום הסרטים העלילתיים זכה גם סרטו של הבמאי משה רוזנטל, "קריוקי", בפרס GWFF לסרט הביכורים הישראלי הטוב ביותר, וכן בפרס חביב הקהל.
השחקנית אושרת אינגדשט זכתה בפרס ענת פרחי לשחקנית על הופעתה בסרט "אמריקה". בפרס התסריט הטוב ביותר זכה התסריטאי עידן חגואל על הסרט "אזרח מודאג". בנימוקיהם כתבו השופטים כי הסרט הוא "שילוב מושלם בין תסריט ובימוי בדיוקן אינטימי, אמיץ והגון של בני זוג המנסים להגשים את תשוקותיהם האישיות תוך מודעות למתח החברתי שמקיף אותם".
2 צפייה בגלריה
מתוך "אמריקה"
מתוך "אמריקה"
מתוך "אמריקה"
(צילום: עומרי אילוני)
פרס דיאמונד לסרט התיעודי הטוב ביותר הוענק לסרט "לרפא געגועים", של הבמאי ארטיום דוביצקי. בנימוקיהם כתבו השופטים כי "יוצר הסרט אוחז בעצמו במצלמה ומביים את השיחות בעדינות וברגישות, ויוצר רגעים רבי עוצמה שכאילו נלקחו מתוך מחזה מאת צ'כוב".
בתחרות הבינלאומית זכה הסרט הצרפתי "מטרונום", של הבמאי אלכסנדרו בלק. הפרס על סרט הביכורים הבינלאומי הטוב ביותר הוענק ל-"1976" של הבמאית מנואלה מרטלי. "מרטלי היא כישרון מבטיח שמומלץ לעקוב אחריו. אנחנו גאים לחלוק כבוד לקול חשוב בתחום היצירה הקולנועית, כיום ובעתיד״, כתבו השופטים בנימוקיהם.