במשך ארבע שנים איציק קלה לא שר. ארבע שנים שבמהלכן כמעט ואיבד את אישתו וגם נאבק בסרטן במיתרי הקול - אחרי כמעט 50 שנה על הבמות, הוא נאלץ לשתוק. אבל עכשיו הוא שוב על הבמה, עם המיקרופון, הצלילים והקהל שהתגעגע. בריאיון אצל רנין בולוס ואבי שושן ב-ynet radio הוא מספר על התקופה הקשה שעבר, ועל הכוח שהחזיר אותו לחיק הקהל.
"אשתי נפגעה בפיגוע מאוד קשה. ואמרו לי שאין לה שום סיכוי לחיות", סיפר קלה על הפיגוע בשנת 2012 שבו נפצעה אישתו ציונה מאבנים שנזרקו על רכבה. "15 יום היא הייתה ללא הכרה, כולנו היינו סביבה. בא איזה רב מקובל ואמר 'ביום ה-15 היא תתעורר'. דיברתי עם הרופאים ואמרו לי 'אין סיכוי' - וביום ה-15 היא התעוררה".
2 צפייה בגלריה
איציק קלה
איציק קלה
"לא הייתי בעולם הזה. לא האמנתי שאחזור לשיר". איציק קלה
(צילום: אורי אליהו)
אולם בזמן שמשפחתו של קלה התאוששה מהאירוע הקשה והכינה את עצמה לשיקום ארוך, קלה גילה שהוא חולה בסרטן במיתרי הקול. "ארבע שנים לא הופעתי. הייתי על במה 50 שנה עם 33 אלבומים ואז חליתי במחלה הקשה שאני לא מאחל אותה לאף בן אדם בעולם. הייתי מנותק עם עצמי. לא הייתי בעולם הזה. לא האמנתי שאחזור לשיר".
סרטן במיתרי הקול ואתה זמר. כששאלת אם תוכל לחזור לשיר, מה אמרו? "הרופאים לא האמינו, והיום אני פה מסתכל עליך עם דמעות של אושר. זה היה כל כך קשה. עם טיפולים כל כך קשים".
אבל היום, כשהוא מחלים, הוא חווה פריחה יוצאת דופן, מבחינתו מדובר באחת התקופות הטובות בחייו. "אני עדיין בחלום עם כל ההופעות של השנה האחרונה כמעט בכל היכלי התרבות בארץ'', הוא אומר ומוסיף, "ידעתי שאוהבים אותי, אבל לא ברמות האלה. עם ישראל התפלל עבורי".
אתה הזמר של ישראל השנייה, של השכונות ועיירות הפיתוח שלא תמיד קיבלו במה ברדיו ובתקשורת. "אני לא באתי מעולם בטענות. בשנים האחרונות התחיל להיות בדיוק ההפך וזה משמח אותי מאוד. לקח הרבה שנים. וישתבח שמו לעד, הכול סולד אאוט".
2 צפייה בגלריה
איציק קלה
איציק קלה
"לא באתי מעולם בטענות". איציק קלה
(צילום: אורי אליהו)
אתה מרגיש שיש תיקון היום? "בגדול. מה שהיה חסר אני מקבל. המון שנים היה חסר... אני מטבעי לא אוהב חלילה לבוא להתלונן. זה פגע בי באיזשהו מקום, אבל צמחתי מזה שהקהל שלי נמצא בכל הארץ. גם אז שלא היו מזמינים אותי - אין לי טענות".
לא הדירו רק את איציק קלה, הדירו גם את הקהל שלו. "בתקופה ההיא, כשגליקריה הגיעה לארץ השמיעו לה את 'שבחי ירושלים'. אני ביצעתי את השיר בסלוניקי והשמיעו לה את הגרסה והיא אמרה - אני רוצה לבצע את זה אבל אני לא אשיר עד שאפגוש את הבן-אדם הזה. טילפנו אליי ואמרו לי 'אתה יכול להגיע לנווה אילן', היא רוצה לתת לך חיבוק. באתי לשם. והיא מחבקת אותי עשר דקות ובוכה. חשבתי שיגידו לי לעשות איתה דואט, ולא ביקשו ממני - פשוט חזרתי למקום, אני הייתי משהו כזה קטנצ'יק, לא מספיק גדול".
איציק קלה בסיבוב הופעות חורף: 17.1 בגריי יהוד, 19.1 בים המלח, 2.2 בהיכל התרבות רחובות, 2.3 באילת ג'י הוטל, 16.3 בזאפה ירושלים, 23.3 בגריי מודיעין.
בכל יום חמישי בין השעות 12:00-10:00 ב-ynet radio  רנין בולוס ואבי שושן יוצרים מזרח תיכון חדש
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים