הזמרת שאקירה תעמוד לדין באשמת העלמת מס - כך, לפי דיווחים, קבע היום (ג') בית משפט בספרד. הזמרת הקולומביאנית המצליחה מואשמת בכך שבין 2012-2014, העלימה מיסים בסכום של 15 מיליון דולר. הפרקליטות בספרד דורשת עונה של שמונה שנות מאסר, כששאקירה ניצבת גם בפני קנס בגובה של למעלה מ-20 מיליון יורו.
הפרשה התפוצצה לפני כשבוע וחצי, לאחר שידור תחקיר על שאקירה בטלוויזיה הספרדית. בריאיון שהעניקה למגזין Elle הכחישה שאקירה את ההאשמות: "אלו האשמות שקריות. ראשית, לא הייתי בספרד 183 ימים בשנה בתקופה הזו (הסף הנדרש להצהרת מס בספרד - ynet), הייתי עסוקה בהתחייבויות מסביב לעולם, הייתי בסיבוב הופעות עולמי. בנוסף, שילמתי כל מה שהייתי חייבת עוד לפני שהם תבעו אותי, כך שכיום אני לא חייבת להם כלום. חוץ מזה, קיבלתי ייעוץ מאחת מסוכנויות המסים הגדולות בעולם, כך שאני בטוחה שפעלתי כשורה ובשקיפות מהיום הראשון".
לטענתה של הזמרת בת ה-45, רשות המסים הספרדית השמיצה אותה והפיצה ידיעות שקריות בניסיון להטות את דעת הקהל נגדה ולאיים עליה: "ידוע שהרשויות בספרד נוהגות לעשות דברים כאלו כשמדובר במפורסמים כמוני וכמו במקרה של כריסטיאנו רונאלדו. זה קורה גם עם תושבים רגילים, זה פשוט הסגנון שלהם. אבל אני משוכנעת שיש לי מספיק הוכחות ושהצדק ינצח ויהיה בצד שלי".
זו אינה הפעם הראשונה בה שאקירה מסתבכת עם רשות המיסים: ב-2018 הואשמה בהעלמת מס בספרד, ונאלצה לשלם 25 מיליון דולר לרשויות במדינה.
2 צפייה בגלריה
שאקירה וג'רארד פיקה בימים טובים יותר
שאקירה וג'רארד פיקה בימים טובים יותר
שאקירה וג'רארד פיקה
(AP)
לאחרונה עלה שמה של הזמרת לכותרות בהקשר אחר, כאשר נפרדה מבן זוגה הכדורגלן ג'רארד פיקה לאחר שמועות עיקשות על בגידות מצידו. בין היתר, דווח גם כי פיקה בגד בשאקירה עם הדוגמנית הישראלית בר רפאלי.